Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Galaxy SIII en overal hetzelfde

Pagina: 1
Acties:

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 10:18
Behalve dus alsnog 2 verschillen en dat de iPhone ook al overal hetzelfde is, wat is zo ongeveer dan de nieuwswaarde?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zat met dezelfde vraag. Als eerste overal hetzelfde is gewoonweg niet waar, zie de iPhones. En hetzelfde is ook niet waar, want er zitten verschillen in 8)7 Hoe kun je jezelf in je eigen inleiding zo erg tegenspreken?

En volgens mij is de iPhone helemaal niet uniek hierin. De Nokia Lumia is in de VS ook hetzelfde als hier in NL. Hell, mijn eerste telefoon met kleurenscherm (Sony Ericsson T68i) was wereldwijd hetzelfde. En nog verder terug mijn Siemens C35i: zelfde verhaal. Maar goed, die laatste twee zijn geen smartphone. Komen we terug bij mijn vorige telefoon: Motorola Milestone. Heet in de VS weliswaar Droid, maar is qua uiterlijk hetzelfde, op een detail na: de toetsenbordindeling.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:37
Iemand heeft al topic gemaakt over deze post.

Zelden een topic gezien dat zichzelf zo tegenspreekt :p

Maar misschien is het nu wel leuk om een SIII dualcore met een SIII Quadcore te gaan vergelijken.
Kijken of er werkelijk veel verschil zit in het gebruik van 2 of 4 cores

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 11:33
mag die hele post niet gewoon weg >< het spreekt zich van voor tot achter tegen.

edit ik wil eigenlijk mijn post aanpassen naar : wat was de redactie denkende op een tweakers forum waar je de apple en android fanboys al uit elkaar moet halen om zoiets als dit neer te zetten.. wil je eigen users tegen jezelf opzetten?

ik heb zelfs hier collega's met android telefoons zitten die koek noch ei van de post snappen en zelf ook even achter hun oor moeten krabben waarom dit stukje marketing op tweakers.net staat.

[ Voor 73% gewijzigd door AjDuLion op 04-06-2012 10:49 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:32
Gelukkig ben ik niet de enige :P Met hetzelfde wordt dus blijkbaar alleen de buitenkant bedoeld (aangezien alinea 3 aangeeft dat ze intern per regio anders zijn), maar ook nog dat alle grote grote providers ze verkopen (die uit-de-lucht gevallen eis voor 'hetzelfde' wordt in alinea 5 erbij verzonnen om aan te geven dat de iPhone blijkbaar niet overal hetzelfde is) :?

Dus ja, misschien is de Galaxy S3 op het moment het enige toestel waar de buitenkant overal hetzelfde is én ze ook verkocht worden door alle grote providers (al betwijfel ik dat ook, volgens mij voldoen ook een aantal HTC's ook aan die definitie), maar is dat nu ook de boodschap die de auteur voor ogen had? Vind het namelijk nogal een gekunstelde constructie om de Galaxy S3 een primeur te verschaffen.

[ Voor 39% gewijzigd door sewer op 04-06-2012 11:06 ]

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

De redactie maakt steeds meer keuzes waar je geen informatie uit kan halen maar waar de reclame van afdruipt.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En worden ook maar een paar voorbeelden gepakt, dat terwijl er genoeg toestellen zijn die over de wereld hardwarematig gelijk waren (waaronder HTC). Maar nu is de criteria dat alle groter providers ze moeten verkopen, wat de iPhone dan weer niet had.

Het enige kleine verschil is een compleet andere soc en werkgeheugen, mwah, dat zijn kleinigheden toch? :P

Andere kant, nu kan ik ook makkelijk zeggen 'dan lees je het toch niet?', precies zoals het gaat bij elke Apple-scheet die wordt gelaten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik wil niet zeggen dat dit een reclamebericht is geworden, maar de nieuwswaarde is ver te zoeken. Het komt op mij over als een artikel dat van een andere site is overgenomen (wellicht een site voor Android- of Samsung-gebruikers, waardoor het wellicht niet helemaal onafhankelijk is), waar halverwege bij de redacteur een lichtje ging branden van "Hmm, Samsung was niet helemaal de eerste", waarna er wat eisen bij verzonnen zijn. Want zeg nou zelf: de criteria zijn nu zo uitgebreid dat dit wellicht ook de laatste telefoon is die aan al die eisen voldoet 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 04-06-2012 11:11 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Sowieso is het handig om het smartphone te noemen in plaats van telefoon. Dat zou feitelijk al een stuk correcter zijn :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:55

arnoudwokke

Redacteur
Het ging hier alleen om het design en veel specificaties, ik heb de kop even aangepast om dat duidelijk te maken.

