Meerdere ISO's op 1 USB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Hoi,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken hoe ik dit kan bewerkstelligen. Ik heb nu namelijk bijna altijd meerdere USB stickjes bij me met elk een eigen ISO van verschillende OS'en (windows, verschillende linux versies). Nu zit ik al een tijdje te denken om dit op 1 grote USB mee te nemen.

Ik wil dus een boot doen met een USB stickje en daarin een soort menu krijgen om te kiezen welke ISO er doorgestart moet worden.

Mijn vraag is dus, kan dit en wie heeft dit wel eens gezien/gedaan. Ik kan er niets over vinden maar maar misschien zoek ik met verkeerde termen. Ik dacht zelf een minimalistische linux distro hiervoor te gebruiken (dat lukt nog wel ;) ) maar daarna kan ik niets vinden hoe dit op te lossen.

Sinds de USB sticks zo goedkoop aan het worden zijn leek mij dit een leuke oplossing.

Wie o wie helpt mij verder?

Thanks
Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wordt scripten :) Of je moet naar Multi-boot menu zoeken, misschien is er iemand die al zoiets heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-10 16:22
YUMI misschien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 20:45
Kun je niet gewoon verschillende partities aanmaken op je usb stick, daarop de diverse OS-en installeren en vervolgens grub2 er op? Eventueel via een virtual machine als windows niet op een usb stick wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-10 14:23
Ik snap precies wat je bedoelt, toevallig ben ik er vorige week mee bezig geweest.
Windows is mij nog niet gelukt, linux is wel te doen.
Alleen moet je voor linux de juiste boot parameters vinden.
Ik heb nu op 1 usb stick:
- archbang i686 en x86_64
- debian 6 (live, gnome) x86 en x64
- fedora 16 en 17, x86 en x64
- ubuntu destop en server, 10.04 en 12.04, x86 en x64
- gparted-live
- memtest86+
- gnome 3.4

Dat zijn dus 19 verschillende opties, ongeveer 12GB
Als menu gebruik ik syslinux.
Mocht je mijn config willen, prima, alleen heb nu even geen tijd meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:42

houthakker

Poehé

Idd, YUMI, XBoot, Sardu en als je windows wilt gebruiken WinSetupFromUSB: http://www.addictivetips....untu-usb-winsetupfromusb/

of de SysLinux methode voor windows (winpe): http://www.911cd.net/forums//index.php?showtopic=18846

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 07:14
Van syslinux heb ik zelf een kaas van gegeten.
Nee, ik houd het liever, op dit moment, op grub.

Ik volgde de handelingen hiren bootcd on usbdisk.
In mijn menu.lst is met het volgende gevuld:
default /default
color white/blue yellow/blue

title *************************
root
title ***  Freyks USB stick ***
root
title *************************
root
title
root

title *** Ultimate Boot CD ***
root

title Ultimate Bootcd 50 - ISO
map --mem (hd0,0)/ubcd50/ubcd50.iso (hd32)
map --hook
chainloader (hd32)
boot

title
root

title *** Puppy Linux ***
root

title Puppy Linux (lupu 501)
root (hd0,0)
kernel /puppy501/vmlinuz root=/dev/ram0 PMEDIA=usbflash psubdir=puppy501
initrd /puppy501/initrd.gz

enz.
Probleem is wel dat grub dan de gehele iso in je geheugen laad.

[ Voor 3% gewijzigd door freyk op 04-06-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Whooo .. Ff een dagje niet gekeken en gelijk zoveel opties waar ik nog niet eens aan had gedacht :-) bedankt voor het meedenken!

Zoals ik nu lees valt de grub methode dan af want het wordt juist gebruikt voor oudere machines. Ik hoop ook een dezere dagen een raspberry pi binnen te krijgen en dan kom ik denk al in de problemen met geheugen. Of begrijp ik dat verkeerd?

Zal dus voor de syslinx moeten gaan want wil er ook 2 Windows distro's op hebben (xp & 7), ik ga me maar eens verdiepen hierin.

@brambo123 mocht je tijd hebben dan wil ik idd graag je configuratie een keer zien ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 07:14
rikoos schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:04:
Zoals ik nu lees valt de grub methode dan af want het wordt juist gebruikt voor oudere machines. Ik hoop ook een dezere dagen een raspberry pi binnen te krijgen en dan kom ik denk al in de problemen met geheugen. Of begrijp ik dat verkeerd?
Kleine correctie op mijn eerdere post:
Je kan met grub wel een iso "laden", maar dan moet je de inhoud van de iso op een lokatie (in een map of partitie) op je stick uitpakken. Hierdoor is het dan ook voor oudere systemen geschikt.
(Of heb je tijd en de geheugen, dan laad je de iso via grub)

Voor windows moet je een extra partitie op je stick maken, de content van de cd er naar toe kopieeren en aantal regeltjes aan je menu.lst toevoegen. Zoiets als dit:
title Windows
root (hd0,1)

Ik heb me ooit eens verdiept in syslinux. Maar door vage tutorials begreep ik het niet.
Dus daarom raad ik de ts grub aan.
rikoos schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:04:
Zal dus voor de syslinx moeten gaan want wil er ook 2 Windows distro's op hebben (xp & 7), ik ga me maar eens verdiepen hierin.
Kan je iets regelen met Windows (of barts) PE?
(in plaats van een installatiecd, heb je een dan windows live-cd. wanneer ik dan aan je raspberry pi denk. )

[ Voor 20% gewijzigd door freyk op 05-06-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Ik heb een custom xp versie welke wij op werk gebruiken voor speciale scanners. Het is dus een kleine custom versie van xp. Van 7 is het een pro versie.

Vanavond maar proberen met 3 verschillende distro's :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elijan9
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 15:44
Of je nu syslinux, isolinux, pxelinux of grub gebruikt (of nog iets anders), via memdisk (http://www.syslinux.org/wiki/index.php/MEMDISK) kun je een .iso bestand in geheugen laden alsof het een initrd is, dit image wordt dan een virtuele disc. Via de commandline kun je elke .iso/.img opgeven die je maar wilt als initrd. Ik gebruik memdisk met PXE boot en het werkt uitstekend.

Volgens mij moet deze truc ook kunnen met een Windows cdrom/dvd, als je genoeg geheugen hebt in elke geval...

[ Voor 24% gewijzigd door Elijan9 op 05-06-2012 16:11 ]

War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic

Pagina: 1