(wederom geplaatst, nu netjes opgesteld, pc viel uit, na her inloggen was mijn topic al gesloten. Graag even wat geduld, er kan altijd een reden zijn dat iemand niet in 1 keer zijn post correct gepost krijgt, met dank)
Graag hulp bij het volgende,
situatie als volgt.
Ik wil 2 schermen in een school omgeving remote kunnen bekijken zodat ik kan zien dat aangeleverd media materiaal afgespeeld wordt op deze schermen zonder dat ik hiervoor de halve school hoef door te lopen.
Op beide schermen draait XBMCbuntu en een en ander is geconfigureerd met SHH toegang (putty, winscp) voor overzetten, onderhoud media server.
Er zijn enkele webinterfaces beschikbaar voor mij om XBMCbuntu remote aan te sturen, voor ter plekke zijn smartphones uitgerust met de originele Apps van XBMC voor Android en Iphone om de leerkrachten gemakkelijke besturing te geven van de xbmc omgeving.
De laatste versie van xbmc (Eden) wordt gebruikt.
- Op dit moment heb ik NX server op XBMCbuntu geinstalleerd, met een client op mijn W7 desktop. Dit werkt goed, (ik krijg netjes de LXDE omgeving te zien), echter niet de gewenste XBMC media omgeving. ook als ik via LXDE seperaat de XBMC omgeving wil opstarten lukt het niet. Er verschijnt dan de volgende foutmelding
Ik heb de volgende manual gevolgt om NX server te installeren
post nummer 5 by Vicjon.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=125729
Graag hulp bij wat ik over het hoofd zie of alternatieven
Pat
Graag hulp bij het volgende,
situatie als volgt.
Ik wil 2 schermen in een school omgeving remote kunnen bekijken zodat ik kan zien dat aangeleverd media materiaal afgespeeld wordt op deze schermen zonder dat ik hiervoor de halve school hoef door te lopen.
Op beide schermen draait XBMCbuntu en een en ander is geconfigureerd met SHH toegang (putty, winscp) voor overzetten, onderhoud media server.
Er zijn enkele webinterfaces beschikbaar voor mij om XBMCbuntu remote aan te sturen, voor ter plekke zijn smartphones uitgerust met de originele Apps van XBMC voor Android en Iphone om de leerkrachten gemakkelijke besturing te geven van de xbmc omgeving.
De laatste versie van xbmc (Eden) wordt gebruikt.
- Op dit moment heb ik NX server op XBMCbuntu geinstalleerd, met een client op mijn W7 desktop. Dit werkt goed, (ik krijg netjes de LXDE omgeving te zien), echter niet de gewenste XBMC media omgeving. ook als ik via LXDE seperaat de XBMC omgeving wil opstarten lukt het niet. Er verschijnt dan de volgende foutmelding
code:
1
| XBMC needs hardware accelarated OpenGL rendering. Install an appropriate graphics driver. |
Ik heb de volgende manual gevolgt om NX server te installeren
post nummer 5 by Vicjon.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=125729
Graag hulp bij wat ik over het hoofd zie of alternatieven
vr grt,Ik heb al aardig wat rond gezocht, krijg alleen niet de resulaten of vergelijkbare situaties gevonden. Hierom dan ook mijn posting vraag bij tweakers, google heb ik dus al voldoende gebruikt, andere opties als VNC hebben last van ernstige vertragingen in beeldoverdracht dus ben ik daar niet mee verder gegaan.
Pat
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2012 11:55 ]