Externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:20
Hey iedereen,

Ik heb op korte termijn een Externe Harde Schijf nodig van 500 tot 1000GB voor familie.
Op wat websites heb ik al gezocht naar wat schijven, maar ik kan weinig goede informatie vinden.
Maakt het uberhaupt uit wat je koopt, als het maar van een bekend merk is (Seagate, Western Digital, Hitachi)?
Ik heb echt heel weinig tijd om me er echt in te verdiepen, dus ik hoop dat iemand me kan helpen. Maar aangezien het voor familie is, wil ik ze ook niet opzadelen met een slecht ding.
Alvast bedankt!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Als je geen tijd hebt om je erin te verdiepen zou ik gewoon de duurste kopen met de meest glimmende buitenkant. Veel meer kan ik je niet aanraden want heb ook niet veel tijd.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:26

DarkSide

theres no place like ::1

hoewel warhamstr een beetje kort door de bocht is heeft ie wel een punt.
Als je iets wilt aanschaffen zou je er in moeten verdiepen.
Door iig duidelijk te stellen wat je wilt. 500 of 1000GB?
Is het alleen voor data opslag of moet hij ook backups maken?
Moet het een NAS worden bv.
En wat is je budget.

Kijk daar maar even rond en je vind genoeg.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• slico
Ach, ik snap jullie wel. Maar wellicht wist iemand direct gewoon een goede schijf op te noemen...

In elk geval: Ze willen een 1 TB schijf, hoeft alleen data opslag te zijn, de back-ups maken ze wel handmatig.
Het wordt geen NAS. Budget ligt rond de 100 euro.

Ik zie bijvoorbeeld een: pricewatch: Western Digital Elements SE 1TB Zwart of een pricewatch: Western Digital My Passport Essential SE 3.0 1TB Zwart
Is dit wat? De tweede kost me 4 euro extra...
Allebei wel wat ouder (half en eind 2010) of maakt dat weinig uit met harde schijven?

[ Voor 54% gewijzigd door slico op 04-06-2012 18:27 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:58
Koop dan gewoon de goedkoopste als je er toch geen eisen aan stelt.

• slico
Ik heb toch snel wat gezocht en rondgeneusd en over de volgende zie ik vrijwel alleen maar positieve reviews en ik kan hem morgen ophalen voor 116 euro. pricewatch: Western Digital My Passport Essential SE 3.0 1TB Zwart
Wat zeggen jullie ervan?

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:19
Zo schiet het natuurlijk niet echt op he?

De externe HDD's die je hebt opgezocht zijn prima schijven. 2,5" is compact en geen externe voeding nodig. Je kunt gewoon met n usb kabel data opslaan en van de schijf afhalen.
Er zit USB 3 op en werkt sneller op een USB 3 poort. Deze schijf is ook gewoon te gebruiken op USB 2 poorten.

Verder zijn er niet echt grote verschillen in deze schijven. Pak je de grote merken : Western Digital, Freecom, Lacie, Samsung, dan zit je wel goed.

• slico
Hmm, nu ben ik toch weer in twijfel gebracht door een aanbieding van de MediaMarkt;
http://www.mediamarkt.nl/...iavandaag+-+dagaanbieding

Deze is voor 88 euro te koop, ipv de 115 euro van de Western Digital My Passport Essential 3.0 1TB.
Via Tweakers of andere sites kan ik echter weinig tot geen informatie vinden over de Hitachi.
Zo'n prijsverlaging is er natuurlijk niet voor niets, maar zou het toch nog een goede koop zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door slico op 05-06-2012 11:19 ]

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:19
Zoals ik al eerder zei : Als je 1 van de grotere merken koopt zit je wel goed. Zoveel verschil zitten er niet in die schijven ;)

Tis niet zo dat er 1 is die geweldig is en 10 die minder zijn.
Pagina: 1