Voor de duidelijkheid: de iPhone is niet wereldwijd bij alle grote providers verkrijgbaar en kan ook niet werken op sommige netwerken door de verschillen in technologie. Zo werkt de iPhone niet op het netwerk van T-Mobile USA (toegegeven, met iets van 20 miljoen klanten een kleintje) en de grote Chinese provider China Mobile (655 miljoen klanten, iets groter ;))

Dit is in mijn ogen niets minder dan een ware revolutie en daarom een nieuwsbericht waard. Het feit dat Samsung een telefoon met hetzelfde design in de schappen kan leggen bij alle grote providers ter wereld is nog nooit eerder vertoond. Zoals iemand terecht in een reactie zegt
Dit geeft een verandering binnen de mobiele branche aan. Tot aan nu hadden carriers, zeker in de VS, een enorme sterke positie in onderhandelingen over telefoons, waardoor zij eigen ontwerpen voor telefoons af konden dwingen.

Met de GS3 is het nu blijkbaar zo dat Samsung een veel sterkere onderhandelingspositie heeft, waardoor ze dit niet meer hoeven te pikken, maar carriers er juist alles aan willen doen om de GS3 in hun assortiment te krijgen.

Dit is belangrijk omdat Samsung hiermee aantoont dat ze, zeker met de GS2, een enorm sterke positie hebben verworven, waarmee ze zich aan Apple kunnen meten (zoals ook in het artikel gezegd wordt.
En zo is het: het is de duiding van een verrekt belangrijke verschuiving in de smartphonemarkt.
Ik wil niet zeggen dat dit een reclamebericht is geworden, maar de nieuwswaarde is ver te zoeken. Het komt op mij over als een artikel dat van een andere site is overgenomen (wellicht een site voor Android- of Samsung-gebruikers), waar halverwege bij de redacteur een lichtje ging branden van "Hmm, Samsung was niet helemaal de eerste", waarna er wat eisen bij verzonnen zijn. Want zeg nou zelf: de criteria zijn nu zo uitgebreid dat dit wellicht ook de laatste telefoon is die aan al die eisen voldoet
Nope. Dit is nav de laatste aankondiging van Galaxy S3's vannacht. Daarvoor waren al de varianten voor onder meer Canada, China en Japan aangekondigd afgelopen week. Viel me op dat het steeds exact hetzelfde toestel is, op gebied van design. Alle andere smartphones tot nu toe waren echt verschillende modellen met vaak verschillende namen en features.

Ik wil bovendien iedereen vragen om reacties over 'reclame' achterwege te laten. Dat is een onnodige aanval op onafhankelijkheid, het doet mij echt pijn en er is bovendien geen reden toe: er is geen enkele marketinguiting van Samsung over dit onderwerp en ik denk dat de marketingafdeling van Samsung met dit bericht totaal niet blij is, omdat het een extra klap in het gezicht van hun klanten - de providers in dit geval - is (maar daar geef ik niets om).

De redactie is zoals altijd onafhankelijk in keuzes en in inhoud van berichten. Dat is wellicht slecht te rijmen met veel van onze collega-media - waar redactie en commercie geregeld door elkaar worden gehaald - maar het is op de frontpage een gegeven dat niemand behalve de redactie de keuzes maakt.

Dit artikel is de duiding van een ontwikkeling, waarbij providers in grote delen van de wereld de macht aan het verliezen zijn. Het leek me goed dat eens expliciet te vermelden. Ik begrijp inmiddels dat veel mensen niet wisten dat providers zulke macht elders hadden en dat het artikel daarom lastiger te begrijpen kan zijn. Dat is spijtig en daar had ik beter bij stil moeten staan. Ik zal nog even gaan kijken of ik manieren vind om beter uit te leggen waarom dit zo'n belangrijke ontwikkeling is.

• AjDuLion
arnoudwokke schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:28:
Het ging hier alleen om het design en veel specificaties, ik heb de kop even aangepast om dat duidelijk te maken.

Voor de duidelijkheid: de iPhone is niet wereldwijd bij alle grote providers verkrijgbaar en kan ook niet werken op sommige netwerken door de verschillen in technologie. Zo werkt de iPhone niet op het netwerk van T-Mobile USA (toegegeven, met iets van 20 miljoen klanten een kleintje) en de grote Chinese providers (bijna een miljard klanten, iets groter ;))

Dit is in mijn ogen niets minder dan een ware revolutie en daarom een nieuwsbericht waard. Het feit dat Samsung een telefoon met hetzelfde design in de schappen kan leggen bij alle grote providers ter wereld is nog nooit eerder vertoond. Zoals iemand terecht in een reactie zegt

[...]

