Toon posts:

Iiyama vm pro 510 22" Bagger beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat een sof is dit zeg! ik heb schaduw werking aan de rechter kant van text ( bij alles eigenlek) wat sommige text lastig te lezen maakt (ik blijf maar in m'n ogen wrijven maar het gaat niet weg) die monitor is nu 14 dagen oud, ik dacht dat trekt wel bij maar nee it's here to stay ;(

Ik heb net gebeld naar Iiyama en ze komen hem woensdag op halen, nu is mijn vraag denken jullie dat ze dat er nog uit kunnen stellen??? als ik mijn refresh rate verlaag (boven de 85 is ondoenlijk) word het iets beter maar het blijft eigenlek BAGGER!!!! dat heb ik weer! m'n 17 inch vm pro was zo strak als wat!! :'(

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Dan heb je een slechte te pakken, want die van mij doet het perfect. Alles is duidelijk te lezen en die 2 lijntjes in het scherm vervagen (waren binnen 2 maanden bijna helemaal weg) hoewel je er niks van merkt.
Hij is gewoon scherp op hoge Hz'en.
Zou zeker terug gaan, want het is gewoon een fijn schermpje!

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Wat voor videokaart gebruik je dan ?
Is ook vrij bepalend voor de kwaliteit van de beeldweergave. En doorluskabels zoals die van MPEG2 kaarten / Voodoo's enz. zijn ook funest.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een hercules geforce2 gts 64 mb in zitten (die overigens perfect beeld gaf op m'n vm pro 17) en hij hangt zelfs aan een bnc kabel,ik heb dsub ook getest maar dat was het zelfde probleem.behalve op 60 hz dan is alles ok maar heb ik na een kwartier onwijs trek in paracetamol :+

ik hoop dat dit gefixt kan worden want de maat van dit ding is formidabel!!!! je weet

echt niet wat je ziet als je een spelletje aan gooit :)

Verwijderd

't Is net wat Sick_Nick al zei. Je hebt mogelijk een slechte te pakken. Ik heb 'em nu anderhalf jaar en draai nu 1600x1200 op 85 Hz met een Asus V7700. Perfect, niks op aan te merken. In principe kan je op 1600x1200 naar 100 Hz, maar boven de 95 Hz loopt de scherpte iets terug. Maar 85 Hz is prima, dus waarom zou je.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop het.... misschien een maandag morgen model :Z

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Ik had ook zo'n Iiyama 510 maandagmorgenmodel (gekocht bij NTS in Rotterdam).

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:11

peeweeherman

energieleverend.nl

Volgens mij maken ze elke ochtend bagger monitoren, moest de mijne ook omruilen.
Gewoon even geduld hebben, binnenkort heb je een nieuwe en draai je 1600x1200 met veel plezier *D

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 maart 2001 08:19 schreef Peewee_Herman het volgende:
Volgens mij maken ze elke ochtend bagger monitoren, moest de mijne ook omruilen.
Gewoon even geduld hebben, binnenkort heb je een nieuwe en draai je 1600x1200 met veel plezier *D
Maar ik zit over mijn 8 dagen omruil garantie,hij word a.s woensdag opgehaald door de Iiyama garantie dienst, ik ben benieuwd hoe dit zaakje afloopt,ik zit nu weer naar m'n vm pro 17 te kijken, en mijn god wat een verschil in beeld kwaliteit, nix nergens schaduw vorming naast letters en objecten, en de text is zo strak als een trein rails.

Mischien krijg ik wel een nieuwe ja, maar als ze deze fixen vind ik het ook prima,maar hoe het er nu uit ziet is een achteruitgang,en dat kan toch niet de bedoeling zijn. :'(

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:46
Is het niet mogelijk dat het magnetische storing is van bvb speakers ofzo?

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:04

Lordy79

Fundamentalist

Het is bekend dat bij dit soort schermen het scherm eerst op temperatuur moet zijn. al denk ik dat er bij jou meer aan de hand is, want onleesbaar is het niet als ie net aanstaat.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 maart 2001 00:42 schreef InterCC het volgende:
Is het niet mogelijk dat het magnetische storing is van bvb speakers ofzo?
Ja speakers.. dat dacht ik ook meteen,maar ik zette hem midden in de kamer en het was er nog steeds.
Wat betreft het opwarmen ik vond niet dat de kwaliteit anders werd toen hij warm was,maar ik had wel een strookje zwart aan de rechter kant wat langzaam na ongeveer 2 minuten opgevuld werd.

