newbie vraag: heb domein, hoe hosten?

Pagina: 1
Acties:

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Ik heb in mijn impulsiviteit een domein naam geregged bij etrade.nl . allemaal gelukt.

Maar nu moet het zaakje gehost worden.
Je hebt veel van die dingen o.a. portland.co.uk (gratis en geen banners)
Ik heb toch niet veel bandwidth nodig..

Maar hoe regel je dat nu? Want ik sta in de DNS van etrade hoe zorg ik er nu voor dat etrade me uit hun DNS trapt en dat een willekeurig ander persoon dat overneemt?

Zitten er kosten aan? Wat moet ik er voor doen?

Verwijderd

etrade bellen?
was het trouwens niet verstandig dergelijke dingen te bedenken en uit te zoeken alvorens je ergens een domeinnaam reg?

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Ja dat was zo, maar zoals ik al zei het was impulsief.. en had er inderdaad niet verder bij na gedacht..

shit happens

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 19:13 schreef it0 het volgende:
Ja dat was zo, maar zoals ik al zei het was impulsief.. en had er inderdaad niet verder bij na gedacht..

shit happens
verhuizen naar een andere provider die alles doet wat je wilt ipv alleen registratie....?

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Ik wil gewoon naar powerdns verhuizen.. nee moet je eerst 20 dingen faxen en weet ik veel wat. Heel irritante mensen bij etrade.
Mailtje naar helpdesk.. ja moet nu naar sales bellen en forms invullen .. ok ik bellen.. krijg ik worldonline aan de telefoon ik dacht nog oh nee!!, waar een opgenomen bandje zegt dat ik weer ergens anders naar toe moet bellen |:( en die zegt dat ik naar domain-registry.nl moet gaan of zo.. achterlijke mensen. Als je het niet weet zeg het dan :(

Verwijderd

als dat domein gewoon op je eige naar staat, dan hoef je helemala geen 20 formulieren in te vullen, dan kun je gewoon een verhuis form inleveren bij je nieuwe host en een fax sture naar je oude host dat je bij hu nweggaat...meer niet.

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Ik wil niet verhuizen, ik wil gewoon dat de primaire dns verandert in die van powerdns maar dat doet etrade niet en dan moet je verhuizen. Geen probleem echter powerdns is geen NIC deelnemer en daar kan je dus niet naartoe verhuizen :(. Dus ik moet naar iemand verhuizen die me wel de nameservers laat aanpassen.

Iemand suggesties? Heb een mailtje naar xs4all gestuurd maar nog geen reactie gehad :( nog even wachten dan...

Daarnaast vind ik het niet raar dat NIC zegt dat je in een nameserver moet worden opgenomen maar wel dat je daarvan nooit een keuze in hebt gehad of daarvan op de hoogte bent gesteld. Dan moet je inderdaad verhuizen want anders ben ik verplicht bij etrade hosting te doen :(.

• Le Mol
  • Niet online
Bij registratie.net willen ze je dns naar alles en iedereen laten verwijzen....
en ze zijn nog ook goedkoop ook.

Maar zou je niet makkelijker gewoon het IP kunnen aanpassen, waarnaar je domein verwijst?

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Verwijderd

Domain naar widexs verhuizen, aangeven dat je dat domein voor later gebruik wil verhuizen, en je kunt voor alleen de normale domain reg kosten zelf de DNS editen.

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Etrade doet niks zolang je het niet binnen hun gebeurt dus ook niet naar een ander ip laten wijzen.

Kortom als je via etrade regged dan moet je alles via hun doen. :r

Ik zal eens kijken voor verhuizen.

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem. Toen ben ik bij plushosting.nl uitgekomen. Zij hebben mijn domein verhuisd en die wordt nu doorverwezen naar mijn site bij geocities.

Grtz, Eddy
Pagina: 1