En zo is het: het is de duiding van een verrekt belangrijke verschuiving in de smartphonemarkt.

[...]

Nope. Dit is nav de laatste aankondiging van Galaxy S3's vannacht. Daarvoor waren al de varianten voor onder meer Canada, China en Japan aangekondigd afgelopen week. Viel me op dat het steeds exact hetzelfde toestel is, op gebied van design. Alle andere smartphones tot nu toe waren echt verschillende modellen met vaak verschillende namen en features.

Ik wil bovendien iedereen vragen om reacties over 'reclame' achterwege te laten. Dat is een onnodige aanval op onafhankelijkheid, het doet mij echt pijn en er is bovendien geen reden toe: er is geen enkele marketinguiting van Samsung over dit onderwerp en ik denk dat de marketingafdeling van Samsung met dit bericht totaal niet blij is, omdat het een extra klap in het gezicht van hun klanten - de providers in dit geval - is (maar daar geef ik niets om).

De redactie is zoals altijd onafhankelijk in keuzes en in inhoud van berichten. Dat is wellicht slecht te rijmen met veel van onze collega-media - waar redactie en commercie geregeld door elkaar worden gehaald - maar het is op de frontpage een gegeven dat niemand behalve de redactie de keuzes maakt.

Dit artikel is de duiding van een ontwikkeling, waarbij providers in grote delen van de wereld de macht aan het verliezen zijn. Het leek me goed dat eens expliciet te vermelden. Ik begrijp inmiddels dat veel mensen niet wisten dat providers zulke macht elders hadden en dat het artikel daarom lastiger te begrijpen kan zijn. Dat is spijtig en daar had ik beter bij stil moeten staan. Ik zal nog even gaan kijken of ik manieren vind om beter uit te leggen waarom dit zo'n belangrijke ontwikkeling is.
heb je een bron van usa/china ? dat deze daar niet te gebruiken is ? ben wel zeer beniewd waarom dat niet kan en waar je zo'n nogal grote uitspraak op doet..

• Cloud
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

AjDuLion schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:32:
[...]

heb je een bron van usa/china ? dat deze daar niet te gebruiken is ? ben wel zeer beniewd waarom dat niet kan en waar je zo'n nogal grote uitspraak op doet..
Ik weet niet om welke Chinese provider het gaat, maar dat T-Mobile in de VS de iPhone niet ondersteunt was behoorlijk eenvoudig te vinden:
With the launch of the iPhone 4S, T-Mobile USA is now the only one of the four major U.S. carriers to not offer the iPhone, due in large part to the carrier's use of the Advanced Wireless Services (AWS) spectrum band for its 3G network, a situation that so far would require Apple to develop specific hardware compatible with the network.
Ah en de Chinese:
China Mobile Ltd. (941), the world’s largest carrier by customers, is now the only Chinese wireless company not offering the iPhone with a service contract. The iPhone doesn’t support the provider’s third-generation network, based on a China- developed technology.

[ Voor 43% gewijzigd door Cloud op 04-06-2012 11:38 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Is algemeen bekende info. China Mobile gebruikt bijvoorbeeld td-scdma, zie hier. De 4S ondersteunt dat niet, zie onder meer hier. Over het gebrek aan ondersteuning voor T-Mobile USA kun je hier iets vinden.

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit is in mijn ogen niets minder dan een ware revolutie en daarom een nieuwsbericht waard. Het feit dat Samsung een telefoon met hetzelfde design in de schappen kan leggen bij alle grote providers ter wereld is nog nooit eerder vertoond.

Het probleem is dat je hier geen bron voor hebt (tenminste niet een die vermeld staat bij het artikel.

Je stelt zelf: "Telefoons verschillen in diverse landen in uiterlijk en functionaliteit, onder meer vanwege de verschillende voorkeuren van mensen en providers, en vanwege verschillen in netwerken."

Wat doet jou geloven dat Samsung in dit geval niet de voorkeuren van de lokale bevolking heeft "genegeerd" maar juist die van de providers?

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 22:50

Apache

amateur software devver

Maar dan komt het toch ook neer op gewoon uiterlijk dat hetzelfde is? Aangezien de cpu als het geheugen zelfs niet wereldwijd hetzelfde is?

Om eerlijk te zijn, ik erger me bijna nooit aan artikels, maar dit vond ik op z'n minst toch zeer knullig overkomen waardoor ik zelfs ben gaan zoeken naar een topic erover ... ik begrijp ook niet dat de uitspraak "niets minder dan een ware revolutie" hier genoemd word, ten eerste is het niet volledig hetzelfde (op het design na, wat eigenlijk ook zo bij de gsm/cdma iphone's het geval was) en ten tweede dus ook helemaal niet zo ...

