Probleem voeding/mobo en GTX480

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJWB
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-04-2023
Goedemiddag,

Ik heb laatst een GTX480 gekocht, en ik krijg de kaart niet aangesloten. In de eerste instantie dacht ik dat het aan mijn voeding lag, maar de zalman zm600-hp moet voldoende zijn.

Als ik alle kabels aansluit, behalve de 480, dan gaat de PC gewoon aan. Sluit ik de kaart aan, dan gebeurt er niks, het systeem gaat niet aan.

Er is geen 8-pins PCI-E kabel, dus ik druk er 2x een 4pins in.
Als ik er een 6-pins kabel in doe, gaat het systeem wel aan. De fan van de 480 draait, maar windows herkent hem niet. (Dit is wel te verklaren omdat de kaart 275watt nodig heeft, en op deze manier maar 225watt ontvangt)

Ligt het misschien aan mijn mobo? Op google kan ik wel een aantal gevallen vinden van de voeding + kaart, maar niet van het mobo + kaart.

Kan iemand dit verklaren?

http://extreme.outervision.com/PSUEngine geeft aan dat mijn systeem zo'n 460watt nodig heeft

Opstelling systeem:
i5 2310 @ 3,2
MSI H61m P22 (b3)
nvidia GTX480
2x 1tb hdd (eco geval)
1x Vertex3 128 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morerevs
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-09 15:22
Wat er verder aan de hand is weet ik niet maar de 2X 4 pins waar je het over hebt is waarschijnlijk de CPU aansluiting en deze wil je niet "erin drukken".
Het meest voor de hand liggende is dat je voeding niet toereikend is. Je hebt niet de benodigde aansluiting en de 480 trekt nogal wat vermogen. Zoek evt naar het geleverde Amperage op de 12V rail van je voeding en wat de 480 min nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 2 x 4 pins lijken mij inderdaad voor de CPU te zijn en is het niet verstandig om die in een videokaart te prikken, maar op de juiste plaats. ;)
Als je voeding niet beschikt over de juiste aansluitkabel, zijn er altijd nog verloopplugjes te koop, zoals 1 x molex naar 8 pins, kwestie van even zoeken.
Mocht het toch zo zijn dat je voeding niet geschikt is, welke je even na moet kijken op je voeding zelf (hoeveel amp op de 12V lijn(en)?), zal je een andere voeding moeten proberen.

Heb net even de specs bekeken van je voeding en dat ziet er niet goed uit, je hebt 16A op iedere 12V lijn tot je beschikking, welke dus, naar mijn mening, niet voldoende is. Je kan beter eens gaan kijken voor een voeding met een single 12V rail, daar heb je meer aan.

http://www.zalman.com/ENG/product/Product_Read.asp?idx=196

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

je moet 1 x 6 pins hebben em 1 x 6+2 pins

minimaal mag je wel een voeding van 600 watt maar beter een 700 watt voor die kaart

ik draai er nu 2 in sli dan wel met een 1366 socket welke meer verbruikt dan jouw setje maar toch .

als je geen verloopjes hebt dm me dan even dan stuur ik je 1x 8 pins en 1 x 6 pins op

mvg bart succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

tattooboy1985 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:33:
je moet 1 x 6 pins hebben em 1 x 6+2 pins

minimaal mag je wel een voeding van 600 watt maar beter een 700 watt voor die kaart

ik draai er nu 2 in sli dan wel met een 1366 socket welke meer verbruikt dan jouw setje maar toch .

als je geen verloopjes hebt dm me dan even dan stuur ik je 1x 8 pins en 1 x 6 pins op

mvg bart succes
Ik wil nog even toevoegen dat het niet uit maakt of je nou 10.000 watt hebt als voeding of een miljoen watt... als je amperage het NIET toelaat over de 12v Zit je met een probleem.

Levert weer lekker veel geld op aan fabrikanten als iedereen klakkeloos hardware koopt op deze manier...... afgaande van commercieele specs zoals GOLD, ULTRA of POWR XTREME.. moet je niet kijken.. kijk naar het amperage van de 12V

[ Voor 22% gewijzigd door A87 op 05-06-2012 14:34 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compworm
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik heb zelf een zalman zm600-hp gehad, en recentelijk ook weer weg gedaan voor een met een hoger aantal Ampere, de pc schoot uit onder load, op zowel cpu en gpu.

Setup bestond uit een i7 920 (zowel stock als oc'd) en een 6950, op een asus p6t deluxe V2
De nieuwe voeding heeft meer ampere over de 12v, en die blijft wel lopen onder zware load.
Volgensmij is de voeding idd gewoon niet sterk genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Compworm op 05-06-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat maar 16A op iedere 12V lijn, wat neerkomt op 192W per rail. Hier zijn dus minimaal 2 rails nodig om de videokaart te voeden en dat is geen doen. Zoals ik al eerder zei, een voeding met een single rail met daarop 40 of 50A werkt beter.
Pagina: 1