Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-08 07:15

eazyq

we blijven strijden

Topicstarter
Ik heb een sitecom WLR 6000 gekocht omdat ik op alle 3 verdiepingen van mijn woning goed draadloos bereik wilde hebben.Voorheen had ik een andere router beneden staan en op de tweede nog een router als doorvoer.
Dus ik dacht, een WLR6000 moet dan voldoende zijn. Helaas, het bereik is al op de tweede verdieping stukken minder en op de derde helemaal bagger. Heb de cloudsecurity al uitgezet omdat deze vertragend kan werken.
Volgens sitecom zou de router zelf dualband gebruiken (2.4 en 5ghz) of kan ik dmv de knop 5-10 seconden indrukken kunnen kiezen tussen deze 2 banden. Als ik de knop 5-10 sec indruk gaat de router echter alleen een WPS opzet doen. Via de log's zie ik dat de 5ghz band compleet ongebruikt blijft. In de router zelf staan beide banden aan.

Router staat op de begane grond in de woonkamer bij de PC (niet in een afgesloten ruimte) en is bedraad aan de PC. Trappenhuis is open, eerste verdieping geen wifi apparatuur.
Tweede verdieping 1 PC en 1 laptop die via wifi verbinding moeten maken.
Daarnaast nog wat tablets, telefoons en ipods die de wifi overal moeten gebruiken.

Wie heeft er tips om dit op te lossen?
Bij voorbaat dank.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81040618#81040618

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 11:33
Wel de meest recente firmware er op staan?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

Topicstarter
Ja, na installatie (voor zover het te installeren is) de firmware gechecked en geupdate. Vreemd is dat dat volgens de handleiding automatisch gebeurd maar ik moest de update toch echt zelf zoeken, downloaden en installeren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

Topicstarter
Ruilen wordt moeilijk, heb hem hier gekocht van iemand die hem gewonnen had. Hij was dus wel compleet nieuw in doos en folie maar er is dus geen bon van.
De 5ghz frequentie werkt blijkbaar ook niet, in ieder geval niet simultaan en gaat ook niet aan zoals beschreven.
Als ik de WPA gebruik van de 5ghz frequentie wordt hij ook niet gezien door laptops.
Wordt hier een beetje moedeloos van, ik dacht een goede router voor een goede prijs gekocht te hebben |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wacht even... Je hebt een huis van drie verdiepingen die voorheen twee access points (toch niet twee routers achter elkaar hoop ik...) nodig had, je koopt een andere router en verwacht dat die opeens wel door beton (?) heen komt :o

Om Scotty te parafraseren: Ye cannae change th' laws of physics!

Deze router ondersteunt 5GHz, dat is sneller bij goed ontvangst, maar dooft nog sneller uit dan 2.4GHz en penetreert muren nauwelijks. Kortom, wat je hier ervaart is exact wat je had kunnen verwachten.

Je gaat dus nog gewoon een tweede access point boven nodig hebben, ongeacht hoe goed je router beneden is op wifi-vlak.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

Topicstarter
Ik heb inderdaad een huis van 3 verdiepingen en de tweede router (jawel, een tweede router :o ) stond op de middelste verdieping. Dit omdat het signaal helemaal boven net te zwak was van de router op de begane grond.
Om die reden dacht ik dus met een "sterkere" router wel een voldoende signaal boven te hebben.
Het trappenhuis is namelijk volledig open dus echt door beton hoeft hij niet. Maar helaas dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nope, dat gaat gewoon niet werken. 5GHz biedt hogere snelheden maar dus lager bereik. Je hebt gewoon minimaal twee van die dingen nodig. Zet aub een van die routers in bridged mode (NAT en DHCP uit), dan functioneert het als AP en zit je je eigen netwerk niet meer in tweeen te scheiden (dat is namelijk wat een router doet...)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eazyq

eazyq

we blijven strijden

Topicstarter
Gaan we dat maar eens regelen, bedankt voor de tip.
Bedraad is de verbinding met de nieuwe router in ieder geval wel sneller (oude router was al oud ding) en draadloos beneden gaat het nu in ieder geval ook een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 08:53
Ik heb juist een beter bereik met deze Sitecom WLR6000 (alias X6) dan de mijn vorige Asus WL500.
Daar waar ik op zolder op mijn S3 net 1 streepje haalde.. krijg ik er nu 2. Dus dat is mooi.

Heb mijn Asus nu vervangen omdat die toch regelmatige kuren had (ad hoc, geen internet meer, geen toegang tot menu van de router, dus reset. Daarnaast al 2 keer de voeding moeten vervangen.. die slijt ie ook.
Asus had wel meer instellingsmogelijkheden dan deze sitecom.

Om te weten of je op de het meest optimale kanaal zit, kan je op je android smartphone de app wifi analyzer installeren... die geeft je advies over welk kanaal je het beste kan gebruiken (ivm met kanaal gebruikv an buren)

;)
Dekay99

[ Voor 20% gewijzigd door Dekay99 op 21-12-2012 08:37 ]

Pagina: 1