Ik ga zeker het woord reclame niet noemen of jullie onafhankelijkheid in vraag stellen, maar dit artikel lijkt me toch ontstaan uit een soort fanboyisme waardoor de algemene nieuwswaarde die ik op de frontpage terugvind zo stilaan wel aangetast word.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• AjDuLion
Cloud schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:35:
[...]

Ik weet niet om welke Chinese provider het gaat, maar dat T-Mobile in de VS de iPhone niet ondersteunt was behoorlijk eenvoudig te vinden:

[...]

Ah en de Chinese:

[...]
dat is leuk dat het zo te vinden is maar om het dan vervolgens niet te posten in een artikel dat klaarblijkbelijk hier melding van maakt is not done,

nu is de titel aangepast in dat het design overal hetzelfde is....

dan komt hetzelfde weer terug naar voren, de iphone is toch kwa hardware/design in heel de wereld hetzelfde (en word overall verkocht) hell dit is al vanaf de allereerste iphone zo :+

dat je het niet kan gebruiken bij alle providers is stap B (maar samsung gebruikt hier een andere versie/binnenwerk voor)
Apache schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:46:
Maar dan komt het toch ook neer op gewoon uiterlijk dat hetzelfde is? Aangezien de cpu als het geheugen zelfs niet wereldwijd hetzelfde is?

Om eerlijk te zijn, ik erger me bijna nooit aan artikels, maar dit vond ik op z'n minst toch zeer knullig overkomen waardoor ik zelfs ben gaan zoeken naar een topic erover ... ik begrijp ook niet dat de uitspraak "niets minder dan een ware revolutie" hier genoemd word, ten eerste is het niet volledig hetzelfde (op het design na, wat eigenlijk ook zo bij de gsm/cdma iphone's het geval was) en ten tweede dus ook helemaal niet zo ...

Ik ga zeker het woord reclame niet noemen of jullie onafhankelijkheid in vraag stellen, maar dit artikel lijkt me toch ontstaan uit een soort fanboyisme waardoor de algemene nieuwswaarde die ik op de frontpage terugvind zo stilaan wel aangetast word.
dit de nieuwswaardigheid is ver te vinden hier..

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:32
Zo werkt de iPhone niet op het netwerk van T-Mobile USA (toegegeven, met iets van 20 miljoen klanten een kleintje) en de grote Chinese provider China Mobile (655 miljoen klanten, iets groter ;))

Dit is in mijn ogen niets minder dan een ware revolutie en daarom een nieuwsbericht waard. Het feit dat Samsung een telefoon met hetzelfde design in de schappen kan leggen bij alle grote providers ter wereld is nog nooit eerder vertoond.
Toegegeven, ik ben net heel erg thuis in de mobiele wereld, maar mij lijkt het ondersteunen van bepaalde providers/landen met afwijkende technieken meer een kosten/baten-overweging. Net zoals de gsm's vroeger die alleen in Europa of de VS werkten, en daarna de triple- en quadbands die dit probleem heeft opgelost. Dit heeft volgens mij niet zoveel te maken met de 'eisen van de carriers', maar met technische vooruitgang en het kostenplaatje.

Maar correct me if I'm wrong :)

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-11 17:58
Het artikel wordt gepresenteerd alsof het een unieke 'feature' is van de Samsung Galaxy SIII, terwijl de iPhone dit allang had. Het argument dat de iPhone niet alle netwerken ondersteund heeft hier toch weinig mee te maken? De iPhone 4S wordt wereldwijd exact hetzelfde verkocht, dus geen verschillende versies voor andere netwerken.

De focus van dit artikel ligt naar mijn mening teveel op het "hetzelfde design wereldwijd", dat is toch helemaal niet bijzonder? Het is juist bijzonder dat er ondersteuning voor meerdere netwerken op 1 telefoon zit, zodat er geen verschillende versies meer zijn. Dit komt niet echt over bij dit artikel.
De Samsung Galaxy S III is als eerste telefoon na de iPhone wereldwijd uitgerust met hetzelfde design en grotendeels dezelfde specificaties. Tot nu toe verschilden smartphones in de VS, China en Japan uiterlijk altijd van Europese versies.
Dat is inderdaad netjes aangepast, nu klopt het wel. Maar ik zie gewoon de nieuwswaarde niet van dit artikel? De processor, het geheugen en misschien nog meer is nog steeds anders per land?

