• onox
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05-2025
Ik heb vorige week een coax kabel van Hirschmann gekocht (fekab 759/300), maar de connector is echt van extreem hard ijzer (niet glanzend, maar mat). Het ding lijkt wel van diamant. Is dit normaal bij coax kabels? Of zijn ze normaal wat slapper en kun je ze soepeler aansluiten? Ik krijg de plug ook maar voor 1/3 in de coax female plug van m'n TV (geen zin om die af te breken :/) en ik vraag me af of dit genoeg is voor een signaal (moet nog kabelabo regelen dus geen signaal momenteel). Ik ben nogal een n00b op het gebied van coax en ik heb lopen googlen, maar ik kon geen ervaringen vinden :-(

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
Volgens mij heb ik er ook één. Ware het niet van Media Markt toch? Stekkers/connector is echt dik, stug en zou inderdaad probleempje kunnen ontstaan.

Mijn vraag is echter of je wel TV ontvangst heeft en kanalen kunt vinden? In principe heeft een coaxkabel 2 draadjes. Je middelste pinnetje is er één van en maakt contact.

Wat je zou doen is hem in te leveren bij hun service afdeling dat je de kwaliteit niet goed vind.

/Offtopic; Ik heb onlangs mijn HDMI kabel ingeleverd, omdat de kwaliteit beeld onscherp was. Dame achter de balie maakte gewoon een bon en kon terug de winkel in. Ik heb toen iets totaal anders(ventilatortje) met dat bonnetje ermee afgerekend.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Verwijderd

Je gebruikt toch de correcte coax (male) op je tv?
Afbeeldingslocatie: http://www.electroshop.nl/product_images/f/364/l_759300nl__33672_zoom.jpg

Links vrouwtje, rechts mannetje
Lichte druk zeker, geen harde druk uitoefenen of je drukt de verbinding uit zijn moederbord.
Eventueel lichtjes, 1/4 slag links rechts draaien.
Is toch wel een coax vrouwelijke stekker en geen F-connector op je toestel?

• remysan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-02 08:56
Deze connectoren zijn idd te dik voor sommige jonge generatie TV’s te dik is (tv’s worden steeds dunner)
ze zijn zo dik en hard materiaal om de boel afteschermen tegen oa in straling.
Maar in u geval is het pech, Hirschmann heeft ook kant en klare snoeren die wat dunner zijn dat is de fekab 777 serie

• onox
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05-2025
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:14:
Links vrouwtje, rechts mannetje
Lichte druk zeker, geen harde druk uitoefenen of je drukt de verbinding uit zijn moederbord.
Eventueel lichtjes, 1/4 slag links rechts draaien.
Is toch wel een coax vrouwelijke stekker en geen F-connector op je toestel?
Dit is de connector:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BvKKZ.jpg

Ik heb een beetje druk uitgeoefend en paar graden naar links en rechts gedraaid.

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
onox schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:44:
[...]

Dit is de connector:

[afbeelding]

Ik heb een beetje druk uitgeoefend en paar graden naar links en rechts gedraaid.
Als jeje kabeltje niet terug brengt, dan kan je gerust een speciaal zaak binnen lopen en vragen of ze voor je een stekkertje eraan maakt. Je kunt die stekkers ook zelf los kopen met wat schroefjes los te draaien, kabeltje lief stript :) Saai? Ik weet het niet, het is altijd spannend als je kanalen vind en scherp genoeg is.

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Pagina: 1