iPad via hospot op windows netwek

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views

• uppe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2021
Hoi!
Ik heb een Windows Vista laptop die via draadloos en een kabel op een bedrijfsnetwerk kan werken. iPads mogen niet op het netwerk worden aangesloten. Veel gesteggel over geweest, maar het mag niet.

Nu heb ik ook een iPad (prive) die ik wil/moet gebruiken via het bedrijfsnetwerk. Er zit geen gprs maar enkel wifi op.
Op een servertje in ons netwerk heb ik namelijk een mooie applicatie draaien dat iPads en iPhones kan aansturen, maar ik kan het niet benaderen met een iPad. En daar zit mijn probleem

Het lukt me niet om de wireless kaart van mijn PC te gebruiken als tijdelijke hotspot. Dat heb ik op ~tig manieren geprobeerd maar dat gaat niet. Dus nu wil ik iets hiervoor kopen maar weet niet wat.
Wat ik zoek is een device dat ik met USB kan aansluiten op mijn laptop en dan een hotspot vormt. Vervolgens wil ik op de iPad de netwerkverbindingen en credentials gebruiken van mijn Windows laptop.
Ik krijg dan een eigen draadloos netwerk waar ik de ipad op aansluit.

Bestaat zoiets en wat heb ik hiervoor nodig?
Groeten, Uppe

[ Voor 3% gewijzigd door uppe op 04-06-2012 13:09 ]

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Volgens mij doe je een poging om illegaal toch op een bedrijfsnetwerk te komen. De device die je bedoelt is een AP en het lijkt mij heel onverstandig om die illegaal in een netwerk te zetten. Kortom neem je verlies en doe het niet, of doe het wel en verlies je baan. Maar dan kan je wel weer een nieuw topic openen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

uppe schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:43:
[...]

Veel gesteggel over geweest, maar het mag niet.

[...]
Wat is hier niet duidelijk aan dan? Ga eens in conclaaf met je baas en de baas van IT en leg dan netjes uit wat je wil en waarom je dat wil. Daarmee kweek je meer goodwill dan illegaal zaakjes omzeilen :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik wil je eigenlijk niet zeggen dat het een netwerkbrug heet, oftewel bridge, maar dat je idd met je IT'er aan de praat moet... Veel gemakkelijker dan achteraf dat gezeur over privacy e.d....

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry, maar wij bieden geen platform om zakelijke blokkades te omzeilen. Vraag het gewoon aan de betreffende verantwoordelijke en als het nee blijft zul je dat moeten accepteren.
NT Beleid

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.