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

AjDuLion schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:46:
[...]

dat is leuk dat het zo te vinden is maar om het dan vervolgens niet te posten in een artikel dat klaarblijkbelijk hier melding van maakt is not done,
Even mijn persoonlijke mening (ik heb _niets_ te maken met de redactie) maar je kunt niet altijd alles maar blijven vermelden en blijven linken. Het is een nieuwssite geen Wikipedia artikel.

Als een schrijver stelt dat de iPhone niet werkt bij bepaalde providers dan vertrouw ik hem daarin. Zo'n verbazingwekkende/schokkende uitspraak is dat nu ook weer niet toch? :) Dan nog kun je twijfelen over het wel of niet vermelden, maar om het nu ronduit 'not done' te noemen vind ik wel wat ver gaan.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
dan komt hetzelfde weer terug naar voren, de iphone is toch kwa hardware/design in heel de wereld hetzelfde (en word overall verkocht) hell dit is al vanaf de allereerste iphone zo
De allereerste iPhone was alleen te koop bij AT&T in de Verenigde Staten. Inmiddels is hij breder verkrijgbaar, maar de grootste provider ter wereld (China Mobile) verkoopt hem niet. China Mobile gaat wel de S III verkopen - dezelfde S III als overal.
Toegegeven, ik ben net heel erg thuis in de mobiele wereld, maar mij lijkt het ondersteunen van bepaalde providers/landen met afwijkende technieken meer een kosten/baten-overweging. Net zoals de gsm's vroeger die alleen in Europa of de VS werkten, en daarna de triple- en quadbands die dit probleem heeft opgelost. Dit heeft volgens mij niet zoveel te maken met de 'eisen van de carriers', maar met technische vooruitgang en het kostenplaatje.
Er hoeven inderdaad minder versies te komen, maar dit is geen technisch verhaal. Providers willen dat fabrikanten aangepaste versies maken van het uiterlijk - en dat is precies wat Samsung nu niet heeft gedaan.

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:39
Apache schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:46:

Tja, ik ben het hier helaas wel mee eens. De geloofwaardigheid van Arnoud Wokke is iniedergeval stukken minder geworden na het artikel, het fanboymisme (of reclame?) druipt er van af.

Het artikel zegt het: "De Samsung Galaxy S III is als eerste telefoon na de iPhone" - tja, wat is dan de nieuwswaarde? Dan kan je de volgende 5 telefoons die het hebben ook op de frontpage zetten.

Om dan vervolgens niet dezelfde processor te hebben. Toch niet hetzelfde dus? Arnoud Wokke probeert zich vervolgens te redden dat de iPhone niet werkt op T-mobile USA, tja: maar het design is toch 't zelfde, dus wat is je punt hier vraag ik me af? De S3 is immers ook niet exact hetzelfde.

• AjDuLion
Cloud schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:54:
[...]

Even mijn persoonlijke mening (ik heb _niets_ te maken met de redactie) maar je kunt niet altijd alles maar blijven vermelden en blijven linken. Het is een nieuwssite geen Wikipedia artikel.

Als een schrijver stelt dat de iPhone niet werkt bij bepaalde providers dan vertrouw ik hem daarin. Zo'n verbazingwekkende/schokkende uitspraak is dat nu ook weer niet toch? :) Dan nog kun je twijfelen over het wel of niet vermelden, maar om het nu ronduit 'not done' te noemen vind ik wel wat ver gaan.
aannames nemen is echt het gevaarlijkste wat je ooit kunt doen...

jij koopt dus ook een auto van een oud omatje met de veronderstelling dat ze er letterlijk als een oud omatje ingereden heeft ?

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-11 17:58
Rprp schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:55:
[...]
Tja, ik ben het hier helaas wel mee eens. De geloofwaardigheid van Arnoud Wokke is iniedergeval stukken minder geworden na het artikel, het fanboymisme (of reclame?) druipt er van af.
Je kunt ook overdrijven vind ik.. Ik ben het ook absoluut niet eens met het artikel, maar niet iedereen is perfect.. We zijn allemaal maar mensen. Om gelijk zijn geloofwaardigheid in twijfel te trekken, vind ik toch te ver gaan..

• AjDuLion
arnoudwokke schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:55:
[...]

De allereerste iPhone was alleen te koop bij AT&T in de Verenigde Staten. Inmiddels is hij breder verkrijgbaar, maar de grootste provider ter wereld (China Mobile) verkoopt hem niet. China Mobile gaat wel de S III verkopen - dezelfde S III als overal.

[...]

Er hoeven inderdaad minder versies te komen, maar dit is geen technisch verhaal. Providers willen dat fabrikanten aangepaste versies maken van het uiterlijk - en dat is precies wat Samsung nu niet heeft gedaan.
je begaat weer dezelfde fout als in je artikel, het _DESIGN_ was vanaf de allereerste iphone hetzelfde 8)7

Verwijderd

Het is nog steeds onzin.

