Stevige laptop voor school

Pagina: 1
Acties:

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:59
Goedenavond allemaal,

Ik ga volgend jaar als het goed is aan me studie informatica beginnen, en daarvoor heb ik een goede laptop nodig. Omdat ik niet wil dat ik op 2 plekken alles heb staan ga ik me normale desktop verkopen.

Wat ik met die laptop ga doen:
- Werken voor school
- af en toe een spelletje(battlefield 3/COD MW2 wil ik nog weleens spelen, maar dit is niet erg als het laag/medium gespeeld moet worden..)
- schrijven van app's voor android
- kijken van films, maar dat is niet zo spannend
- heel af en toe nog weleens bezig met android rom's compilen/Photoshop etc

Aantal vereisten die ik graag terug zou willen zien:
- non glossy scherm
- stevige behuizing, hij gaat elke dag mee naar school en wil niet elk jaar een laptop hoeven kopen :).
- tussen de 14 en 15.6 inch.
- goed toetsenbord
- resolutie minimaal 1600x 900
- Prijs maximaal 1500,- (minder mag natuurlijk altijd, graag met SSD en upgrade van ram eventueel erin)

Verder zou ik zelf de HDD voor een SSD kunnen vervangen, en er meer ram in kunnen gooien, dus dat is niet zo belangrijk, alleen rekening houden met de prijs.

Heb zelf een beetje rond gekeken, en deze laptops vond ik wel interessant:
Dell Latitude E6420
HP Elitebook 8570P, komt binnenkort uit.

Ik heb geen haast met het kopen van een laptop(voordat me studie begint is nog een paar maanden), dus wacht liever nog even als er een mooie laptop uitkomt met de nieuwe serie van intel, maar daar komen nu ook steeds meer aankondigingen van laptops die die bevatten.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb gemaakt waar ik naar op zoek ben, en als er nog dingen zijn die ik vergeten ben te melden of onduidelijk zijn hoor ik het graag.

EDIT:
Vergeten te melden, ik werk in een computerzaak en wij verkopen HP, die zou ik dus tegen een goedkoper bedrag kunnen kopen :)

[ Voor 3% gewijzigd door incomer op 03-06-2012 22:38 ]

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Als ik je eisen lees dan zou ik je toch adviseren om te kijken voor een Vaio SE. Die past perfect bij jou gebruik...

+ Een van de beste schermen... 15" Full HD, unieke halfontspiegeling (vind ikzelf het beste in beeldscherm type) + IPS (!!!)
+ Full Voltage Specs ondanks ultrabook size, Heel erg makkelijk te modden.
+ Gewicht > 2 KG
+ Bouwkwaliteit: Magnesium, Interne onderdelen + koeling zijn ver boven gemiddeld (Koper ftw)
+ Keyboard, ergonomie, looks.
+ Touchpads
+ Accuduur 4 uur...

- MAX GPU op dit moment max ATI 6630M
Op zich past de gpu bij je wensen maar alsnog...

http://www.sony.nl/product/vn-s-series <--- Kies de eerste voor de configuratie mogelijkheden

De Sony krijgt binnenkort ook met de Ivy update voor deze laptop..
Hierbij komt binnenkort ook een betere GPU beschikbaar voor de laptop.. Ik had gehoord dat dan de GT640m beschikbaar komt. Is heel veeeeel krachtiger dan de huidige Ati6630M. SSD en RAM zou ik zelf kopen. Om de SE te tweaken heb je maar liefst... 2 schroefjes als hindernis :9...

Optie 2:
Asus N56..
Dan bedoel ik absoluut niet de N55 en de N53. (Die zijn namelijk heel erg matig tot slecht)
+ Meer specs en voornamelijk GPU voor je cash
+ iets kortere accuduur dan de Vaio SE maar alsnog beter dan gemiddeld
+ Geen IPS maar wel een erg goede TN Paneel. (Ook Full HD)
+ Bouwkwaliteit
+ Uitstekende koeling en performance.
+ EINDELIJK een Asus met een goede keyboard

- Gewicht.. Is ruim 500/600 gram zwaarder dan de SE
- Ook in formaat een stuk groter, vooral dikker en logger

Omdat je het veel wilt gaan meenemen zou ik de Vaio SE kiezen boven de andere drie alternatieven.. (Hp Elitebook, Dell Latitude en de Asus N)

