Toon posts:

PC als videorecorder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er speelt al een poosje het idee bij mij om mijn pc als videorecorder te gebruiken. ;P

Daar echter de tuners op de diverse kaarten nog niet echt goed zijn te noemen, wil ik de tuner van mijn S-VHS recorder gebruiken. Dit signaal over te zetten naar de pc en op die manier de film op de harde schijf te zetten.

Het probleem is alleen dat ik geen geschikte kaart hiervoor kan vinden.

Iemand enig idee?

Verwijderd

Hangt er een beetje vanaf wat de demands zijn he .... Ip heb je dan een TV kaartje nodig, wil je op hogere resoluties opnemen. dan moet je kijken naar professionele capture kaarten... etc.

Verwijderd

Topicstarter
Prof. kaarten zijn toch wel wat duur.... het mag best een paar centen kosten, maar voor zo'n 2500 a 3000 heb je een digitale videorecorder, dus zoveel wil ik er nou ook weer niet voor uitgeven.

Ik ben niet op zoek naar een kaart om te bewerken, puur alleen om op te nemen. Ik wil daarna de films overzetten naar een tape, dit is een lekker goedkope oplossing en toch snel genoeg... :)

Verwijderd

Dan heb je aan een tv kaart niet genoeg, die kan vaak 320 x 240 fatsoenlijke kwaliteit opnemen, 640 x 480 trekt je comp niet met een TV kaart...

Dus dan ga je rochting Pineacle spul.... semi professionele kaarten als een MIRO dc10 / dc 30, de dv500 ed heb je niet nodig... Zit je rond de 1000.00 voor zo`n kaart toch al snel.

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoeling dat de films ook weer op de tv worden afgespeeld dus de res. moet toch wel minimaal aan VHS kwaliteit voldoen (enig idee wat deze is?).

Die prijs van zo'n 1000 is nog wel aacceptabel (ik zat zelf tot z'n 2000 te denken, een goede videorecorder kost tenslotte ook wat), maar ik heb helaas nog niemand gevonden die mij kan vertellen welke kaart ik dan moet hebben. Iedereen probeert mij een 'gewone' tv-kaart met een kaart als de DV-500 aan te smeren.

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Draai zelf al enige tijd een PIII 733 met Hauppage Win-TV kaart. Met virtualdub en een DivX-codec kun je aardig opnemen (25 fps ipv 50) 768x568 (oid, tv-resolutie). 'k zou wel 256 ram nemen, en zorg ervoor dat je signaal ruisvrij is, hoe meer ruis hoe slechter de kwaliteit... Heb hele serie Toen Was Geluk Heel Gewoon opgenomen, ziet er op pc beter uit dan op VHS (niet SVHS, VHS is kut kwaliteit)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hmmm, 352 bij 288 opnemen in DivX lukt me nog wel met Virtual dub, maar 704 bij 5nogwat lukt niet. 100% CPU belasting! met een 1,2 Ghz TB 266 fsb, 256 Mb

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Hoe meer beweging op beeld hoe meer CPU nodig, TWGHG is een slome serie, als je The Matrix op zou willen nemen dan denk ik dat dat niet goed gaat. Overigens minder dan 0,1% dropped frames :) En ik heb een scherp signaal. Geluid overigens 22-16-mono, weet niet wat tv is.

Verwijderd

Topicstarter
De films hoeven van mij niet gecomprimeerd te worden. Ze worden later op tape opgeslagen en ik gebruik tapes van 40G, dus ruimte is geen probleem. :)

Daarnaast is het snel genoeg en kost ook erg weinig. :P

• Juicy
  • Laatst online: 15:57
Ik heb slechts 1 antwoord ... Kijk op www.winnov.com Goede kaartjes, goede kwaliteit en dat voor weinig geld. Kunnen 640x480 aan met ik meen 25 of 30 fps ! Ik heb de Videum AV en deze bevalt zeer goed !

Succes !

-

Pagina: 1