Er staat nu:
De enige smartphone tot nu toe die er wereldwijd hetzelfde uitziet, is de iPhone
Heeft Tweakers de Nokia N9 gemist ?

Trouwens de Nokia Lumia 610, Nokia Lumia 710, Nokia Lumia 800 en Nokia Lumia 900 lijken mij ook wereldwijd hetzelfde uiterlijk/design te hebben.

De HTC Radar ziet er ook wereldwijd overal hetzelfde uit
De HTC Titan ziet er ook overal wereldwijd hetzelfde uit

Waar gaat dit artikel eigenlijk over ?!!!!

• AjDuLion
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:59:
Het is nog steeds onzin.

Er staat nu:

[...]

Heeft Tweakers de Nokia N9 gemist ?

Trouwens de Nokia Lumia 610, Nokia Lumia 710, Nokia Lumia 800 en Nokia Lumia 900 lijken mij ook wereldwijd hetzelfde uiterlijk/design te hebben.

De HTC Radar ziet er ook wereldwijd overal hetzelfde uit
De HTC Titan ziet er ook overal wereldwijd hetzelfde uit

Waar gaat dit artikel eigenlijk over ?!!!!
een telefoon die er hetzelfde uitziet maar intern verschillende versies heeft die op bij elkaar wereldwijd werken.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

AjDuLion schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:55:
[...]

aannames nemen is echt het gevaarlijkste wat je ooit kunt doen...

jij koopt dus ook een auto van een oud omatje met de veronderstelling dat ze er letterlijk als een oud omatje ingereden heeft ?
Wie heeft het hier over dingen aankopen, we zitten hier op een nieuwssite toch? :? Er zijn geen dodelijke aannames hier, er ontbreekt hooguit een linkje met wat achtergrondinformatie. Big deal.

/mijn persoonlijke mening

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:39
AjDuLion schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:01:
[...]

een telefoon die er hetzelfde uitziet maar intern verschillende versies heeft die op bij elkaar wereldwijd werken.
Net als de S3 dus:

"Er zijn wel verschillen in hardware tussen de versies van de Galaxy S III in Europa en Azië enerzijds, en die in Japan en de Verenigde Staten anderzijds." :+

• AjDuLion
Cloud schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:01:
[...]

Wie heeft het hier over dingen aankopen, we zitten hier op een nieuwssite toch? :? Er zijn geen dodelijke aannames hier, er ontbreekt hooguit een linkje met wat achtergrondinformatie. Big deal.

how wacht ff...

reviews: Notebook Best Buy Guide: juni 2012

nee het publiek van tweakers.net is groot en veel gebruikers doen ook na het lezen van een artikel een overweging om eea te kopen. zeker als je bovenstaande link groot rechts van je artikelen ziet staan.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

AjDuLion schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:04:
[...]

how wacht ff...

reviews: Notebook Best Buy Guide: juni 2012

nee het publiek van tweakers.net is groot en veel gebruikers doen ook na het lezen van een artikel een overweging om eea te kopen. zeker als je bovenstaande link groot rechts van je artikelen ziet staan.
Ik dacht dat dit topic over nieuws: Design Samsung Galaxy S III is wereldwijd hetzelfde ging? En dat onze discussie ging over het ontbreken van achtergrond informatie m.b.t. iPhone ondersteuning in de VS en China? Die BBG's zijn een totáál ander verhaal en hebben niets te maken met dit alles. Ga niet mijn uitspraken ineens van toepassing proberen te laten zijn op geheel andere zaken.

Dit gaat veel te offtopic, dus ik hou het hierbij.

/mening

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 10:59

Ch3cker

Testlab Teamlead
AjDuLion schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:01:
[...]

Rprp schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:02:
[...]

Net als de S3 dus:

"Er zijn wel verschillen in hardware tussen de versies van de Galaxy S III in Europa en Azië enerzijds, en die in Japan en de Verenigde Staten anderzijds." :+
Jullie begrijpen dus duidelijk niet waar dit artikel over gaat. De Samsung Galaxy S3 is wereldwijd te koop (en dat wil dus zeggen bij alle grote providers over de hele wereld) met hetzelfde design. Kan jij één telefoon noemen die aan beide voorwaarden voldoet?

• AjDuLion
Ch3cker schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:29:
[...]

[...]