[ Voor 7% gewijzigd door Vinand op 03-06-2012 23:05 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Vinand schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:56:
+ Bouwkwaliteit: Magnesium, Interne onderdelen + koeling zijn ver boven gemiddeld (Koper ftw)
Dat vind ik wel erg overdreven om als pluspunt te noemen, aldus anandtech is de bouwkwaliteit juist het grootste minpunt van de SE. Van het touchpad ben ik ook niet direct overtuigd, en een accuduur van 4 uur, als pluspunt? :'( Dat is gewoon gemiddeld.
Asus N56..
Dan bedoel ik absoluut niet de N55 en de N53. (Die zijn namelijk heel erg matig tot slecht)
+ iets kortere accuduur dan de Vaio SE maar alsnog beter dan gemiddeld
De N56 doet namelijk 5 uur accu. De SE trouwens ook aldus anandtech.[/quote]

Dat zijn, naast de nieuwe XPS, de laptops waar je binnenkort naar moet gaan kijken. De XPS verwacht ik pas op z'n vroegst 20 juni ofzo. Details van dat apparaat zijn nog onbekend (behalve de GPU, GT640m), en ik verwacht er niet al te veel van eigenlijk. Als je wat meer wilt uitgeven is de latitude leuk, maar dan mis je A een goed scherm, en B een leuke GPU. 2 dingen die de SE in dezelfde gewichtsklasse wel bied. Ik heb het dan over de E6420 die je noemt.

• Vinand
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 02:07:
[...]
Dat vind ik wel erg overdreven om als pluspunt te noemen, aldus anandtech is de bouwkwaliteit juist het grootste minpunt van de SE. Van het touchpad ben ik ook niet direct overtuigd, en een accuduur van 4 uur, als pluspunt? :'( Dat is gewoon gemiddeld.

[...]

De N56 doet namelijk 5 uur accu. De SE trouwens ook aldus anandtech.[/quote]

Dat zijn, naast de nieuwe XPS, de laptops waar je binnenkort naar moet gaan kijken. De XPS verwacht ik pas op z'n vroegst 20 juni ofzo. Details van dat apparaat zijn nog onbekend (behalve de GPU, GT640m), en ik verwacht er niet al te veel van eigenlijk. Als je wat meer wilt uitgeven is de latitude leuk, maar dan mis je A een goed scherm, en B een leuke GPU. 2 dingen die de SE in dezelfde gewichtsklasse wel bied. Ik heb het dan over de E6420 die je noemt.
De meeste laptops bieden echt geen 5 uur accu aan. En daarnaast spreekt de gemiddelde klant echter over 4 uur accu bij de Vaio SE... Maarja Anandtech gebruikt hem bij de test ook zonder Wifi... Zal wel daar aan liggen. Dat is naar mijn idee gewoon een zwaar onrealistische situatie. Leuk voor hoorcollege"s maar op al het andere vlak is het naar mijn idee een lompe situatie..

Daarnaast is het overigens dat de SE gewwon heel robuus en stevig is afgewerkt. Je hebt gelijk, alleen de scharnieren zijn zwak, dat is waar anandtech hem ook op afkraakt maar daarnaast is dat zeker ook iets wat tijdens het transporteren niet veel zal uitmaken. Tevens vind ik eigenlijk dat anandtech heel erg overdrijft daarin. Maar alsnog dat is mijn mening. Dit is namelijk te vergelijken aan de Vaio Z2x series. Maar ik heb die al zo overdreven getest op de scharnieren van het scherm. Dat ding is gewoon absoluut niet te slopen ondanks dat de scharnieren hetzelfde aanvoelen... De vaio gebruikt lichte en stevige materiaal en daar was ik gewoon over overtuigt. Neem bijvoorbeeld de elitebook van 4/3 jaren terug: onverwoestbaar, neem de elitebook van vandaag: :'(... Neem de latitude van paar jaren terug: bouwkwaliteit + innovatieve dockingstations, rete goede acuu... Neem de latitude van vandaag: matig en duur... Daarom zie ik alleen de Asus als alternatief aangezien het WLed full hd r+ gb paneel verdwenen is voor de xps 15 (snif)

Tevens een Goedemorgen :)

Alles goed voor de rest Darkstone? :9

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11 14:06
Als je naar een TU gaat, kan je beter wachten op de laptop die zij gaan aanbieden via het laptopproject voor aankomende studenten.. Laptops met winkelwaarde ~2500 euro worden dan aangeboden voor minder dan 1000 euro. No brainer dus.

• incomer
Bedankt voor jullie reply's!

