Will it Fit? (G,Skill Ares RAM +Mugen 2

Pagina: 1
Acties:

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Beste tweakers, ik vroeg me af of pricewatch: G.Skill Ares F3-1600C8D-8GAB past onder een pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B.

Het geheugen meet volgens de site 33mm/1,3" hoog.
Ik heb een push/pull combi op de mugen met 120mm fans. Wanneer ik van de onderkant van de fan tot de heatspreader meet kom ik op minder dan 30mm uit. Dit lijkt dus niet te passen, maar ik weet niet hoever het ram in de rambankjes verdwijnt.
Iemand die ervaring heeft met een vergelijkbare setup??

(anders vrees ik dat low profile RAM noodzakelijk is :()

(mocht iemand tips hebben voor ander 1600 mhz CAS 8 RAM let me know)

[ Voor 8% gewijzigd door eL_Jay op 04-06-2012 10:57 ]

• just_kevin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:17
Misschien dat het net past. Bij mij past het geheugen net onder Mugen 2 maar hiervoor heb ik wel de fan op de Mugen moeten verplaatsen naar de andere kant van de koeler. Als ik jou was zou ik kijken voor low-profile RAM, in de pricewatch heeft alleen Corsair low-profile memory. pricewatch: Low-Profile geheugen.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:58
In push-pull gaat het niet passen.
Je moet of de fans boven en onder plaatsen of alleen 1 fan gebruiken.

Computer says no

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Je hebt toch wat speling met je ventilator van je Mugen? Die kun je iets omhoog schuiven.
Waardoor je die 3mm verschil kan opvangen. (die volgens mij gewoon in je slot vallen)

• eL_Jay
just_kevin schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:15:
Misschien dat het net past. Bij mij past het geheugen net onder Mugen 2 maar hiervoor heb ik wel de fan op de Mugen moeten verplaatsen naar de andere kant van de koeler. Als ik jou was zou ik kijken voor low-profile RAM, in de pricewatch heeft alleen Corsair low-profile memory. pricewatch: Low-Profile geheugen.
De kingston ValueRams zijn volgens mij ook low profile, maar dus niet 1600mhz laat staan met een CAS van 8

Daarnaast vroeg ik me af of het meten tot de heatspreader(raakvlak mugen<=>CPU wel een goede indicatie geeft van de tussenruimte?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

pricewatch: Corsair Vengeance CML16GX3M4X1600C8

Je kunt de fan op je Mugen ook gewoon wat hoger hangen hoor, dat is geen probleem, dan kun je alsnog heatspreaders gebruiken op je geheugen.

• eL_Jay
TERW_DAN schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:30:
pricewatch: Corsair Vengeance CML16GX3M4X1600C8

Je kunt de fan op je Mugen ook gewoon wat hoger hangen hoor, dat is geen probleem, dan kun je alsnog heatspreaders gebruiken op je geheugen.
Excuses voor de miscommunicatie, ik ben dus op zoek naar 8 gb dual channel ddr3 geheugen @ 1600mhz met een CAS van 8 ;)

Denk dat ik inderdaad voor de ares ga en de fan wat hoger hang

Gezien het minimale prijsverschil ben ik geneigd om gelijk op 1866 mhz klokkend geheugen te kopen, ik vroeg me alleen af wat sneller is, 1600@ CAS 8(pricewatch: G.Skill Ares F3-1600C8D-8GAB) of 1866@ CAS 9(pricewatch: G.Skill Ares F3-1866C9D-8GAB)
(p.s.) ik meen dat de ASUS p8p67 1866 ondersteunt in OC modus

Ben gezien het geringe prijsverschil toch maar voor simpel 1600mhz cas 9 geheugen gegaan, scheelt toch al weer snel een tientje en qua prestaties maakt het toch nauwelijks iets uit

[ Voor 38% gewijzigd door eL_Jay op 06-06-2012 11:16 ]

• just_kevin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:17
eL_Jay schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:26:
[...]

De kingston ValueRams zijn volgens mij ook low profile, maar dus niet 1600mhz laat staan met een CAS van 8

Daarnaast vroeg ik me af of het meten tot de heatspreader(raakvlak mugen<=>CPU wel een goede indicatie geeft van de tussenruimte?
Inderdaad sorry voor de onoplettendheid mijnerzijds.

@eL_Jay veel plezier met je geheugen. Het prestatieverschil is inderdaad gering en zul je zelden of nooit merken, tenminste niet als je met het systeem aan het werk bent. Als je gaat benchmarken merk je dit verschil wel.

[ Voor 21% gewijzigd door just_kevin op 06-06-2012 14:44 ]

Pagina: 1