Jullie begrijpen dus duidelijk niet waar dit artikel over gaat. De Samsung Galaxy S3 is wereldwijd te koop (en dat wil dus zeggen bij alle grote providers over de hele wereld) met hetzelfde design. Kan jij één telefoon noemen die aan beide voorwaarden voldoet?
tja, de iphone is ook wereldwijd te koop met 1 hetzelfde design is dat bij de providers ? nee maakt dat veel uit kwa nieuwswaardigheid, de SIII heeft blijkbaar meerdere versies zo kan je het voor de iphone ook plaatsen.

voor mij is de nieuwswaardigheid voor dit niemands zeggend

Als ik de reactie zo lees leek het Arnoud gewoon een leuk stukje en heeft dit zonder erover na te denken het stukje geplaatst, met alle gevolgen van dien.

Ik blijf erbij dat dit voor mij en samen met veel andere hier op de afdeling op mn werk (en hier zitten wat apple/android haters/fanboy's inc achtergrondscherm gevechten) die het allemaal eens zijn dat het riekt naar marketingpraat onbewust of niet.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Daarnaast wekt ook de naam van het artikel onduidelijk op. Mensen denken hierdoor dat het he-le-maal identiek is, maar wat niet zo blijkt uit de tekst, zo heeft de 1 'slechts' 1GB RAM en de andere 2GB, hoezo 'identiek'? ;)
Ch3cker schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:29:
Inkopper; de iPhone, staat nota bene in de tekst... :+ Volgens mij is de SGS2 qua design ook wereldwijd hetzelfde, net zoals menig andere telefoon tegenwoordig. Wereldschokkend nieuws is het dus niet, dat de SGS3 qua design wereldwijd hetzelfde is. Dat zou wél het geval zijn als het qua hardware óók gelijk was.

De combinatie titel en tekst zorgen voor onduidelijkheid, doordat er wordt geclaimed in de titel dat het identiek is (en dus ook qua hardware!), maar wat in de tekst overduidelijk niet blijkt.

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 04-06-2012 12:55 ]

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
CptChaos schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:50:
Daarnaast wekt ook de naam van het artikel onduidelijk op. Mensen denken hierdoor dat het he-le-maal identiek is, maar wat niet zo blijkt uit de tekst, zo heeft de 1 'slechts' 1GB RAM en de andere 2GB, hoezo 'identiek'? ;)
[...]
Inkopper; de iPhone, staat nota bene in de tekst... :+ Volgens mij is de SGS2 qua design ook wereldwijd hetzelfde, net zoals menig andere telefoon tegenwoordig. Wereldschokkend nieuws is het dus niet, dat de SGS3 qua design wereldwijd hetzelfde is. Dat zou wél het geval zijn als het qua hardware óók gelijk was.

De combinatie titel en tekst zorgen voor onduidelijkheid, doordat er wordt geclaimed in de titel dat het identiek is (en dus ook qua hardware!), maar wat in de tekst overduidelijk niet blijkt.
.. Ik vraag me af of je deze reactie nou serieus bedoelt of dat je hier gewoon een beetje zit te trollen?
De iPhone wordt niet bij alle grote providers wereldwijd verkocht. Als je het stukje over de iPhone had kunnen lezen in de tekst had je ook het stukje over de SGS2 kunnen lezen in de tekst :
Zo hebben sommige varianten van de Galaxy S II geen fysieke Home-knop en een groter scherm.
In de titel staat overigens keurig dat het design wereldwijd hetzelfde is. Disclaimer : de titel is nog verandert na het live gaan van het bericht.
AjDuLion schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:50:
[...]

tja, de iphone is ook wereldwijd te koop met 1 hetzelfde design is dat bij de providers ? nee maakt dat veel uit kwa nieuwswaardigheid, de SIII heeft blijkbaar meerdere versies zo kan je het voor de iphone ook plaatsen.

voor mij is de nieuwswaardigheid voor dit niemands zeggend

Als ik de reactie zo lees leek het Arnoud gewoon een leuk stukje en heeft dit zonder erover na te denken het stukje geplaatst, met alle gevolgen van dien.

Ik blijf erbij dat dit voor mij en samen met veel andere hier op de afdeling op mn werk (en hier zitten wat apple/android haters/fanboy's inc achtergrondscherm gevechten) die het allemaal eens zijn dat het riekt naar marketingpraat onbewust of niet.
Dan zou ik toch de reactie van Arnoud wat beter lezen..
[...]
[...]

[ Voor 30% gewijzigd door Ch3cker op 04-06-2012 13:04 ]

Verwijderd

Cloud schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:01:
[...]

Wat vooral ontbreekt is het besef dat er zat naast de iphoner al zat andere smartphones zijn die werelwijd eenzelfde design hebben en dat dit dus niet een erg zinnig artikel isen ook niet erg feitelijk correct..