Sony Vaio SE ziet er netjes uit, me vader heeft ook een laptop van Sony en die is tot heden goed bevallen!
Wel heb ik weleens verhalen gehoord van brakke GPU (NVIDIA?) drivers...

Raden jullie aan om te wachten op de nieuwe serie ervan? En is er al iets duidelijk van wanneer dit ongeveer zou worden?

@Bladerash, nee ik ga niet naar TU, ga HBO te windesheim doen..

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:55
Lenovo T420s klein, goede resolutie, SSD, en vreselijk stevig.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:45

JT

VETAK y0

Goede resolutie, maar laten we het over kleurendekking en contrast maar niet hebben...

@incomer: Vaio SE krijgt natuurlijk een IB, maar dan wordt de laptop vermoedelijk weer net zo duur als eerst; 949 euro. Dan zou je wellicht beter de huidige kunnen kopen, genoegen nemen met een iets tragere CPU en GPU maar er wel een SSD in doen waardoor deze netto sneller is dan de nieuwe :) Houd dus alleen wel rekening met de relatief trage GPU...Anders de SE bij Sony zelf bestellen. Daar is deze wel gewoon 949 en geen 799 dus dan kan je beter wachten op IB. En dan de stevigere GPU erin nemen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
incomer schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:32:
Aantal vereisten die ik graag terug zou willen zien:
- stevige behuizing, hij gaat elke dag mee naar school en wil niet elk jaar een laptop hoeven kopen :).
Ik snap dat je graag een stevige laptop wilt, maar dat hoeft niet te betekenen dat je gelijk voor een bedrijfslaptop of Thinkpad moet gaan. Mijn XPS15 is veel steviger dan ik verwacht had (gebruik hem ook voor school).

• incomer
JT schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:42:
Goede resolutie, maar laten we het over kleurendekking en contrast maar niet hebben...

@incomer: Vaio SE krijgt natuurlijk een IB, maar dan wordt de laptop vermoedelijk weer net zo duur als eerst; 949 euro. Dan zou je wellicht beter de huidige kunnen kopen, genoegen nemen met een iets tragere CPU en GPU maar er wel een SSD in doen waardoor deze netto sneller is dan de nieuwe :) Houd dus alleen wel rekening met de relatief trage GPU...Anders de SE bij Sony zelf bestellen. Daar is deze wel gewoon 949 en geen 799 dus dan kan je beter wachten op IB. En dan de stevigere GPU erin nemen.
Denk dat ik dan even wacht op de nieuwe serie, als er dan een leuke videokaart in kan dan weet ik zeker dat ik een goede vervanging heb voor mijn desktop:)! Heel erg bedankt voor je advies in ieder geval!
SChief schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:46:
[...]

Ik snap dat je graag een stevige laptop wilt, maar dat hoeft niet te betekenen dat je gelijk voor een bedrijfslaptop of Thinkpad moet gaan. Mijn XPS15 is veel steviger dan ik verwacht had (gebruik hem ook voor school).
Nee snap ik, maar heb het er wel even bij vermeld dat mensen niet met een MSI of Acer zouden aankomen, want die kunnen opzich aan al mijn vereisten doen(game/school) maar hebben soms zo'n bouwkwaliteit dat je hem liever alleen op je bureau laat staan omdat je bang bent dat ie anders het niet zo lang volhoud.

• Manu_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-11 16:01
Archie_T schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:19:
Lenovo T420s klein, goede resolutie, SSD, en vreselijk stevig.
Ik heb zelf een T420s en daar ben ik erg tevreden over, gebruik hem ook voornamelijk voor m'n studie. Goeie accuduur, helemaal als je een bay battery erbij koopt, en je kunt hem met SSD en dedicated graphics krijgen. Nog een tip: toen ik die van mij kocht was hij in een duitse studentenshop (campusdiscount.de) veel goedkoper dan in NL, dan moet je er natuurlijk wel een normaal tobo bij kopen.
JT schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:42:
Klopt, het scherm is verder niet zo mooi. Dat is voor mij geen enkel probleem, maar als je veel gaat photoshoppen is dat wel vervelend.

edit: De T430s is natuurlijk net aangekondigd, dus daar kun je ook even op wachten. Die heeft wel een ander toetsenbord dan het klassieke thinkpad toetsenbord, dat is voor sommigen een afknapper.

[ Voor 31% gewijzigd door Manu_ op 04-06-2012 23:31 ]

• JT

JT

VETAK y0

incomer schreef op maandag 04 juni 2012 @ 22:48:
[...]

