Toon posts:

Heeft er iemand ervaring met: Meraki

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste iedereen!

Heeft er iemand van jullie ervaring met het merk Meraki?
Ik had graag tegen het najaar mijn netwerkje vernieuwd, aangezien onze IT dienst maar uit 2 personen bestaat en het budget relatief laag is kwam ik bij dit merk uit... En het lijkt me ook zeer weinig tijd in beslag te nemen... (en relatief dummy-proof :))

Ik zou gaan voor 2x 48 ports switch zonder POE en 1x 48 ports met POE
Daarnaast 3 accesspoints van het type MR16

Ik ben zeer benieuwd naar jullie antwoorden!

Alvast hartelijk bedankt!

Greetz

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:50

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Klein verhaaltje:

Klant: Ik wil een huis
Architect: Ik heb een huis voor u ontworpen wat aan alle eisen voldoet
Klant: Ja maar, ik wilde een huis met een schuin dak
Architect: Dat heeft u anders nooit gezegd?

De moraal van dit verhaal: Hoe kunnen we je nu vertellen wat je moet doen, als jij niet verteld wat je wilt. Waar is je netwerk voor, wat is het doel van het netwerk, en hoe lang mag het stuk zijn (RTO)

Vertel - als je tenminste een goed advies wil - eens wat je er mee wilt gaan doen. Wil je er alleen 100 werkplekken op aansluiten en een router voor Internet access, of heb je meerdere servers, grote hoeveelheden data die over de lijn gaan, of wil je er misschien iSCSI over laten lopen?

Ikzelf heb iig nog nooit van het merk gehoord, maar dat is geenszins een maat om de bekendheid aan af te meten.

Hoe dan ook, dit is geen voer voor Professional Networking & Servers dus ik verplaats het topic naar Netwerken :)

Verwijderd

Topicstarter
Je verhaaltje klopt, daar ben ik het mee eens...
Maar uiteindelijk vraag ik enkel gewoon of mensen ervaringen hebben met dit netwerk... en verwacht ik niet van iemand om hier een hele schets te maken van hoe ik het zou moeten gaan bouwen :) (zou ook wel iets te gemakkelijk zijn om het zo te spelen)

Maar goed, hier dan maar wat meer info:

Het is een simpel bedrijfsnetwerk, niets specifiek, 90 werkplekken, 12 multifunctionals, internet access van 40 mbit,
5 servers (1 file, 1 print, 1 DB, 2 applicatie servers)
Er gaat helemaal geen grote data over de switches, alles is op dit moment 100mbit waarvan er een belasting van een 10 à 20% is (gemiddeld).
iSCSI is zeker niet van toepassing...
2 huis & tuin accesspoints voor WLAN die dringend dienen vervangen te worden (en daar kwam meraki dan weer leuk uit de hoek)

De switches (3com) zijn aan vervanging toe, en nu ben ik gewoon opzoek naar iets gemakkelijk beheerbaar (ook voor de mensen die eventueel mijn plaats ooit opvolgen)

Alvast bedankt...

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 15:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Wat wil je beheren aan je switches? Gebruik je nu VLANs?

This footer is intentionally left blank

• WhizzCat
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

En waarom zijn ze aan vervanging toe dan? :P

Zit er stof in, presteerd het niet goed, garantie...? Hoe dan ook. Ik zou eens kijken naar HP ProCurve. Redelijk te betalen en tegenwoordig krijg je bij hun L3 spul ook een premium edge license. Dan kan je in de toekomst altijd nog eens wat gaan doen met OSPF etc.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:24
Mijn ervaring met alleen de AP's (test opzet) is dat het goed werkt maar niet alles kan. Zolang je dat niet nodig hebt is het een prima product.
Hoe dan ook zijn er nederlandse vertegenwoordigers en is het mogelijk ermee te spelen als poc.. de prijzen toen vielen me wel wat tegen, zeker aangezien je ook nog een support fee moet betalen voor online management. Uiteindelijk hebben we (weer) voor lancom gekozen uit meraki, aruba (is nu dell), hp (colubris) en cisco.

[ Voor 34% gewijzigd door DukeBox op 04-06-2012 16:33 ]

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

De twee heren van voormalig BlueCoat zitten er nu bij en hebben ons recentelijk een demo gegeven. Het zag er goed uit, vooral het hele online portal verhaal. Alles valt en staat bij jullie wensen....

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hello :) Thanks voor de reacties,

Ik maak geen gebruik van VLAN's,
De toestellen zijn ondertussen bijna 7 jaar oud, en ik vervang ze liever voor dat een voeding of iets dergelijk het opgeeft (1 van de 4 heeft reeds een powersupply probleempje gehad). Ik heb een 5 jaar geleden al eens ergens ProCurve gezet, opzich geen problemen maar vrij beperkt destijds... Vandaar dat ik eens even iets anders zocht.

Thanks voor de info DukeBox & Vliegjong, dan ga ik alvast eens een mailtje sturen...

• WhizzCat
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Destijds, daar roep je het al ;)

ProCurve is echt niet meer beperkt. Volledig L3, met redundantie, managable, 10 GbE links etc. etc. En qua prijs best gunstig, in ieder geval de helft goedkoper dan een Cisco en net zo veel functionaliteit :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Netgear levert ook mooie prestaties voor prijzen ver onder het Cisco-niveau.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Meraki WiFi deed het in deze test niet zo goed: http://www.tomshardware.c...-fi-performance,2985.html

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reply's

@WhizzCat
Ik vond het toen lompe dingen om eerlijk te zijn :) maar ze werken nog wel steeds zonder ook maar 1x problemen te hebben!

Verwijderd

Waar heb je trouwens PoE voor nodig? Komt nergens terug in je wensenpakket namelijk.
Als je dat voor telefonie nodig hebt lijkt het me wel handig om dat even te vermelden aangezien dat nog wel van invloed kan zijn op je aantal aansluitingen / indeling van eventuele vlans (die je dan wel wil).

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:50

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 19:46:
Waar heb je trouwens PoE voor nodig? Komt nergens terug in je wensenpakket namelijk.
Als je dat voor telefonie nodig hebt lijkt het me wel handig om dat even te vermelden aangezien dat nog wel van invloed kan zijn op je aantal aansluitingen / indeling van eventuele vlans (die je dan wel wil).
Ik vermoed voor de WLAN access points. Lekker makkelijk plaatsen, zonder dat je ook een stromvoorziening moet regelen boven het plafond :)

Verwijderd

Topicstarter
@Mental,

Telefonie zit volledig op een apparte switch, wil dit liever niet met men datanetwerk gemengd hebben, PoE heb ik voorzien voor mijn accesspoints, en vooral voor de toekomstgerichte toepassingen... dus voorlopig zouden er maar 3 poortjes van gebruikt worden (edit: 3 poortjes waarvan PoE gebruikt wordt)...

@Equator, zo zit dat ;-)

Thanks guys

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2012 12:12 ]

Pagina: 1