Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho91
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-08 09:45
Ik ga in mijn case 2 80mm (low speed noiseblocker fans) fans inbouwen. Is het echter nodig om ook nog 2 exhaust fans in te bouwen? Of zijn 2 mesh "openingen" genoeg om de lucht af te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is beter om exhaust fans te hebben dan intake overigens. Voor de temperaturen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:07

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:21:
Het is beter om exhaust fans te hebben dan intake overigens. Voor de temperaturen iig.
Net andersom dus.

Het hoeft niet. Als is het wel ietsje beter voor je temperaturen.

Meer intake als outtake hebben heeft als grootste voordeel dat het ophoping van stof in mindere mate verminderd.

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 03-06-2012 22:24 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Warme lucht uit je kast halen, vooral achterin en bovenin heeft naar mijn ervaring altijd een beter effect op je temps dan voorin een intake.

Met stof heb je sowieso gelijk. Maar over de temperaturen ben ik het niet met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho91
Het is een liggende HTPC kast.

De 2 intakes zouden aan de linkerkant komen en de mesh roosters aan de rechterkant. Het mobo en de dvd drive etc zitten daar tussen maar de overdruk zal de warme lucht wel de kast uit drukken vermoed ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je geen in en outtake plaatsen? Misschien als je even een paar goede fotos maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:07

D4NG3R

kiwi

:)

Tycho91 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:54:
Het is een liggende HTPC kast.

De 2 intakes zouden aan de linkerkant komen en de mesh roosters aan de rechterkant. Het mobo en de dvd drive etc zitten daar tussen maar de overdruk zal de warme lucht wel de kast uit drukken vermoed ik?
Verwacht niet veel van said overdruk trouwens, en groenewold had wel gelijk wat betreft de temperaturen, ik lette zelf even niet op. Opnieuw: Het verschil is verwaarloosbaar, zeker in een kleine HTPC.

Is het absoluut niet mogelijk om een uniforme luchtstroom te creeren door 1 intake, en 1 outake fan te plaatsen IPV 2 intake fans?

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 03-06-2012 23:04 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

Waarom staat dit onder casemodding en niet onder cooling? :p
En overdruk creeeren met meer fans is leuk tegen het stof ja, maar dan moeten de fans wel gefilterd worden anders heeft het geen nut. Ik ben zelf meer van het onderdruk.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho91
Fordox schreef op zondag 03 juni 2012 @ 23:36:
Waarom staat dit onder casemodding en niet onder cooling? :p
En overdruk creeeren met meer fans is leuk tegen het stof ja, maar dan moeten de fans wel gefilterd worden anders heeft het geen nut. Ik ben zelf meer van het onderdruk.
Het is namelijk een scratchbuild en niet gewoon "zal ik er een fannetje steken of niet?" :p

Het is mogelijk om 1 intake en 1 outtake te hebben, maar gaat die zoveel temperatuurs verschil hebben? Het enige dat warmt afgeeft is de graka (passieve GT 520), CPU koeler (Scythe Kunai) en de PSU (http://www.seasonic.com/p...-250SU%20Active%20PFC.pdf).
HDD zit er niet in, enkel een SSD.
Pagina: 1