Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp als formule

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views

• Xzer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-08 17:06
Ik wil een ek poule maken in excel 2010

hierbij wil ik dus de scores in laten vullen en voor de rest moet het dan allemaal door formules worden gedaan. Alleen een formule zit me nu dwars

[IMG=http://img594.imageshack.us/img594/6734/18820786.jpg][/IMG]

het probleem is bij gelijke stand krijg ik de formule niet dus het aanvullende gedeelte lukt niet

=ALS(F2>H2;"3";"0") dus hoe krijg ik hier nog bij dat als het gelijk is dat het op 1 punt komt

Alvast bedankt

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:57

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je waarde bij value_if_false klopt nu natuurlijk niet, want bij een false heb je meerdere mogelijkheden. Staat overigens ook gewoon in de Excel-help (hint: 'nesting').

[ Voor 17% gewijzigd door Mad Marty op 04-06-2012 14:10 ]

Rail Away!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sterker nog, de term nesting hoe je niet te kennen. Het nesten is een van de standaardvoorbeelden als je "gewoon" in de Helpfunctie van Excel zoekt op 'als': voorbeeld 3.

Voorbeeld 4 bij F1 kan trouwens ook: =OPZOEKEN() maar dat is voor voetbaluitslagen niet nodig.

Dus als (F2>H2;3;als(F2=H2;1;0))

Let overigens ook op het verschil tussen "3" en 3

Ajb dus de volgende keer eerst even de helpteksten lezen, da's zowel sneller als leerzamer dan vragen ;) Mocht je toch nog vastlopen: open gerust een nieuw topic met wat meer beschrijving waar je dan nog vastloopt. Doe dan eerst even inspiratie op bij de eerdere topics over poules.

[ Voor 21% gewijzigd door F_J_K op 04-06-2012 14:30 . Reden: Laat ik maar geen 3! schrijven. 3! = 6 :+ ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.