Toon posts:

Geheugen kan niet naar fabrieksinstellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,,

Ik heb een ''probleem'' en ik dacht dat dit de juiste plek is hiervoor.

Wat er gebeurd is, ik wou mijn computer terug hebben naar fabrieksinstellingen, dus ik had windows 7 gebrand op dvd'tje. Nadat ik alles geinstalleerd had startte ik mijn computer weer op, toen kwam ik erachter dat ik dualcore had.
Daarna nog een keer windows 7 geinstalleerd waardoor ik twee keer windows 7 had en geen vista meer. 8)7

Toen ging ik op internet zoeken, kwam ik erachter dat ik bij opstarten F8 moest indrukken, en tot mijn grote verbazing kon ik alleen een herstel doen naar eergister en niet naar de fabrieksinstellingen.

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik alsnog naar de fabrieksinstellingen terug kan van mijn computer?

Ik heb een dell inspiron 530 origineel vista erop.
(gewoon normale computer dus)

Alvast bedankt! _/-\o_

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Was dat niet de onderste optie bij f8 daar staat soms ook franse taal bij een xps ipv nederlands maar dat was wel de optie.

Je topictitel is wel verkeerd

Iperf

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als dat ding factory installed van Dell af komt, heb je meestal een Dell CD er bij gekregen met installatiemeuk er op. Het zou ook kunnen zijn dat de boel al op je harddisk staat, in een verborgen partitie oid. In beide gevallen zou je in de handleiding terug moeten kunnen vinden hoe je het ding naar de fabrieksinstellingen terugzet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:18:
Was dat niet de onderste optie bij f8 daar staat soms ook franse taal bij een xps ipv nederlands maar dat was wel de optie.

Je topictitel is wel verkeerd
Staat er jammer genoeg niet.

ooh, sorry.
The Eagle schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:18:
Als dat ding factory installed van Dell af komt, heb je meestal een Dell CD er bij gekregen met installatiemeuk er op. Het zou ook kunnen zijn dat de boel al op je harddisk staat, in een verborgen partitie oid. In beide gevallen zou je in de handleiding terug moeten kunnen vinden hoe je het ding naar de fabrieksinstellingen terugzet :)
Hmm, dat is waar, ga ik de cd wel even zoeken,
Bedankt!

(kan ik die ook ergens downloaden indien ik de cd niet kan vinden?)

Ps,

Ik vroeg mezelf af, mocht ik op internet ''iets'' vinden om het te restoren, moet ik dan voor de windows 7 gaan ( aangezien ik die 2 keer heb) of voor mijn originele windows vista?

Vond namelijk op dell iets maar die zegt: factory settings voor windows 7 (omdat ik die er nu op heb staan oid)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2012 22:47 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik heb eens vlot gekeken, maar zag geen win7 drivers voor jouw model. Dat kan problemen geven omdat dell specifieke drivers heeft.
Probeer uit te zoeken hoe je de originele vista terug kan krijgen die waarschijnlijk op een verborgen partitie zit op je harde schijf. Maar dan heb je wel een oud besturingssysteem met een enorme bak aan updates die je binnen zal moeten halen

Maar wat was er nu eigenlijk mis met win7? Dat vat ik niet zo?

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zondag 03 juni 2012 @ 23:37:
Ik heb eens vlot gekeken, maar zag geen win7 drivers voor jouw model. Dat kan problemen geven omdat dell specifieke drivers heeft.
Probeer uit te zoeken hoe je de originele vista terug kan krijgen die waarschijnlijk op een verborgen partitie zit op je harde schijf. Maar dan heb je wel een oud besturingssysteem met een enorme bak aan updates die je binnen zal moeten halen

Maar wat was er nu eigenlijk mis met win7? Dat vat ik niet zo?
Hmm, ik hoop dat ik die kan vinden, zag laatst wel iets van ''windows.old'' maar die had ik volgens mij verwijderd op een van de 2 windows 7's.

Er is niks mis met windows 7, maar ik wou mijn computer gewoon even 100% schoonmaken. En nu heb ik 2 keer windows 7 en is het nog steeds niet ''schoon'' |:(

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Formateer dan eerst de hele schijf en zet het er opnieuw op, en klaar is kees (na ja, je zal wel lang bezig zijn met updaten).

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zondag 03 juni 2012 @ 23:59:
Formateer dan eerst de hele schijf en zet het er opnieuw op, en klaar is kees (na ja, je zal wel lang bezig zijn met updaten).
Hmm, dan ga ik proberen te formateren.

En hoe krijg ik dan mijn 2de windows 7 weg? Of gaat dat dan automatisch?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je je HDD formatteert is alles er vanaf. Dus dan ben je gelijk van je dualboot af.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt,,

Bedankt voor alle hulp gasten! =)
Pagina: 1