Denk dat ik dan even wacht op de nieuwe serie, als er dan een leuke videokaart in kan dan weet ik zeker dat ik een goede vervanging heb voor mijn desktop:)! Heel erg bedankt voor je advies in ieder geval!
De huidige kan ook een stevigere GPU in, maar is niks goedkoper dan de opvolger die naar mijn weten dusdanig aanstaand is dat je beter heel even kan wachten :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Vinand
JT schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:12:
[...]

De huidige kan ook een stevigere GPU in, maar is niks goedkoper dan de opvolger die naar mijn weten dusdanig aanstaand is dat je beter heel even kan wachten :)
6630M een "stevíge" gpu... :/

o really?

Ik ben dan wel the one and only "Mr Sony 8) " hier maar dit ga ik je toch eventjes tegenspreken...

Overigens ben ik het voor de rest wel eens met je bericht. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Vinand op 05-06-2012 11:38 ]

• JT

JT

VETAK y0

Stevigere, dat zegt wat over waar je het mee vergelijkt, in dit geval de 5470, niet iets over de absolute performance ;) SE is nog steeds geen gaming laptop.

Ecodan warmtepomp

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
incomer schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:32:
Omdat ik niet wil dat ik op 2 plekken alles heb staan ga ik me normale desktop verkopen.
Dell Latitude E6420
HP Elitebook 8570P, komt binnenkort uit.
In combinatie met bovenstaande eisen heb je in ieder geval twee goede laptops uitgekozen. Beide laptops zijn te voorzien met NBD service. Mocht de laptop defect gaan dan is de monteur de volgende werkdag al bij je thuis (of op school). Niet zoals bij veel consumententroep dat je drie weken moet wachten op reparatie.
Vergeten te melden, ik werk in een computerzaak en wij verkopen HP, die zou ik dus tegen een goedkoper bedrag kunnen kopen :)
Dan zou ik voor de HP gaan, maar koop niet iets zonder NBD als je je vaste computer ook weg doet.

• incomer
Trommelrem schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 12:36:
[...]

[...]

In combinatie met bovenstaande eisen heb je in ieder geval twee goede laptops uitgekozen. Beide laptops zijn te voorzien met NBD service. Mocht de laptop defect gaan dan is de monteur de volgende werkdag al bij je thuis (of op school). Niet zoals bij veel consumententroep dat je drie weken moet wachten op reparatie.

[...]

Dan zou ik voor de HP gaan, maar koop niet iets zonder NBD als je je vaste computer ook weg doet.
Er is altijd wel een computer in het huis die ik nog wel kan gebruiken, dus dat is geen vereisten.
Ookal ziet de nieuwe HP envy 15 er wel erg netjes uit!

Verwijderd

De vorige HP envy was redelijk een misser, vooral qua prijs/kwaliteit. Ik verwacht er vooralsnog niet veel van.

• Vinand
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 17:35:
De vorige HP envy was redelijk een misser, vooral qua prijs/kwaliteit. Ik verwacht er vooralsnog niet veel van.
precies

Zelfs met zware korting (150/200 euro) is het nog steeds een harde misser...
Dell Xps 15/17 kun je letterlijk voor honderden euro's minder krijgen en zijn zelfs dan nog zwaar superieur op bijna elk vlak ten opzicht van de envy. Laat staan de kwaliteit...

Jammer dat HP de Voodoo pc's zo hard verkracht heeft.

• Nactive
  • Niet online
Dit is misschien wel interessant voor weten:

Ik ben ook student informatica en heb een Dell Inspiron 15, deze draait perfect zolang je niet teveel doet. Maar indien je echt zware taken begint te doen, zoals virtuele machines draaien, begint de koeler op volle toeren te draaien en valt hij uit indien je hem niet `vanachter omhoog zet' (ook is het lawaai echt enerverend). Hier heb ik mij al zo dood aan geërgerd dat ik deze zomer gewoon terug een Desktop ga kopen.

Wat ik nu zou gedaan hebben, is gewoon een laptop kopen van 500 euro voor alles wat ik op het school moet doen en thuis mijn desktop gebruiken.

• incomer
Vandaag een brief gehad van me studie, en daar stonden de minimale eisen van de laptop in. Heb ze hieronder even op een rijtje gezet, zet me twijfels bij een paar punten maar oké.

CPU min: I5 Quadcore Processor a 2GHZ - Aanbevolen: I7 Processor

Ram min. 4GB DDR. - Aanbevolen 8GB DDR

Videokaart: minimaal: 512MB - aanbevolen 1024mb of meer

Harddisk: min. 500 GB (Heb al gemaild of 256 GB SSD ook geschikt is..)

