Dropbox folder met foto's in iPhoto krijgen ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:28
Ik zou heel graag een folder uit Dropbox in iPhoto willen krijgen (die dan ook automatisch synced) , deze in deze folder : Camera uploads komen automatisch mijn foto's die gemaakt zijn met mijn camera , iPhone , HTC enz.

Heel handig allemaal maar ik moet nu nog handmatig de foto's uit die folder halen , het mooiste zou zijn dat ik in iPhoto een folder krijg die ze laat zien , moet toch wel kunnen lijkt me

Ik hoopte dat dit zou kunnen door me te abonneren op een fotokanaal in iPhoto , maar daar heb ik geen mogelijkheid om in te loggen bij Dropbox dus krijg ik een error

Iemand die dit werkend heeft of weet of dit kan en hoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:47
Dat gaat niet. De foto's moeten namelijk geïmporteerd worden in je iPhoto Library.
Photostream is de enige optie, maar dan moet je wel een iOS device hebben.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Of je maakt een scriptje met Automator:

Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u91/sjieto/automat.jpg

Moet je alleen nog ergens iets vinden dat zorgt dat het elke 5 minuten runt. Dat zou je hier mee kunnen doen: http://www.atpm.com/12.08/automator.shtml (kort samengevat: zet een 'afspraak' in iCal die elke 5 minuten afgaat en als alarm een script runt: jouw programmaatje.)

Je zou het ook als een service in iPhoto kunnen maken, dan moet je wel even steeds aanklikken maar dan komt het ook goed. Workflow is zo goed als identiek en ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u91/sjieto/automator2.png

[ Voor 68% gewijzigd door sebastius op 04-06-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Dit werkt !! , alleen krijg ik bij elke import de bestaande foto's weer er bij dus dubbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Eehm dat zal ook ergens wel mogelijk moeten zijn, of je verwijdert ze automatisch uit de bronmap na het importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
wil ze eigenlijk daar laten staan ivm backup en overal toegankelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

cardwizard schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:14:
wil ze eigenlijk daar laten staan ivm backup en overal toegankelijk
Verplaats ze naar een andere map binnen Dropbox?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
dat is een goeie :D , zo simpel niet eens aan gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Kun je ook met automator doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
automator is verrekte als je dat goed snapt volgens mij.... heb nu van elke foto wel 9 kopieën in iPhoto :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ik vind automator geniaal, speciaal voor dit soort klusjes precies je eigen tooltjes op maat snijden.
Pagina: 1