Toon posts:

Wijziging User Review - [Pcosaurus] [Uroy]

Pagina: 1
Acties:
  • 451 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

recent heb ik een Zotac mITX moederbordje te koop gezet, waar Uroy intresse in had.

Prijs overeengekomen via DM, van Uroy zijn adresgegevens doorgekregen, en mijn rekeningnummer doorgegeven. De deal was dus rond. Een letterlijke quote:
Het liefst verzenden als het kan.
Je kan het opsturen naar:

(om privacyredenen adresgegevens weggelaten)

Als je mij je betaling gegevens door geeft, dan zorg ik dat het geld maandag op je rekening staat.

Mvg,
Willem
Een dag later kreeg ik de mededeling dat de deal niet doorging, omdat Uroy een ander setje had gevonden.
Het bericht was niet onvriendelijk, maar de deal was al rond, ik had de advertentie op verkocht gezet, en andere geintresseerden teleurgesteld.
Ik heb dan ook aangegeven dat ik het geen correcte manier van handelen vond, en meteen andere geintresseerden weer geinformeerd dat het moederbordje weer beschikbaar was, en bij Uroy de volgende beoordeling achtergelaten:
Tweaker wilde mijn Zotac ITX moederbordje overnemen, prijs overeengekomen en betalingsgegevens gegeven, en ook zijn adresgegevens al ontvangen.

Dag later een berichtje dat hij het geld toch niet gaat overmaken, omdat hij iets anders heeft gevonden.

Geen correcte handelswijze, de advertentie stond allang op verkocht en andere geintresseerden waren al afgewezen.
Dit met 1 rode ster, enkel op communicatie. Mijns inziens, een redelijke beoordeling, gezien de gebeurtenissen.

Later kreeg ik van Uroy de mededeling dat als ik er zo over dacht, hij het geld alsnog zou overmaken. Ik heb aangegeven dat dit niet meer nodig was, ik had immers de andere geintresseerden al weer geinformeerd over de beschikbaarheid van het bordje.

Hierop heb ik de volgende beoordeling teruggekregen:
Ik heb onlangs een deal gesloten om zijn zotac moederbord te kopen.
En vroeg aan hem of hij het erg vond als ik de deal annuleer.
Kreeg meteen een boze DM terug dat hij het niet netjes vond.
En ik daarna een DM terug naar hem dat ik het bedrag als nog naar hem ging overmaken.
En geen reacties meer van hem gezien.
En hij liet alleen een slechte feedback voor mij achter.
Ook iemand die slecht communiceert en niet kan onderhandelen.
Mijns inziens, gewoon een "ik een slechte feedback dan jij een slechte feedback" actie, namelijk vol met leugens.

1: Er werd niet gevraagd of ik het erg vond, ik kreeg slechts bericht met excuses voor het ongemak, dat de deal geannuleerd werd.
2: Boze DM? Dit is een exacte quote van mijn DM:
Hoi Willem,

de overeenkomst was reeds gesloten, andere geintresseerden afgewezen, en de advertie op verkocht gezet. Ik vind je handelswijze dan ook alles behalve correct.
Niks boos aan, ik geef enkel aan dat ik het geen correcte handelswijze vind.
3: Geen reacties meer van mij gezien? Ik heb dezelfde dag nog, per DM, aangegeven dat dat niet meer hoefde omdat ik andere geintresseerden alweer had aangeschreven. Dit is door de mods dan ook terug te zien in mijn DM-historie.
4: hij liet een slechte feedback voor mij achter. Duh, ik ben niet tevreden met de gang van zaken.
5: Slecht communiceert? Wat is er slecht gecommuniceert? Helemaal niets. Niet kan onderhandelen.... Ik weet nieteens wat ik hier over moet zeggen. Er is gewoon een prijs overeengekomen zonder enig gezeur, wat is er dan met onderhandelen aan de hand?

Al met al gewoon een verzameling onzin, waarschijnlijk uit frustratie van zijn volledig terechte slechte beoordeling.

ik heb Uroy op de hoogte gesteld van dit topic, en verzoek de beoordeling aan te passen danwel te verwijderen. Een deal afzeggen nadat hij al rond is en dan de tegenpartij een slechte beoordeling geven, gewoon in en in triest.

De beoordelingen zijn terug te vinden:
gallery: uroy
gallery: Pcosaurus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe lang is het de bedoeling dat ik wacht op een reactie?

Found it, 2 weken

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verzonden op zondag 03 juni 2012 14:51
uroy

myReact
gallery

Maar als je zo over denk, dan maak ik de betaling nu in orde
Dan kan je maandag het bord naar mij opsturen.

Verzonden op zondag 03 juni 2012 23:45

Pcosaurus

myReact
gallery
Direct Message

Ik heb inmiddels de afgewezen geintresseerden alweer geinformeerd dat het bord toch beschikbaar is. Ik zou toch als vuistregel aanhouden dat als betalingsgegevens, en adresgegevens al uitgewisseld zijn, je een overeenkomst hebt. Maar ik neem aan dat je mn punt wel snapt.

Als je mij op mijn vraag meteen had beantwoord dan was er helemaal geen probleem.
En niet uren later dat het niet meer hoef. zie de timestamp hierboven.

Als je niet wil/kan onderhandelen of communiceren dan is het probleem bij jou en niet bij mij.
En moet je niet een feedback plaatsen dat ik mijn afspraak niet na kom.
Als je direct mijn DM had beantwoordt was de deal gesloten en had het geld over gemaakt.
Je wilt verkopen of niet verkopen en shit happens.

Bij deze alle 2 feedback eraf of alle 2 laten staan.

Ik ga hier verder geen woorden spenderen, ik heb wat beters te doen.

Uroy

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-10 20:47
opgelost

Dit topic is gesloten.