Grafische problemen bij verschillende games

Pagina: 1
Acties:

• DvdW1987
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-06-2012
Hallo allen!

Ik ben nieuw hier, en ik heb een vraag/probleem. Ik heb bij verschillende games grafische problemen! Hieronder een voorbeeldje bij Call of Duty 2:

Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/9245/cod2problem.jpg
(De game zelf doet het verder prima, niet langzaam o.i.d.)

Ik heb een Acer Aspire 5738G, Windows 7 (32 bit), DirectX 11, en een Ati Mobility Radeon HD 4570 (met als het goed is de laatste drivers). Mochten jullie nog meer gegevens nodig hebben dan hoor ik dat wel :)

Wie o wie kan mij helpen?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:24

Nemesizz

Untouchable

Controleer eens hoe warm dat ding word (met een programma als HWMonitor of iets dergelijks, die zowel CPU als GPU temps kan zien).

Mogelijk is de lucht in of uitlaat van je laptop verstopt met stof en word de boel te heet.

Of als je pech hebt is de videokaart (metname het geheugen) sterfende.

Verwijderd

Nemesizz schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:38:
Of als je pech hebt is de videokaart (metname het geheugen) sterfende.
Dit is juist de core, het geheugen geeft andere artefacten :)

Maar inderdaad, ik zou de temperatuur eens controleren. Goede kans dat die veel te hoog is. Zo niet zijn er andere serieuze problemen.

• DvdW1987
Maar hij doet dit niet bij alle games :? Zo kan ik CoD 4 MW 1 en 2 prima spelen....

Verwijderd

DvdW1987 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 23:09:
Maar hij doet dit niet bij alle games :? Zo kan ik CoD 4 MW 1 en 2 prima spelen....
Dat zou perfect te verklaren zijn door temperatuur, aangezien sommige spellen meer vragen dan anderen of wellicht je processor het ene spel beter kan bijbenen dan het andere, waardoor je GPU het ook zwaarder krijgt.

Meten is weten!

• Faifz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-01 18:10
Probeer eens uw game op windowed mode te zetten en GPU-z om uw temperaturen uit te lezen. Als het in CoD MW1/2 niet voorkomt, ligt het duidelijk aan de drivers. Die spellen zijn sowieso intensiever dan cod2. MW1/2 zijn sowieso cpu & gpu zuipers.

Zelf betwijfel ik dat het aan het geheugen ligt, dit kan niet verslijten ofwel is het kapot of het werkt zoals gewoonlijk.

Edit: Ik zie geen enkel artifact op die screenshot? http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/ daar staan shader & memory artifacts video's hoe ze eruit zien.

[ Voor 17% gewijzigd door Faifz op 05-06-2012 01:05 ]

• etnerdnl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-12-2025
Heb je je videokaart overgeclockt (gehad)? Ik had zoiets eerst toen ik mijn videokaart overclockte.. als ik het terug zette was het gewoon weer weg.. maar kan ook wel wat anders zijn

Zal wel niet als het een laptop is heh.. niet zo goed gelezen van mij

[ Voor 18% gewijzigd door etnerdnl op 05-06-2012 01:09 ]

PCtje :) -> http://tweakers.net/gallery/349972#tab:inventaris

• tommes112
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-08-2025
zijn het veelal oude games waarbij je die problemen hebt?

Verwijderd

Faifz schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 01:03:
Probeer eens uw game op windowed mode te zetten en GPU-z om uw temperaturen uit te lezen. Als het in CoD MW1/2 niet voorkomt, ligt het duidelijk aan de drivers. Die spellen zijn sowieso intensiever dan cod2. MW1/2 zijn sowieso cpu & gpu zuipers.
Je kan ook gewoon fullscreen draaien, je ziet immers het grafiekje later ook nog. Dan kan je tegelijk de Task Manager op zetten om te zien wat daar gebeurt.

Meten is weten, zonder dat je het uitzoekt door het te meten kan je speculeren wat je wilt.
Zelf betwijfel ik dat het aan het geheugen ligt, dit kan niet verslijten ofwel is het kapot of het werkt zoals gewoonlijk.
natuurlijk kan geheugen wel slijten, of anders heeft het misschien een statische schok gehad, of een fysieke tik. Genoeg redenen waarom geheugen na verloop van tijd moeilijk kan gaab doen.

Maar goed, nogmaals, dit ziet er niet uit als geheugenartefacten. Dat zijn gewoonlijk meer blokachtige patronen die zich regelmatig herhalen. Dit soort spul duidt meer op core- of andere problemen.

• DvdW1987
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik zal proberen zoveel mogelijk antwoord te geven:
tommes112 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 01:08:
zijn het veelal oude games waarbij je die problemen hebt?
Ja, Ik speel ook ArmA II, en daar komen precies dezelfde problemen voor... En ook meteen vanaf het begin.
Meten is weten, zonder dat je het uitzoekt door het te meten kan je speculeren wat je wilt.
Ik zal even zoiets als GPU-z even downloaden als ik wat meer tijd heb. Dan zal ik hier even de gegevens posten.
Ik heb nu GPU-z, welke gegevens willen jullie weten?

Ik zat zelf te denken dat het wel eens aan de driver van m'n videokaart kan liggen, maar hoe kan ik daar achter komen? Kan ik zelf alle (oude) drivers verwijderen en de nieuwste er nog eens opnieuw opzetten? Zo ja, hoe? (ben niet zo'n held met computers ;) )

UPDATE: En ja hoor, het ligt aan de driver. Heb alles van AMD/ATI er eens vanaf gegooit en de verschillende games (CoD II en ArmA II) lopen weer als een zonnetje. Ben nu de nieuwe driver aan het installeren, kijken wat er dan gebeurd.

UPDATE II: Krijg nou wat... Driver geïnstalleerd, Precies dezelfde problemen komen weer |:( Gewoon de hele meuk er dan maar vanaf halen? :?

[ Voor 220% gewijzigd door DvdW1987 op 05-06-2012 11:57 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Driver deinstaleren en dan driver sweeper gebruiken.
Je kan ook nog proberen om je pagefile even leeg te gooien, windows wil wel eens vervelend doen met de pagefile (informatie bewaren die fout is enzo waardoor spellen crashen).

Post toch je temps even, kan zijn dat de ATI driver gewoon een fanprofiel heeft dat de fan trager laat blazen. Kan geen kwaad om het te controleren en daarna eventueel je laptop schoon te blazen met een compressor.

• partyruben
  • Laatst online: 12-06-2025
ik heb dit probleem ook icm een ati 4330. driver sweeper helpt ook niet. je moet er gewoon de oudere drivers opzetten, dit gebeurt tijdens verschillende games, zoals starcraft2 maar weer niet bij bf3

[ Voor 20% gewijzigd door partyruben op 05-06-2012 19:57 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

er waren wat problemen met diablo, oudere radeons en de nieuwste amd driver.
http://support.amd.com/us...MDCatalyst124bhotfix.aspx

Kan zijn dat dit er ook mee te maken heeft :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1