• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:49

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Topicstarter
ik ben eigenlijk een buitenfotograaf,vandaar dat ik dit probleem(pje) pas onlangs heb opgemerkt. Foto's die ik met mijn Fuji S2000HD binnen maak zijn altijd onscherp.
Ik heb portretinstellingen gebruikt,de feeststand geprobeerd (= speciale belichting- en kleurinstelling voor binnenfoto) maar het probleem blijft.
Is dit een specifiek type-probleem? Of is er iets aan te doen ?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:27

Sjaak_Afhaak

Bleh!

post eens een linkje naar een foto (origineel), waar dus ook alle exif-gegevens in beschikbaar zijn. Misschien/waarschijnlijk ligt het aan de instellingen, en je eigen vermogen om de camera zo stil mogelijk te houden.

Hier staat tekst

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:12

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Mijn gok> binnen is het donkerder, dus je camera kiest te lange sluitertijden om er nog wat scherps van te kunnen maken. Flits je ook?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:49

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Topicstarter
Nee...eigenlijk niet. ik vind de foto's dan vaak te wit. Maar misschien moet ik dat dan maar doen.

@Sjaak: ik heb mijn foto's niet online,maar alleen op de HD

[ Voor 12% gewijzigd door garathane op 04-06-2012 17:00 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Als je sluitertijden te lang zijn kan je ook zonder flits nog wel foto's maken, de ISO waarde omhoog en klaar is klara. Moet je alleen niet al te veel superscherpe details verwachten want bij pixel-peepen zal je flink wat ruis zien. Bekijk je het op 10x15 print of gewoon scherm formaat zal het prima genoeg zijn.

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Even een originele foto of twee met het probleem uploaden naar bijvoorbeeld imgbox.com a.u.b.
Als je een account aanmaakt heb je ook de mogelijkheid om ze weer te verwijderen.
Pagina: 1