USB poorten: 2 x USB 2.0/3.0

Beeldscherm: min. 15.6 inch, 1024x768. - aanbevolen: 17 inch 1920x1080

Besturingssysteem en office kan ik goedkoop om laten zetten naar professional..

Dus ik hoop dat de nieuwe sony VAIO SE aan deze eisen kan voldoen straks(quadcore zou eventueel een probleem kunnen zijn!)

Ook kan ik misschien goedkoper aan een laptop kunnen komen via www.surfspot.nl, maar daar krijg ik de gegevens pas 18 juni van.

• Vinand
incomer schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:20:
Vandaag een brief gehad van me studie, en daar stonden de minimale eisen van de laptop in. Heb ze hieronder even op een rijtje gezet, zet me twijfels bij een paar punten maar oké.

CPU min: I5 Quadcore Processor a 2GHZ - Aanbevolen: I7 Processor

Ram min. 4GB DDR. - Aanbevolen 8GB DDR

Videokaart: minimaal: 512MB - aanbevolen 1024mb of meer

Harddisk: min. 500 GB (Heb al gemaild of 256 GB SSD ook geschikt is..)

USB poorten: 2 x USB 2.0/3.0

Beeldscherm: min. 15.6 inch, 1024x768. - aanbevolen: 17 inch 1920x1080

Besturingssysteem en office kan ik goedkoop om laten zetten naar professional..

Dus ik hoop dat de nieuwe sony VAIO SE aan deze eisen kan voldoen straks(quadcore zou eventueel een probleem kunnen zijn!)

Ook kan ik misschien goedkoper aan een laptop kunnen komen via www.surfspot.nl, maar daar krijg ik de gegevens pas 18 juni van.
Bij de 3x zo kleinere en 2x zo lichtere Vaio Z kun je al een dikke full voltage Ivy Bridge i7 quad core inproppen, dus ik neem aan dat dat bij de Vaio SE geen grote probleem moet zijn. Nog sterker nog, dat word bij de Vaio Z de standaard cpu in die laptop voor de retail 8)7

Tevens verwacht ik dat de SE hernoemd gaat worden naar de Vaio S15. Daarnaast zal de updated versie binnen enkele dagen online komen te staan aangezien de S13 al online staat. Nog enkele dagen geduld :9~

Daarnaast is de gerucht van de betere gpu waarheid geworden. Ik zie namelijk dat de goedkoopste versie van de kleinere broertje (Vaio S13) van de Vaio S15 uitgerust is met GT640M... _/-\o_

zo niet,

Dan heb je altijd nog Asus met de N56 series :9

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13
Die specs zijn echt zwaar overdone voor een informatica opleiding hoor. Het enige specs punt waar wij op onze opleiding op een gegeven moment issues mee hadden was 3d animatie, voor de rest heb je echt niet zo'n dikke machine nodig hoor.

Daarnaast had ik een 60GB SSD waar ik altijd de juiste software voor dat semester op had staan, bijv. Visual Studio en Netbeans standaard, maar XNA uitbreiding voor game development of Eclipse met Android SDK voor Mobile development semester. Wat je daarnaast ook kunt doen, en dat heb ik gedaan, is een stevige laptop nemen van een kleine 1000 euro met daarnaast gewoon nog je desktop. Dat werkt toch lekkerder thuis, of in ieder geval een aparte tobo/muis/monitor voor thuis.

• Vinand
alex3305 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:41:
Die specs zijn echt zwaar overdone voor een informatica opleiding hoor. Het enige specs punt waar wij op onze opleiding op een gegeven moment issues mee hadden was 3d animatie, voor de rest heb je echt niet zo'n dikke machine nodig hoor.

Daarnaast had ik een 60GB SSD waar ik altijd de juiste software voor dat semester op had staan, bijv. Visual Studio en Netbeans standaard, maar XNA uitbreiding voor game development of Eclipse met Android SDK voor Mobile development semester. Wat je daarnaast ook kunt doen, en dat heb ik gedaan, is een stevige laptop nemen van een kleine 1000 euro met daarnaast gewoon nog je desktop. Dat werkt toch lekkerder thuis, of in ieder geval een aparte tobo/muis/monitor voor thuis.
Voor nu is dat overdone, maar voor over 2 jaren zou de situatie geheel anders kunnen zijn. Vandaar dat ICT opleidingen liever een stapje hoger adviseren dan er in principe op het moment van schrijven nodig is.

