Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrederikVds
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 14:02
Ik heb een vreemd probleem met mijn Intel iGPU, en ik kan niet echt een makkelijke, Googlebare beschrijving bedenken.

Mijn monitor wordt soms een tiende van een seconde zwart, of gaat een centimeter of twee naar links of rechts. Ik gebruik twee monitors, en dit komt voor op beide, maar niet tegelijk. Het gebeurt ongeveer eenmaal per minuut, tenzij onder zware belasting, dan kan het meerdere keren per seconde gebeuren. Niet enkel zware belasting van mijn GPU maakt de zaken erger, ook van mijn CPU/geheugen.

Het gebeurt wel enkel als mijn resolutie ingesteld staat op twee keer 1920x1080, niet bij lagere resoluties. Dit gebeurt ook bij "mirrored mode", als beide schermen hetzelfde weergeven. Het gebeurt zowel bij lage als bij hoge kloksnelheden van mijn GPU. Er zijn geen andere artefacts, zelfs niet als ik MSI Kombustor gebruik. Eén van mijn schermen is aangesloten via DVI-D, het andere via VGA.

Heeft iemand hetzelfde probleem, of weet iemand de juiste woorden om dit op te zoeken op Google?

Specs:
ASUS P8Z77-M
Intel Core i5-3570K (met Intel HD 4000 Graphics)
2x4 GB AMD Performance Edition memory
Corsair Force 3 Series Rev. B 120GB SSD
Maxtor 200GB HD
Lite-On DVD-RW
Antec 350 Watt PSU
64-bit Windows 7 Professional
2x Iiyama ProLite E2208HDS scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59

Nemesizz

Untouchable

Misschien iets meer geheugen aan de GPU toewijzen, dit wil bepaalde problemen met de GPU nog wel eens verhelpen (staat standaard soms te laag, metname voor hoge reso's of dual screens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrederikVds
Helpt jammer genoeg niet. Ik heb wel enkel het minimum toegewezen geheugen verhoogd, ik denk niet dat ik het maximum kan aanpassen? Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:16
Heb je wellicht een videokaart die je er tijdelijk even in kan doen om te testen? En hoewel je voeding goed genoeg zou moeten zijn kan je proberen hier tijdelijk een 450w of meer aan te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrederikVds
Ik heb nog een oude videokaart en een oude voeding liggen. Ik zal als ik dit weekend tijd heb eens kijken of die passen bij mijn moederbord. Bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door FrederikVds op 05-06-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 20:28
Ik had hetzelfde probleem. Het scherm ging steeds aan en uit, dus iets anders. Bij mij was het probleem enkel bij outlook 2010. Als ik een ander programma open had staan dan had ik geen rare beeldeffecten.

Zelfde processor ander moederbord een Z77A-GD65 van MSI. Na een paar dagen kreeg ik een foutcode 55. Dat is een foutcode van het geheugen. Ik weet niet of dit met elkaar te maken heeft maar misschien dat ik jou hier mee de goede richting help. Na de foutcode startte mijn pc helemaal niet op en nu is het moederbord rma naar MSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrederikVds
Ik heb een (heel oude) PCI-videokaart aangesloten, en nu is het probleem weg. Vreemd genoeg, zelfs als ik met Lucid Virtu MVP zowel mijn iGPU als de discrete GPU gebruik, en mijn beide schermen dan op dezelfde uitgangen aansluit als eerder (dus die van mijn moederbord zelf). Mijn computer is wel merkbaar trager nu. Misschien dat die oude GPU de prestaties zo ver omlaag haalt dat de iGPU wel meekan? Iemand een ander idee?

Het geheugen heb ik al getest en lijkt te werken.

Oh, en een voeding van 450 W heb ik niet liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door FrederikVds op 12-06-2012 15:25 ]

Pagina: 1