Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe monitoring XBMC(buntu) vanaf afstand, i.c.m. NX server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(wederom geplaatst, nu netjes opgesteld, pc viel uit, na her inloggen was mijn topic al gesloten. Graag even wat geduld, er kan altijd een reden zijn dat iemand niet in 1 keer zijn post correct gepost krijgt, met dank)

Graag hulp bij het volgende,

situatie als volgt.

Ik wil 2 schermen in een school omgeving remote kunnen bekijken zodat ik kan zien dat aangeleverd media materiaal afgespeeld wordt op deze schermen zonder dat ik hiervoor de halve school hoef door te lopen.

Op beide schermen draait XBMCbuntu en een en ander is geconfigureerd met SHH toegang (putty, winscp) voor overzetten, onderhoud media server.

Er zijn enkele webinterfaces beschikbaar voor mij om XBMCbuntu remote aan te sturen, voor ter plekke zijn smartphones uitgerust met de originele Apps van XBMC voor Android en Iphone om de leerkrachten gemakkelijke besturing te geven van de xbmc omgeving.

De laatste versie van xbmc (Eden) wordt gebruikt.

- Op dit moment heb ik NX server op XBMCbuntu geinstalleerd, met een client op mijn W7 desktop. Dit werkt goed, (ik krijg netjes de LXDE omgeving te zien), echter niet de gewenste XBMC media omgeving. ook als ik via LXDE seperaat de XBMC omgeving wil opstarten lukt het niet. Er verschijnt dan de volgende foutmelding

code:
1
XBMC needs hardware accelarated OpenGL rendering. Install an appropriate graphics driver.

Ik heb de volgende manual gevolgt om NX server te installeren

post nummer 5 by Vicjon.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=125729

Graag hulp bij wat ik over het hoofd zie of alternatieven
Ik heb al aardig wat rond gezocht, krijg alleen niet de resulaten of vergelijkbare situaties gevonden. Hierom dan ook mijn posting vraag bij tweakers, google heb ik dus al voldoende gebruikt, andere opties als VNC hebben last van ernstige vertragingen in beeldoverdracht dus ben ik daar niet mee verder gegaan.
vr grt,

Pat

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2012 11:55 ]

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:40
VNC lijkt mij beste oplossing... Daarmee kun je huidige situatie (wat op dat moment op het scherm staat) bekijken maar ook besturen...

TeamViewer is misschien ook het proberen waard...

[ Voor 101% gewijzigd door NetXtreme op 04-06-2012 11:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
NetXtreme schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:54:
VNC lijkt mij beste oplossing... Daarmee kun je huidige situatie (wat op dat moment op het scherm staat) bekijken maar ook besturen...
ja, maar dan alleen onder windows (mijn ervaring is dat dit heel vertragend werkt). vandaar mijn keuze voor NX (van http://www.nomachine.com/) Zij bieden een heel snelle overdracht. Alleen gaat er iets mis als ik iets anders wil zien dan de LXDE xserver.

Voorbeeld : Chrome browser opstarten werkt prima via NX. Maar opstarten van XBMC via applicaties van LXDE geeft zelfde foutmelding als beschreven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal zo straks teamviewer eens proberen, zal dan mijn ervaringen terugposten. Voor zolang sta in vanzelf graag open voor ideeën en suggesties wat betreft NXserver configuraties voor mijn specifieke vraagstelling.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Aha zo. Ik had expres een paar minuutjes gewacht voor ik sloot maar zag niets gebeuren dus ging er van uit dat je andere topicstart af was :P
Ik pas de topictitel hier wel even aan. "nogmaals (kreeg de tijd niet), hulp monitoring XBMC(buntu)" denkt de inhoudelijke lading niet helemaal.

Welkom terug!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt F_J_K :-)

• The_Cube
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-11 13:56
Teamviewer werkt ook niet, die heb ik zelf ook geprobeerd. Je hebt OpenGL rendering nodig binnen de software waarmee je niet wilt overnemen. volgens zijn niet veel dingen die dat ondersteunen. Dacht RDP wel (icm met Remote FX)

Help!! De netwerkbeestjes zijn op¿?¿

Pagina: 1