Ik heb een server 2008 R2 waar men op diverse locaties vanaf afstand gaan inloggen. Dit werkt allemaal goed alleen heb ik problemen met het printen op de lokale pc.
De gebruiker logt via Extern bureaublad in op de server, indien hij nu een document wilt printen kan de printer geselecteerd worden maar er komt niks uit. Lokaal staat er een netwerk printer, maar een pdf printer werkt bijvoorbeeld ook niet.
> Printer staat aan (RDP)
> Kan de printer op de server zien (lokale printer van de pc)
> Kan alle setting e.d. van de printer zien
Al geprobeerd:
> Firewall's uit (beide zijde)
> volgens mij alle google's hits nagelopen (alles staat aan/goed)
ben er al weken mee bezig maar krijg het niet voor elkaar. Iemand een goede suggestie? Indien iemand er veel verstand heeft wil die miss tegen een vergoeding vanaf afstand mee kijken?
De gebruiker logt via Extern bureaublad in op de server, indien hij nu een document wilt printen kan de printer geselecteerd worden maar er komt niks uit. Lokaal staat er een netwerk printer, maar een pdf printer werkt bijvoorbeeld ook niet.
> Printer staat aan (RDP)
> Kan de printer op de server zien (lokale printer van de pc)
> Kan alle setting e.d. van de printer zien
Al geprobeerd:
> Firewall's uit (beide zijde)
> volgens mij alle google's hits nagelopen (alles staat aan/goed)
ben er al weken mee bezig maar krijg het niet voor elkaar. Iemand een goede suggestie? Indien iemand er veel verstand heeft wil die miss tegen een vergoeding vanaf afstand mee kijken?