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ch3cker schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:00:
.. Ik vraag me af of je deze reactie nou serieus bedoelt of dat je hier gewoon een beetje zit te trollen?
Ik zit niet te trollen, waarom zou ik dat hier doen? ;)
De iPhone wordt niet bij alle grote providers wereldwijd verkocht.
Maar dat maakt voor het design toch niet uit? :? Gaat het nu over het design of over het feit dat niet elke grote provider de iPhone verkoopt?
Als je het stukje over de iPhone had kunnen lezen in de tekst had je ook het stukje over de SGS2 kunnen lezen in de tekst
Dan is dat wellicht een (van de) verschil(len), over het algemeen is het verder wel hetzelfde, alleen het formaat is ietsjes anders...

Wat ik dan niet begrijp is waarom de verschillen qua hardware wél aangestipt worden, terwijl dat (blijkbaar) de insteek van het artikel niet is, wat mede zorg heeft gedragen voor de onduidelijkheid.
In de titel staat overigens keurig dat het design wereldwijd hetzelfde is. Disclaimer : de titel is nog verandert na het live gaan van het bericht.
Mijn verzoek is dan om de naam van het artikel weer iets aan te passen, al is het maar om aan te duiden dat de SGS3 niet geheel identiek is, of erbij te vermelden dat het alleen om het design gaat om verdere onduidelijkheid te voorkomen.

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:04:
[...]
Wat vooral ontbreekt is het besef dat er zat naast de iphoner al zat andere smartphones zijn die werelwijd eenzelfde design hebben en dat dit dus niet een erg zinnig artikel isen ook niet erg feitelijk correct..
Klopt, het is nogal bizar om van revolutie te spreken terwijl dit vervolgens in hetzelfde artikel aan alle kanten ontkracht wordt. Maar gelukkig is de titel inmiddels aangepast.

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
CptChaos schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:14:
[...]
Ik zit niet te trollen, waarom zou ik dat hier doen? ;)
[...]
Maar dat maakt voor het design toch niet uit? :? Gaat het nu over het design of over het feit dat niet elke grote provider de iPhone verkoopt?
[...]
Zoals al een paar keer eerder in dit topic vermeld, het gaat om beide. Dat een telefoon maar een design heeft, is niets nieuws. Dat een telefoon wereldwijd verkocht wordt ook niet. Maar dat een telefoon met exact hetzelfde design bij alle grote providers wereldwijd verkocht wordt is wél iets nieuws.
Dan is dat wellicht een (van de) verschil(len), over het algemeen is het verder wel hetzelfde, alleen het formaat is ietsjes anders...

Wat ik dan niet begrijp is waarom de verschillen qua hardware wél aangestipt worden, terwijl dat (blijkbaar) de insteek van het artikel niet is, wat mede zorg heeft gedragen voor de onduidelijkheid.
[...]
Mijn verzoek is dan om de naam van het artikel weer iets aan te passen, al is het maar om aan te duiden dat de SGS3 niet geheel identiek is, of erbij te vermelden dat het alleen om het design gaat om verdere onduidelijkheid te voorkomen.
De naam van het artikel is op dit moment "Design Samsung Galaxy S III is wereldwijd hetzelfde". Naar mijn weten geeft dit al aan dat het alleen om het design gaat..

• AjDuLion
Ch3cker schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:40:
[...]

Zoals al een paar keer eerder in dit topic vermeld, het gaat om beide. Dat een telefoon maar een design heeft, is niets nieuws. Dat een telefoon wereldwijd verkocht wordt ook niet. Maar dat een telefoon met exact hetzelfde design bij alle grote providers wereldwijd verkocht wordt is wél iets nieuws.

[...]

De naam van het artikel is op dit moment "Design Samsung Galaxy S III is wereldwijd hetzelfde". Naar mijn weten geeft dit al aan dat het alleen om het design gaat..
wanneer komt de "nokia Lumia/iphone heeft wereldwijd hetzelfde design'' post dan ?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ch3cker schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:40:
Eens en dank! :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Jammer dat dit topic zo doodgebloed is, want ik vind dat Ch3cker wel degelijk een punt heeft. Als je punt is dat de SIII als eerste wereldwijd hetzelfde design heeft en dat vervolgens hard wil maken door erbij te halen dat hij ook bij alle grote providers te krijgen is, vind ik dat een zwak punt. Bovendien: hoe boeiend is het voor ons Nederlanders en Belgen dat de SIII wel bij China Mobile te krijgen is en de iPhone 4S niet.

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 10:18
Eens, het is gewoon een iets te snel bedacht artikel wat scheef liep. Niet zo heel erg verder, alleen als dat al nieuws wordt dan maak ik mij wel ietwat zorgen ja.
Pagina: 1