Daarnaast moet je ook kijken naar de kwaliteit van de componenten en koeling. Zo zijn er ook zat i5 laptops die niet eens normaal zijn beweerde snelheid kan halen vanwege gigantische throttling of crappy koeling problemen (Hp g/dv series, Medion GE, de gemiddelde Clevo laptop om er maar een paar te noemen).

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13
Ja want over twee jaar hebben we allemaal phase change cooling en zitten we op 5GHz 8)7. Gast, ik heb ruim vier jaar op een T7500 (Core 2 Duo) gedaan met Geforce 8400M GS, 60GB SSD en 4GB RAM. Niet het snelste, maar ruim voldoende op een ict opleiding mee te doen.

Een laptop van 1000+ euro is naar mijn inziens dan ook helemaal niet nodig, maar is gewoon leuk om te hebben. Met een goede Ivy Bridge met VT+, 8GB RAM en SSD kom je gewoonweg al een heel eind. Het hoge resolutie gedeelte, extra grafische kaart en alle andere mikmak is gewoon extra.

• JT

JT

VETAK y0

Devven in een IDE met 1366 vind ik vrij mager...1024 eis vind ik helemaal nergens op slaan. Imho minimaal 1366x768, liever 1600x900. Verder ben ik het met je eens :)

Ecodan warmtepomp

• incomer
Tijdje stil hier, de nieuwe sony S15 staat inmiddels op de Amerikaanse site(linkje)

Dat gaat hem denk ik worden icm i7-3612QM + GT 640m LE 2GB + extra grote batterij, en dan memory en ssd er zelf inschroeven.

Nu ga ik volgende maand naar New York, is het aan te raden om daar de laptop aan te schaffen? En als ik dan een 3 jaar lange extended support erbij haal geld die ook in Nederland?

Verwijderd

Volgens mij wel, maar als je waarde hecht aan support, koop dan geen sony. De service van sony is echt met afstand de slechtste die je kan krijgen op dit moment, zelfs acer weet niet zo veel te verprutsen.

• Vinand
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:26:
Volgens mij wel, maar als je waarde hecht aan support, koop dan geen sony. De service van sony is echt met afstand de slechtste die je kan krijgen op dit moment, zelfs acer weet niet zo veel te verprutsen.
True story, alleen Apple is nog een maatje erger...

• incomer
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:26:
Nouja ik ga er eigenlijk vanuit dat de laptop gewoon goed is en dat ik geen support nodig heb.
Maar wat is zo slecht? Duurt het telang of? En helpt zo'n support contract dan niks?

Verwijderd

In het verleden heeft sony nogal wat laptops gehad met problemen: pieptoon bij de sony E, afbrekende power jack bij de F. Dat waren problemen waarbij iedere idioot meteen kon zien dat de oorzaak extreem brakke engineering van sony was. Geen probleem toch, want je hebt toch garantie?

Niet bij sony. Daar is alles user abuse of valt het binnen de specs.. De Z, en de SE zijn over het algemeen leuk spul, totdat je problemen krijgt, de kans dat sony nog iets gaat fixen is erg klein. Er loopt hier ook iemand rond die bezig is een rechtszaak aan te spannen om de koop te ontbinden, volgens mij de Z. Dat ding kostte €4000, dan verwacht je toch wel deftige service...

• incomer
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:13:
In het verleden heeft sony nogal wat laptops gehad met problemen: pieptoon bij de sony E, afbrekende power jack bij de F. Dat waren problemen waarbij iedere idioot meteen kon zien dat de oorzaak extreem brakke engineering van sony was. Geen probleem toch, want je hebt toch garantie?

Niet bij sony. Daar is alles user abuse of valt het binnen de specs.. De Z, en de SE zijn over het algemeen leuk spul, totdat je problemen krijgt, de kans dat sony nog iets gaat fixen is erg klein. Er loopt hier ook iemand rond die bezig is een rechtszaak aan te spannen om de koop te ontbinden, volgens mij de Z. Dat ding kostte €4000, dan verwacht je toch wel deftige service...
Uhm oke, ik denk dat ik eerst dan wat goede reviews afwacht(was ik sowieso al van plan)

Hebben jullie nog vergelijkbare alternatieven?

Verwijderd

De nieuwe XPS gaat 2.56kg wegen, en voor de rest weet ik zo net niets onder de 2.7kg. Kortom: nee. Overigens snap ik ook niet direct hoe je bij de SE uitkomt als de titel 'stevige laptop voor school' luid, want dat ding is niet echt stevig, de focus ligt gewoon 100% op gewicht.

