Toon posts:

Dikke luidsprekerskabels

Pagina: 1
Acties:
  • 475 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie hier regelmatig van die kabels tussen een versterker en een luidsprekerbox waar ProRail/NS nog jaloers op zou worden. Geeft dit echt een verbetering van de geluiskwaliteit die je ook nog kan horen of is het gewoon commerciele centenklopperij. Ikzelf haal gewoon een klos van 50meter bij de electronicazaak voor een paar tientjes en wetenschappelijk bewijs ben ik nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 10:47
Ja hier zit zeker wel een verbetering in. Ik heb een aantal jaren geleden een stage gelopen bij Speakerland in Oss, hele leuke zaak waar ze zelf speakers ontwerpen welke je daar dan als bouwpakket kunt aanschaffen. Ik was hier in het begin ook niet van overtuigd, maar heb tijdens mijn stage een keer geluisterd naar de verschillen tussen een goedkope electronicazaak-kabel en een 'echte' speakerkabel. Het verschil is groter dan je denkt!

Er zit echter wel een kanttekening aan. Je hebt speakerkabels van 6 euro per meter, maar je hebt ze ook van 100 euro per meter. Naar mijn idee hebben de hele dure kabels weinig zin. Ze zijn nog wel beter, maar het verschil is zo klein dat je het echt alleen maar hoort wanneer je gaat vergelijken en ernaar gaat zoeken. Als je gewoon lekker thuis wilt luisteren, voldoet een 'normale' speakerkabel prima. Naar smaak zou je ook voor een verzilverde kabel kunnen gaan, deze geven een iets opener geluid in het hoog. Dit is vooral voor een wat doffer klinkende speaker interessant (of als je wat ouder wordt en minder hoge tonen hoort :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:53

lier

MikroTik nerd

Goeie vraag...is wel het een en ander over te vinden op GoT.

Mijn advies, ga luisteren. Als je (blind!) het verschil kan horen en je kan een eventueel hogere prijs betalen...lekker doen!

De meningen zijn trouwens nogal verdeeld over het vermeend wel of geen verschil kunnen horen, mijn ervaring is dat er verschillen hoorbaar zijn (net als met interlinks).

[ Voor 8% gewijzigd door lier op 04-06-2012 10:15 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het is puur geldklopperij, en er loopt al een specifiek topic over:
zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:14

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

De dikte wordt belangrijk bij langere afstanden. Wikipedia: Speaker wire

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 09:49
SonataArctica schreef op maandag 04 juni 2012 @ 09:58:
Naar smaak zou je ook voor een verzilverde kabel kunnen gaan, deze geven een iets opener geluid in het hoog. Dit is vooral voor een wat doffer klinkende speaker interessant (of als je wat ouder wordt en minder hoge tonen hoort :p)
LOL, thx hiervoor. Een dag niet gelachen... d:)b

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:53

lier

MikroTik nerd

warp schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:05:
Het is onmogelijk om objectief vast te stellen of het geldklopperij is. En volgens mij is dat ook niet de conclusie uit het topic...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net wat ik al dacht, het verschil zit tussen de oren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

warp schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:05:
En daar gaan we dan ook verder :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.