Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zebra Labelprinter + Win7 + netwerk

Pagina: 1
Acties:

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:14
Na een dagje kloten toch maar eens hier navragen of iemand nog ideeën/tips heeft.

Wij hebben op het werk een Zebra Stripe 300 labelprinter, oud beestje (1994 oid), niet kapot te krijgen, met seriële interface.
Dat ding heeft een jaar of wat gewerkt aan een oude WinXP bak, met daarop Parcelware van TNT/PostNL wat goed werkte... de pc zelf alleen wat minder dus zijn we overgegaan op Parcelware Web.

De printer is losgetrokken van die ouwe pc en aan onze server geknoopt die Zentyal (Ubuntu)/CUPS draait, nieuw kabeltje moeten solderen (9P>25P crossed) maar dat werkt nu allemaal.
In CUPS staat de printer ingesteld als RAW, de Zebra driver in CUPS laden werkt niet al te best, hoop fouten over onjuist papierformaat oid.

Heb op mijn Windows 7 (64 bit) pc de Seagull drivers geïnstalleerd, die schijnen namelijk te werken/het beste te zijn voor oude Zebra printers. Hiermee print de printer ook van alles... alleen maar voor de helft, alsof het papierformaat verkeerd is ingegeven. Aanpassen van papierformaat binnen de Seagull drivers heeft geen nut... hij blijft maar halve labels printen.
Daarna de printer nog even losgetrokken en aan de ouwe WinXP pc gehangen om daar met dezelfde drivers en het oude 'goede' kabeltje nogmaals te testen, maar dat geeft hetzelfde resultaat... halve printjes. Blijkbaar zit er in Parcelware Desktop wel een goede driver... maar willen de andere verkrijgbare drivers niks voor elkaar krijgen.

Daarna die meuk eraf gegooid en aan de gang gegaan met de Nicedriver drivers voor de printer. Hiermee kan ik testpagina's en alles uit de printer laten komen, dus de commando's komen goed door... alleen kan ik verder niks printen. Het bestandje wat via de Seagull driver nog halve pagina's eruit duwde krijgt nu blanco labels... Ben hier al zo'n beetje alle settings langsgelopen... maar het blijft bij blanco labels.

Ondertussen zullen er een 100+ labels in de prullenbak liggen... maar werkt het hele zaakje nog niet... en ben ik door mijn eventuele oplossingen heen, anders dan ding op marktplaats en een andere labelprinter zoeken...

Heeft iemand nog ideeën, tips of opmerkingen?

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

100+ labels en een x aantal manuren verder voor een bijna 20 jaar oude printer - al overwogen om het ding gewoon af te schrijven en een nieuwer model aan te schaffen? Dat lijkt mij voor het bedrijf althans de beste optie. Of is dit een 'Tweaker-missie'? (Gewapend met een soldeerbout, multimeter en spanningzoeker het serverhok in gaan en jezelf daar opsluiten tot je de meest onmogelijke combinatie van incompatibele hardware samen laat werken alsof het nooit anders heeft gedaan (8>)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• KeRsTmAnNeKe
1e begint idd steeds betere oplossing te worden... al kosten die labels zo goed als niks... destijds bij die printer 2 oude rollen met x-1000 stuks gekregen...
Het gewapend met soldeerbout verhaal is al geweest .. Tenminste, ik heb het idee dat als die printer eigen opdrachten gewoon goed uitvoert dat het qua kabels wel goed is.. nu het software deel nog... maar idd, als dat te lang gaat duren, toch maar eens kijken wat marktplaats aan nieuwere printers met werkende drivers te bieden heeft.

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

http://www.ehow.com/list_...300-os-requirements.html:
The Zebra Stripe S300 model thermal printer is compatible with early versions of the Microsoft Windows Operating System (OS), including Windows 3.0, 3.1x and 3.2. The Zebra Stripe S300 is also compatible with Windows NT versions 3.1, 3.5 and 3.51. According to Zebra's website, the Zebra's Stripe S300 model printer was discontinued by Zebra on June 30, 1999. Support for the Zebra Stripe S300 printer was discontinued on December 30, 2006
Windows 7 kwam uit in 2009, dus je gaat sowieso geen officiële drivers vinden die werken met deze printer.

En aangezien je het tot nu toe niet werkend hebt gekregen met alternatieve drivers, zie ik het somber in...

[ Voor 7% gewijzigd door real[B]art op 04-06-2012 14:12 ]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• KeRsTmAnNeKe
Probleem opgelost... Printer vervangen :p
Nu kleine nieuwe Zebra staan, kwalitatief iets andere klasse, maar print wel wat netter en de labels zijn van betere kwaliteit (andere waren gewoon oud).

Heb nog wel steeds idee dat het papierformaat niet goed door de drivers doorgegeven werd waardoor de printjes mislukten... maar daar ga ik nooit achter komen :p