Ik ben momenteel bezig om mij te orienteren om een WO Bachelor te volgen aan een universiteit en als er genoeg motivatie en tijd/geld overblijft aan het eind van de rit om er nog een Master aanvast te plakken. Aangezien ik momenteel in het buitenland woon en werk heb ik verschillende mogelijkheden. Lokaal hier zijn er wel een aantal deeltijd studies maar het probleem is de taal. Met de lokale taal zijn er wel mogelijkheden voor avond of weekend studies op universiteiten hier maar ik verwacht niet dat ik daar mij voldoende kan redden kwa taal in het hele traject. Er zijn Engelstalige studies beschikbaar maar alleen als voltijd door de weeks, wat voor mij niet haalbaar is.
De Open Universiteit heeft een optie beschikbaar die mij leuk lijkt (Bacheloropleiding Informatica). En kwa kosten, studie- en examen mogelijkheden haalbaar is. Maar ik kom toch vaak het argument tegen in NL dat het kwa reputatie toch minder is dan een "standaard" universiteit. Vaak wordt het vergeleken met cursusjes van de LOI. Is dit terecht en heeft het minder waarde in de arbeidsmarkt, of is dit slechts een beetje geneuzel in de kantlijn en is de reputatie in de arbeidsmarkt van de Open Universiteit toch goed te noemen? En is de waarde van deze Bachelor of Science (BSc) vergelijkbaar met anderen?
Hoe kijkt met in het bedrijfsleven aan tegen NCOI/ISBW/OU ? lijkt meer te richten op HBO en ISBW, NCOI, LOI.
En twee LOI-gevoel quotes die ik zo snel in WI kon terug vinden:
Anoniem: 181923 in "Verder studeren: maar wat en waar?"
Down in "Deeltijd master Software Engineering (UVA)"
De Open Universiteit heeft een optie beschikbaar die mij leuk lijkt (Bacheloropleiding Informatica). En kwa kosten, studie- en examen mogelijkheden haalbaar is. Maar ik kom toch vaak het argument tegen in NL dat het kwa reputatie toch minder is dan een "standaard" universiteit. Vaak wordt het vergeleken met cursusjes van de LOI. Is dit terecht en heeft het minder waarde in de arbeidsmarkt, of is dit slechts een beetje geneuzel in de kantlijn en is de reputatie in de arbeidsmarkt van de Open Universiteit toch goed te noemen? En is de waarde van deze Bachelor of Science (BSc) vergelijkbaar met anderen?
Hoe kijkt met in het bedrijfsleven aan tegen NCOI/ISBW/OU ? lijkt meer te richten op HBO en ISBW, NCOI, LOI.
En twee LOI-gevoel quotes die ik zo snel in WI kon terug vinden:
Anoniem: 181923 in "Verder studeren: maar wat en waar?"
Down in "Deeltijd master Software Engineering (UVA)"
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.