• Toink
  • Niet online
Jij ff lekker balen. Krijg je een 2,5 jaar oude gerefurbishte monitor met strak beeld terug voor je gloednieuwe 201HT!!! Mwoehahahahaaaa.....

De mijne was gelukkig wel in 1x goed. Maarja. Niet zeuren denk ik dan want je geeft 'maar' 2100 piek uit he?

>slaat echt nergens op. Ik vind dus gewoon dat je recht hebt op een nieuwe.... sowieso was het niet slim om meer dan 8 dagen te wachten. Succes anyway.

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 00:37 schreef loekos het volgende:

[..]

Maar ik zit over mijn 8 dagen omruil garantie,hij word a.s woensdag opgehaald door de Iiyama garantie dienst, ik ben benieuwd hoe dit zaakje afloopt,ik zit nu weer naar m'n vm pro 17 te kijken, en mijn god wat een verschil in beeld kwaliteit, nix nergens schaduw vorming naast letters en objecten, en de text is zo strak als een trein rails.

Mischien krijg ik wel een nieuwe ja, maar als ze deze fixen vind ik het ook prima,maar hoe het er nu uit ziet is een achteruitgang,en dat kan toch niet de bedoeling zijn. :'(
Over die "binnen 8 dagen" hoef je niet in te zitten, want ze zijn verplicht om, ook na 8 dagen, een goed werkende monitor te leveren.

Anders ff met de Consumentenbond dreigen, maar ik denk niet dat dat nodig zal zijn. Als hij echt defect is, krijg je sowieso een nieuwe. Je hebt 3 jaar garantie man, waar maak je je druk om :)

Verwijderd

Topicstarter
Aaaahhhhhhh!!!!

Kijk daar heb ik wat aan!, AirHead je bent een wereld goozer *D

Ik kan weer lachen :)

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 01:27 schreef loekos het volgende:
Aaaahhhhhhh!!!!

Kijk daar heb ik wat aan!, AirHead je bent een wereld goozer *D

Ik kan weer lachen :)
:)
Aim to please :P
Nou is t natuurlijk wel kut dat je niet gewoon in 1 keer een goeie gekregen hebt. maar ik denk dat ie niet stuk is, maar gewoon niet goed ingesteld. De meeste monitors hebben een "geheim" service menu (dus niet dat gewone OSD), waarin Teleplan (de garantiedienst) waaarschijnlijk ff t een en ander goed gaat instellen. Ik kan je de code voor dat menuutje wel ff geven, maar t lijkt me beter van niet :) anders verkut je nogal snel wat, heb ik ook gehad namelijk :) Ik moest hier op tweakers ff aan iemand de standaard instellingen vragen :P

Verwijderd

Topicstarter
Yesssss!!! i want het menuutje :D

Ik sluetel graag zelf, ik zeg altijd laat nooit door een ander verklooien wat je ook zelf kunt verkutten 8-)

hehehe eff zonder dolle ik ga er >nog< niet zelf aan rommelen maar dat menuutje lijkt me verdomd handig :) stuur maar naar loekos@hotmail.com please!!!

Verwijderd

Ik zet t hier wel ff neer, wat dacht je daarvan :P
Komt ie:
1 monitor uit
2 menu (van monitor)indrukken, ingedrukt houden
3 monitor aan
4 menu loslaten
5 monitor uit
6 min toets (van monitor) indrukken, ingedrukt houden
7 monitor aan
8 min toets los
9 op menu drukken, en ziedaar het uitgebreide service menu :)

Schrijf eerst ff de standaard waarden op!!!. Als ie dan toch terugmoet, dan kun je alles weer op standaard zetten, zodat iiyama nix doorheeft :P

Verwijderd

Topicstarter
Yes!!!!!!!

Thanx man ! dat is nog eens hulp SUPER gewoon *D

Eerst effe maffen het is al zo laat dat ik zelf op het moment alles dubbel zie :Z

onwijs bedankt ;)

Verwijderd

Graag gedaan hoor, ik weet hoe frustrerend zoiets is :P

en als je t gewone menuutje weer terug wilt, gewoon ff je monitor uit en weer aan zetten :)

• Lordy79
  • Laatst online: 19:04

Lordy79

Fundamentalist

Dat menuutje is leuk, maar ik zou toch een andere monitor willen. Deze is gewoon NIET GOED en je hebt wel ruim 2000 piek uitgegeven.

