Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Server 2008 R2 Remote desktop lokaal printen

Pagina: 1
Acties:

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
Ik heb een server 2008 R2 waar men op diverse locaties vanaf afstand gaan inloggen. Dit werkt allemaal goed alleen heb ik problemen met het printen op de lokale pc.

De gebruiker logt via Extern bureaublad in op de server, indien hij nu een document wilt printen kan de printer geselecteerd worden maar er komt niks uit. Lokaal staat er een netwerk printer, maar een pdf printer werkt bijvoorbeeld ook niet.

> Printer staat aan (RDP)
> Kan de printer op de server zien (lokale printer van de pc)
> Kan alle setting e.d. van de printer zien

Al geprobeerd:
> Firewall's uit (beide zijde)
> volgens mij alle google's hits nagelopen (alles staat aan/goed)

ben er al weken mee bezig maar krijg het niet voor elkaar. Iemand een goede suggestie? Indien iemand er veel verstand heeft wil die miss tegen een vergoeding vanaf afstand mee kijken?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:45
Weet niet of dit nu onder PNS valt, maar oke.

Zie je ze wel in de print queue binnen komen op je lokale queue op de machine?
Welke OS lokaal gebruik je precies?
Geen EventVieuwer meldingen, zowel op de server als lokaal?

Welke printer gebruik je precies?

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Check ook even of de client aan de volgende zaken voldoet:
- XP SP3, Vista SP2, Win7
- .NET FrameWork 3.5 SP1
- RDP Client 7

[ Voor 6% gewijzigd door Zoetjuh op 04-06-2012 00:02 ]

• CaPuT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 00:05
Ik snap iets niet, je geeft aan dat gebruikers problemen hebben met lokaal printen, maar je geeft aan dat er lokaal een netwerk printer staat.
Hoe krijgen je gebruikers de printers (de lokale netwerk printer en pdf writer) in hun sessie? Zijn deze geinstalleerd op de RDS server of worden die gemapped vanaf de client?

Welke types zijn printer is het? Is dit bekend?

Werkt het eea wel met RDP Easyprint? Is de printdriver die op de lokale client staat gelijk aan de driver die op de RDS server geinstalleerd is?
Bij ons zijn we intern overgestapt naar HP LJ1606DN icm HP Universal driver. Dit omdat we veel host based printers hadden en dit werd niet ondersteund op RDS.

Ik ben ook wel benieuwd of je eventviewer iets laat zien op het moment dat je een printopdracht geeft.

Verder, om de stabiliteit van je RDS server te garanderen, raad ik je aan (mocht je dit nog niet gedaan hebben), de gebruikers die vanaf afstand inloggen geen rechten te geven om printdrivers te installeren. Dus alleen printers toestaan waarvan je weet dat deze gecertificeerde drivers hebben voor 2k8R2 en deze drivers dan ook installeren.

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11 17:46
CaPuT schreef op maandag 04 juni 2012 @ 01:36:
Verder, om de stabiliteit van je RDS server te garanderen, raad ik je aan (mocht je dit nog niet gedaan hebben), de gebruikers die vanaf afstand inloggen geen rechten te geven om printdrivers te installeren. Dus alleen printers toestaan waarvan je weet dat deze gecertificeerde drivers hebben voor 2k8R2 en deze drivers dan ook installeren.
Volgens mij kan je als normale user alleen gecertificeerde drivers installeren van Microsoft.
Dit zou dus geen stabiliteitsproblemen mogen geven.

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Op 2008R2/Win7 mag men standaard helemaal geen drivers installeren meen ik.
In WinXP/2003 nog wel.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Goede kans dat je meldingen voorbij ziet komen in de eventviewer die aangeven dat er een correcte printerdriver ontbreekt.

Hoe dan ook, dit is geen voer voor Professional Networking & Servers. Ik erplaats het topic naar Serversoftware en Windows Servers :)

• erikvanhoutert
Zoetjuh schreef op maandag 04 juni 2012 @ 00:01:
Check ook even of de client aan de volgende zaken voldoet:
- XP SP3, Vista SP2, Win7 Yes
- .NET FrameWork 3.5 SP1 Yes
- RDP Client 7 Yes
CaPuT schreef op maandag 04 juni 2012 @ 01:36:
Ik snap iets niet, je geeft aan dat gebruikers problemen hebben met lokaal printen, maar je geeft aan dat er lokaal een netwerk printer staat.
Hoe krijgen je gebruikers de printers (de lokale netwerk printer en pdf writer) in hun sessie? Zijn deze geinstalleerd op de RDS server of worden die gemapped vanaf de client?

Welke types zijn printer is het? Is dit bekend?

Werkt het eea wel met RDP Easyprint? Is de printdriver die op de lokale client staat gelijk aan de driver die op de RDS server geinstalleerd is?
Bij ons zijn we intern overgestapt naar HP LJ1606DN icm HP Universal driver. Dit omdat we veel host based printers hadden en dit werd niet ondersteund op RDS.

Ik ben ook wel benieuwd of je eventviewer iets laat zien op het moment dat je een printopdracht geeft.

De gebruikers loggen in met Remote Desktop, hierin staat dat ze de lokale printer mogen gebruiken > Easy print. Helaas reageerd deze nergens op.

[ Voor 70% gewijzigd door erikvanhoutert op 05-06-2012 10:13 ]

• CaPuT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 00:05
Hoe maken de gebruikers verbinding met de RDS server? Is er een vpn aanwezig?

Wat zegt je eventviewer?

• erikvanhoutert
Geen vpn aanwezig. Hier wouden we juist vanaf.. was sloom en vaak niet stabiel genoeg. RDP werkt overigens verder perfect, alleen het printprobleem. Wie heeft hier ervaring mee en wil eventueel zelfs met me meekijken?(vergoeding) Van alles geprobeerd maar blijft maar niet werken.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Equator schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:21:
Goede kans dat je meldingen voorbij ziet komen in de eventviewer die aangeven dat er een correcte printerdriver ontbreekt.
Beantwoord nu eerst die vraag eens.... Wat staat er in de eventlogs van de terminal server als een user aanlogged mbt het mappen van zijn printer...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:47
erikvanhoutert schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 20:26:
Geen vpn aanwezig. Hier wouden we juist vanaf.. was sloom en vaak niet stabiel genoeg. RDP werkt overigens verder perfect, alleen het printprobleem. Wie heeft hier ervaring mee en wil eventueel zelfs met me meekijken?(vergoeding) Van alles geprobeerd maar blijft maar niet werken.
Ik kan je toch verzekeren dat een VPN beter werkt dan printeromleiding.

^ Wat hij zegt.

• jimbo123
  • Laatst online: 26-03-2023
idd liever een VPN, dan werkt het gewoon. Of in het ergste geval forward je poort 9100 naar die printer.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Easy Print is heel fijn anders als t werkt :) Zoals gezegd, we hebben eventlogs nodig zowel op de server als de client.

• SCaRa1701
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01-2023
Zijn er nog andere roles op de remote desktop server geïnstalleerd die eventueel voor conflicten kunnen zorgen?
Is hij bijvoorbeeld ook domain controller (in dat geval hebben de gebruikers te weinig rechten op de spool folder)?
Pagina: 1