Toon posts:

Abit Be6-II met Celly II 566

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na alle wilde verhalen is mijn bankrekening eindelijk toereikend om zelf ook aan het tweaking evenement deel te gaan nemen.

Ik wilde dus een Celeron566 (fcpga) kopen en deze via een Abit slotketIII op een Abit Be6-II bord zetten.

Nu heb ik hierover 2 vragen:

1.Kan/moet ik hiervoor pc133 sdram gebruiken en ondersteund de be6-II dit ?

2.Wat is een goede koeler om dit systeem op zo'n 850-950 mhz te laten draaien (in het achterhoofd houdende dat ik hoogstens 2 SDRAM slots gebruik op het bord..)

Bij voorbaat dank,

Polaris, president van Genderbenders Breda.

Verwijderd

PC133 is aan te raden voor de hoge overclock FSB's en je kan het op de Abit gebruiken.

Een goede koeler voor de Abit is de Golden Orb mede doordat deze heel kort is en hoef je geen DIMM sloten op te offeren. Hij is trouwens ook heel erg stil ik heb er zelf een.

Ik geloof maar weet het niet zeker dat de Alpha PEP66U 1 dimm SLOT overneemt vanwege zijn lengte. BTW als je een peltier wil gaan gebruiken dan moet je geen Golden Orb nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Badtobone: dank voor de snelle reply.

Ik weet niet wat voor koeling ik wil gaan gebruiken en van Peltier e.d. heb ik helemaal geen verstand noch kaas van gegeten.

Maar mijn vraag is beantwoord. Ik moet dus een Golden Orb of een Alpha PEP66U hierbij nemen om het geheel een beetje koel te houden. Heb je misschien URL's voor deze koelers of staan ze in het Tweakers.net Pricewatch gedeelte ?

Dan nog 1 laatste opmerking, deze koelers zijn die voor SLOT1 of voor FCPGA ? dus met andere woorden, zet je deze zoals bij een PII tegen de slot aan of monteer je hem verticaal op je slotket en dus op je socket370-je ?

Polaris, nog steeds president van de Genderbenders Breda

Verwijderd

die 2 wat ik genoemd heb kan gewoon op een sloket/FCPPGA/PPGA adapter. Er zijn natuurlijk meer maar om ze allemaal te noemen vind ik niet nodig. Ik heb die Golden Orb bij Pulsar Computers gekocht maar er is ook een variant die de Titan Majesty heet en die is bij www.regenboog.net te koop.

Zie pricewatch op T.net voor winkels/prijzen.

Suc6

Golden Orb (Titan Majesty)
http://www.regenboog.net/virtual-shop/index2.html

Alpha PEP66
http://thetechzone.com/reviews/cooler/alpha/coppermine_coolers/index.htm

Het zijn plaatjes en info over deze koelers !

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 17:38
He polaris ik wil binnenkort hetzelfde gaan doen (abit be6-II en een cel 2, weet nog niet hoeveel mhz). Laat me dus ff weten wat je ervan vind als je hem hebt! Post ff wat benchmarks hier ofzo!
Thanx!

Verwijderd

Pc133 is dus niet nodig. Stel dat je de CeleronII 566 kan overklokken tot 950 MHz (moet je wel geluk hebben), dan draait je geheugen op een FSB van 112. PC100 geheugen kan dat normaal gesproken prima aan. Moet je toch geheugen kopen dan zou ik wel gaan voor die pc133 zodat je het kan meenemen naar je volgende CPU.

Verwijderd

Ja, zodra jullie die celly hebben, benchmarks!! q3a op lowest normal and high setting, wellicht 3dmark 2000 op 800x600 en 1024x786. ben erg benieuwd.

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen, waarschijnlijk word het spulletje dus deze week aangeschaft, en dan hoop ik van het weekend wat benchmarks te kunnen draaien.(o.a. ook Distr.Net rc5)

Het probleem is alleen dat ik dus niet weet waar ik al die benchmark software klerezooi kan halen. Zoals SiSoft Sandra (is niet benchmark, weet ik..), 3d mark etc.

Wel ben ik van plan om pc133 geheugen te kopen, want ik moet toch nieuw geheugen hebben. De rest zit in mijn normale workstation.

gegroet, Polaris..(still president of GBB)

Verwijderd

Sisoft: [url]Http://www.sisoftware.co.uk/sandra[url]
3Dmark2000 http://www.madonion.com
owja, graas tests, altijd leuk, maar FPU power is nog net wat interessanter. :)
Pagina: 1