• incomer
Oke de Sony vaio S15 word het denk ik, de laptop staat momenteel nog niet op de nederlandse website, maar volgens een medewerker die ik via de chat sprak is die al wel te bestellen via de telefoon!
Luuk Snijder: Goedenavond
David: Welkom bij Sony Store Online! Ik ben David, uw verkoopadviseur. Hoe kan ik u helpen?
Luuk Snijder: weet u toevallig wanneer de sony vaio S15 word voorzien van de IVY bridge processor?
David: Deze bestaat al maar is helaas nog niet op onze website te zien. U kunt deze bestellen als u contact opneemt met ons Call Center.
David: Wij kunnen deze namelijk momenteel alleen manueel in ons systeem bestellen.
Luuk Snijder: Oke en weet u toevallig de prijzen hiervan?
Luuk Snijder: want op de amerikaanse site en duitse site heb ik ze al wel kunnen vinden
David: Nee, dit hangt af van de componenten die u kiest.
Luuk Snijder: weet alleen niet of we dezelfde prijzen als duitsland krijgen
David: Ja, de S15 is op alle andere Europeese Sony pagina's beschikbaar.
David: Nederland en Belgie zijn de enige twee waar deze nog niet te zien zijn.
David: Zoals ik zei kunt u contact opnemen met ons Call Center. Zij zullen de configuratie met u kunnen doorgaan en u de prijs doorgeven.
Luuk Snijder: oke dan ga ik van de week wel bellen met de call center
Luuk Snijder: bedankt voor de informatie!
David: Het was mijn genoegen.
David: Mijn excuses voor het ongemak.
David: Bedankt voor het chatten en nog een prettige dag verder!
Ik ga morgen denk ik maar even bellen, maar ik ga 4 juli naar Amerika, raden jullie aan om hem daar te kopen als het veel in prijs scheelt? of met garantie etc niet doen?

Verder:
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:20:
De nieuwe XPS gaat 2.56kg wegen, en voor de rest weet ik zo net niets onder de 2.7kg. Kortom: nee. Overigens snap ik ook niet direct hoe je bij de SE uitkomt als de titel 'stevige laptop voor school' luid, want dat ding is niet echt stevig, de focus ligt gewoon 100% op gewicht.
Dat gewicht is niet belangrijk, het moet wel mee getilt worden dus lichter is wel beter, maar onder de 3kg moet wel lukken. Verder hoor ik veel goede verhalen over de bouwkwaliteit van de vorige generatie, en volgens mij is die nagenoeg het zelfde als de nieuwe generatie :)

[ Voor 16% gewijzigd door incomer op 19-06-2012 18:02 ]

Verwijderd

Ik hoor toch wat mindere dingen over de bouwkwaliteit: BrBuggyB in "[Ervaringen] Sony vaio SE-serie - Deel 1"

Daarmee wil ik niet zeggen dat het een slechte laptop is, maar dat het gros van de > 2.6kg laptops een stuk steviger zijn.

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-11 21:45
Je zou ook voor een HP Elitebook 8560w kunnen gaan, de laptops van de TU van vorig jaar.
Ik heb deze zelf 2ehands op marktplaats gekocht, staan er zat op voor rond de €900,-

Voldoet aan je eisen, is stevig en ik ben er zeer tevreden over.

Enigste minpuntje is misschien de accuduur ( +/- 2,5h met een beetje surfen ) en het gewicht (3,2kg)

pricewatch: HP Elitebook 8560w (LG661ET)

En 3 jaar garantie :)

@ darkstone: Ik heb trouwens toen der tijd mijn aankoopbedrag terug gekregen van me vaio, ik had hem toen al bijna een jaar in gebruik :o

[ Voor 15% gewijzigd door rutger465 op 19-06-2012 18:32 ]

• incomer
Zat vandaag eens te kijken, en zag bij Sony opeens de 'studentenkorting'
Daar stond de nieuwe S15 volgens mij al wel in, er stond ook nog de 'oude' SE 15 in, is die E nog iets extra's of is dit in principe het zelfde?