En dus zou ik ook niet klooien in dat menu. Wie weet gaat IIyama erover zeiken en dan hebben zij ook een 'troef' in handen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 02:16 schreef Lordy79 het volgende:
Dat menuutje is leuk, maar ik zou toch een andere monitor willen. Deze is gewoon NIET GOED en je hebt wel ruim 2000 piek uitgegeven.

En dus zou ik ook niet klooien in dat menu. Wie weet gaat IIyama erover zeiken en dan hebben zij ook een 'troef' in handen.
Ik heb dat menuutje ook gebruikt en al een keer m'n monitor voor reparatie (niet daardoor, anders krijg ik dat weer :) ) op laten halen. Als je alles weer terugzet zoals t stond merken ze daar nix van hoor. En dat heb ik toch allemaal duidelijk tegen hem gezegd ?
Alleen ik was zo stom geweest om niet eerst de standaard waarden te noteren :) , maar dat heb ik dankzij tweakers voordat ik em opstuurde weer goedgekregen, dankzij iemand die wel ff wilde kijken in zijn menu :)

En dat hij niet goed zou zijn, volgens mij zijn t gewoon een paar simpele instellingen die moeten worden veranderd. Kan komen door t vervoer van zo'n apparaat....

Verwijderd

Topicstarter
Goeie smorgens :)

Inder daad die standaard waardes zie je staan voor je begint met stellen, ik heb eers alle standaad waardes op geschreven, en ben daarna naar hartelust aan het stellen gegaan,maar geen enkele optie krijgt die schaduw werking naast lettertjes weg, alles weer perfect op de standaard waardes terug gezet (bedankt voor de tip trouwens,want dat zou ik in m'm ethousiastme gegarandeerd vergeten zijn |:( ) en weer fijn in de doos gestopt, ik stond wel effe raar te kijken toen ik na al die handelingen plots het menuutje zag hahaha het leek wel of ik een cheat in moest voeren echt gaaf :) nou voor de rest is het nu afwachten geblazen,ik denk wel dat ik die Iiyama man eff op zijn hart druk dat ik een nieuwe wil hebben,dat dit allmaal natuurlijk nergens op slaat enz enz... wie weet helpt dat wat :)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

brakke kabels willen ook nog wel eens problemen geven. ik heb 2 pc's aan mn iiyama hangen waarvan 1 dus met die BNC aansluitingen en die wil nog wel eens rommelen waardoor ik ook vervormd beeld heb.

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 02:01 schreef AirHead het volgende:
Ik zet t hier wel ff neer, wat dacht je daarvan :P
Komt ie:
1 monitor uit
2 menu (van monitor)indrukken, ingedrukt houden
3 monitor aan
4 menu loslaten
5 monitor uit
6 min toets (van monitor) indrukken, ingedrukt houden
7 monitor aan
8 min toets los
9 op menu drukken, en ziedaar het uitgebreide service menu :)
Dat is één uitgebreid servicemenu, maar er moet er nog één zijn. Nog veel uitgebreider. Heb ik eens bij Iiyama op de TD gezien. Zat volgens mij nog veel meer in, en verdween ook niet na enkele seconden vanzelf van het scherm. En is ook via de toetsen op de voorkant bereikbaar. Enig idee ?

• jaspov
  • Laatst online: 18-08 12:09
schaduw heb ik ook gehad maar ligt meestal aan kabel. Heb je een goede bnc kabel?

Daarnaast zal je op de 22" waarschijnlijk ook hogere resoluties draaien (1600x1200 zoals ik?)

dan wordt dat alleen maar erger. in het begin had ik zelfs nog een doorlus voodoo2 en ik heb er ook even een mpeg2 kaart met doorlus op gehad.....beeld is dan slechter dan tv!

Ik heb nu een mooie bnc kabel (117,-) en die lostte alles op.

Ik heb helaas nog wel een geforce2. wel rap maar de beeldkwaliteit in 2d is niet de beste. niet slecht, maar matrox is gewoon beter....alleen trager in 3d. afweging.

Ik speel steeds minder 3d spellen dus zit nu te kijken naar een mooie g450.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm mijn bnc kabel koste 50 piek zou dat het probleem zijn?

ik heb het ook met dsub getest maar dat was exact het zelfde.

die monitor zou trouwens gistern op gehaald worden niemand gezien vandaag gebeld,kreeg ik een smoes van het adres verkeerd opgeschreven :(

Verwijderd

Op donderdag 29 maart 2001 08:14 schreef ebouma het volgende:

[..]

