Toon posts:

No bootable device found

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Ik heb een dringende vraag.
Ik heb op dit moment hier een PC naast mij staan waar ik constant een foutmelding op krijg.

Hij geef aan "No bootable device found - insert bootable device"

Nu zie ik dat de HDD WEL wordt gevonden in de bios en ook in de device manager van mijn Hiren's Boot CD - Mini Windows XP.

Ik heb geen andere bootdevices op dit moment, Harde schijf meerdere malen opnieuw aangesloten, CHKDSK uitgevoerd en system repairs uitgevoerd. Maar niks helpt!

Heeft iemand enig idee waar het probleem zou kunnen liggen?

Alvast bedankt,

Sprunk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Staat de HDD ook ingesteld als boot device in je BIOS dan? En er zou daadwerkelijk een werkend OS op die HDD moeten staan?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:30:
Staat de HDD ook ingesteld als boot device in je BIOS dan? En er zou daadwerkelijk een werkend OS op die HDD moeten staan?
Ja en Ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 19:45
Waarschijnlijk is je windows installatie corrupt (virus, of verkeerde sector op je HDD stuk)
Makkelijkste oplossing is windows cd erin stoppen en opnieuw installeren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Hiren Boot CD even controleren of de Windows wel start als je hun bootmgr voor WIndows 7/ Vista gebruikt. Werkt dit dan moet je je MBR repareren.

Stop de CD/DVD van Win 7 in en ga naar herstelconsole. Je moet nu naar de boot map gaan van de Win DVD. Type hier bootsect /nt60 c:\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:10:
Met Hiren Boot CD even controleren of de Windows wel start als je hun bootmgr voor WIndows 7/ Vista gebruikt. Werkt dit dan moet je je MBR repareren.

Stop de CD/DVD van Win 7 in en ga naar herstelconsole. Je moet nu naar de boot map gaan van de Win DVD. Type hier bootsect /nt60 c:\
Deze heb ik inmiddels uitgevoerd en dit blijkt niet te werken. Er blijft een bootMGR fout. Wanneer ik de partities uit lees met Hiren's Boot CD zie ik overigens dat er een lege (ongepartioneerde) ruimte van 1001mb is. Deze kan niet geschoven of verplaatst. Daarom kan ik de partitie niet aan het begin van de schijf zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je kunt ook proberen om de bootmgr van je cd op je harddisk te zetten. Je moet dan je Windows cd starten en dan naar het repaircenter gaan. Open het command prompt en ga naar de driveletter van de dvd speler. Meestal X:, wat je dan in moet typen weet ik niet precies, maar het was iets van: copy bootmgr c:\ ofzo.
Zo heb ik ook wel vaker laptops en pc`s weer aan de raat gekregen.
Die partitie van 100mb (en geen 1001mb) is standaard bij Windows 7, gewoon laten staan dus. Je kunt die partitie wel een letter geven, maar je kunt er niets mee.
Pagina: 1