Inc studentenkorting kan ik deze specs krijgen voor 1077,88 eu inclusief verzendkosten en btw!
Intel®Core(TM)i7-3612QM,2,1GHz
Legitieme Windows® 7 Home Premium
320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
4 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
39,5cm LCD, 1920x1080+camera
NVIDIA® GeForce® GT 640M 2GB
Batterij met lange levensduur
Zonder Draadloos WAN
Office 2010 Starter + Acrobat
Geen bescherming
McAfee Online Backup proef
Zonder Adobe Creation
Zonder Adobe Lightroom 3
Imagination Studio Suite 2
dan wil ik zelf nog een SSD erin zetten en werkgeheugen uitbreiden, maar ik denk dat ik nu wel een hele mooie laptop voor een mooi bedrag heb of denken jullie dat ik hier een miskoop aan doe en beter een XPS 15 kan halen?

EDIT:
btw een vraag over die batterij met lange levensduur, kan je eventueel nog de plaat losmaken of zit die in je batterij, dus heb je ook nog een normale batterij als je even op de dikte moet letten(voor vliegtuig is een dunne laptop wel makkelijk) of zit het geintregeerd in die dikkere plaat?
rutger465 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:23:
Je zou ook voor een HP Elitebook 8560w kunnen gaan, de laptops van de TU van vorig jaar.
Ik heb deze zelf 2ehands op marktplaats gekocht, staan er zat op voor rond de €900,-

Voldoet aan je eisen, is stevig en ik ben er zeer tevreden over.

Enigste minpuntje is misschien de accuduur ( +/- 2,5h met een beetje surfen ) en het gewicht (3,2kg)

pricewatch: HP Elitebook 8560w (LG661ET)

En 3 jaar garantie :)

@ darkstone: Ik heb trouwens toen der tijd mijn aankoopbedrag terug gekregen van me vaio, ik had hem toen al bijna een jaar in gebruik :o
Ik vind 2,5 uur met alleen een beetje surfen wel een beetje weinig..

[ Voor 37% gewijzigd door incomer op 19-06-2012 21:30 . Reden: vraag vergeten ]

• rutger465
klopt, maar dan is 2,5h ook wel echt 2,5h , volgens de specs gaat de laptop zo'n 4 uur mee.

Buiten dat, heb ik wel goede ervaringen met de levensduur van de accu's van HP laptops, ik heb een asus gehad waarvan de accu binnen een jaar geslonken is naar 30min....

Verwijderd

Daar is HP geen uitzondering op.

En wat betreft de elitebook. Ik vind het maar een faal. Dell's workstation valt ook in die categorie, maar de 15.6"-ers zijn gewoon te zwaar. Als ik een zakelijke laptop zou kopen zou het of een latitude, of een W530/T530 worden. Ik hoor op school bijna iedereen negatief over de high-end zakelijke lijn van HP, en over de precision hoor ik ook wat schrikbarende dingen..

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
rutger465 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:09:
klopt, maar dan is 2,5h ook wel echt 2,5h , volgens de specs gaat de laptop zo'n 4 uur mee.

Buiten dat, heb ik wel goede ervaringen met de levensduur van de accu's van HP laptops, ik heb een asus gehad waarvan de accu binnen een jaar geslonken is naar 30min....
Sja ik ken een vriend wiens accu van zijn HP na nog geen twee jaar volkomen dood was.

• rutger465
haha ja oke , het is niet gebaseerd op een uitgebreidt onderzoek, maar op me werk hebben we alleen maar hp laptops, en laptops van 3 jaar oud kunnen zo nog een ruim uur mee , vandaar dat ik daar wel over te spreken ben.

Andere merken heb ik niet veel ervaring mee, maar wat ik zelf gehad heb ( zoals een vaio e serie, 2x een asus ), ging de accuduur daar een stuk sneller achteruit

• CyberCube
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02 12:03
incomer schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:43:
Bedankt voor jullie reply's!

Sony Vaio SE ziet er netjes uit, me vader heeft ook een laptop van Sony en die is tot heden goed bevallen!
Wel heb ik weleens verhalen gehoord van brakke GPU (NVIDIA?) drivers...

Raden jullie aan om te wachten op de nieuwe serie ervan? En is er al iets duidelijk van wanneer dit ongeveer zou worden?

@Bladerash, nee ik ga niet naar TU, ga HBO te windesheim doen..
Welke ik opleiding ga je doen?
Ik ga beginnen met deeltijd TI, ook bij windesheim. :9

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Vinand schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:35:
[...]

True story, alleen Apple is nog een maatje erger...
Wat is er erg aan de support van Apple? Je brengt je Macbook naar een APR-winkel, daar kijken ze of het probleem ter plekke op te lossen is, en anders sturen ze hem op. Een week later krijg je hem weer terug, en ze kunnen hem eventueel na de reparatie naar een andere winkel sturen.
Pagina: 1