Dat is één uitgebreid servicemenu, maar er moet er nog één zijn. Nog veel uitgebreider. Heb ik eens bij Iiyama op de TD gezien. Zat volgens mij nog veel meer in, en verdween ook niet na enkele seconden vanzelf van het scherm. En is ook via de toetsen op de voorkant bereikbaar. Enig idee ?
Nee, dit was de enige die ik weet. t lijkt me eigenlijk stug dat er nog eentje zou zijn.....

Verwijderd

. dubbel

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 10:23 schreef loekos het volgende:
Goeie smorgens :)

Inder daad die standaard waardes zie je staan voor je begint met stellen, ik heb eers alle standaad waardes op geschreven, en ben daarna naar hartelust aan het stellen gegaan,maar geen enkele optie krijgt die schaduw werking naast lettertjes weg, alles weer perfect op de standaard waardes terug gezet (bedankt voor de tip trouwens,want dat zou ik in m'm ethousiastme gegarandeerd vergeten zijn |:( ) en weer fijn in de doos gestopt, ik stond wel effe raar te kijken toen ik na al die handelingen plots het menuutje zag hahaha het leek wel of ik een cheat in moest voeren echt gaaf :) nou voor de rest is het nu afwachten geblazen,ik denk wel dat ik die Iiyama man eff op zijn hart druk dat ik een nieuwe wil hebben,dat dit allmaal natuurlijk nergens op slaat enz enz... wie weet helpt dat wat :)
Jammer dat t niet gelukt is, had me wel leuk geleken namelijk :)

Iig suc6 verder :)

• Masselink
  • Laatst online: 20-08 08:49

Masselink

Voor de dorst

Zijn er nog mensen die problemen hebben met de slechte letters (ghosting) in Windows ?? Ik heb hetzelfde GEHAD ! Nu perfect strak beeld.......

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• The Noid
  • Laatst online: 17-03-2011
Voor je aan je monitor gaat twijfelen is er 1 heele simpele check.

Heeft het OSD ook last van ghosting...
Is het beste te zien als je een pagina zwarte text op een witte achtergrond op je beeld hebt staan en dan het osd aanzet.

Als het OSD gewoon strak, trillingsvrij en ghostingvrij op je beeld staat ligt het waarschijnlijk aan je videokaart/kabel.

This must be that Woodstock place mom and dad are allways talking about

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 22:59 schreef Heintje het volgende:
Ik had ook zo'n Iiyama 510 maandagmorgenmodel (gekocht bij NTS in Rotterdam).
Dan vraag ik mij eerder af of dit aan de maandagochtend heeft gelegen of aan :r NTS :r
Heb ooit eens een probleem gehad met een HD-tje (Maxtor 40G) werkte voor geen meter meer, zou ff worden opgestuurd naar de distributeur en zou dan omgeruild worden. Zou 5 - 8 dagen duren.
Na drie keer langs te zijn geweest bij NTS, 6 telefoontjes en 9 weken verder ben ik maar weer eens langs geweest en heb daar een berg stennis moeten maken dat ik toen eindelijk een nieuwe HD heb mee gekregen.

Ik hoop voor jou dat ze nu een betere bui hebben als toen bij mij, want mijn ervaring over hun service is in 1 woord ronduit bagger te noemen.

• Masselink
  • Laatst online: 20-08 08:49

Masselink

Voor de dorst

Ik heb zelf een IIyama Ha202DT 22" monitor, en ik had ook last van slecht beeld, Terwijl mijn Radeon 8500 in staat moet zijn om een haarscherp plaatje neer te zetten.

Verschillende drivers hebben geen zin. refreshrate verlagen helpt een beetje, dus ik dacht aan een refreshrate probleem met de radeo/windows. Onder het gamen deed het probleem zich niet voor. (tenminste het was niet zichbaar).

De oplossing kwam voor mij uit een hoek waar ik eigenlijk niet aan gedacht had. Ik had alle instellingen die met het OSD mogelijk zijn al een keer geprobeerd. Toen ik een keer weer op zoek was naar 'degaus' kwam ik langs een instelling die volgens mij 'video' heet (zal het vanavond controleren, ik zit nu op mijn werk) Daar is het mogelijk om instellingen op 'movie', 'picture' en 'text' te zetten.
ik had hem op 'movie' staan, waardoor het dubbele beeld probleem zich voordeed. Na veranderen van de instelling naar 'text' is het beeld plots super-scherp !!

Controleer deze instelling dus even !!

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Verwijderd

Als het beeld 'Ghosting' vertoont, hang er even een andere GOEDE VGA-kabel aan. (BNC/VGA mag ook natuurlijk ;) )

Bij mij was de VGA-kabel brak |:(
Pagina: 1