WiFi met geen mogelijkheid goed werkend te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Een aantal weken terug werd ik door mijn ouders gevraagd eens naar hun WiFi verbinding te kijken. Op de bovenste (2e verdieping) werkte internet op een IMac en een Android telefoon slecht. Het was traag en vaak verbrak de verbinding. Beneden op 4 meter afstand van de router was de verbinding wel stabiel maar de 100Mbit die Ziggo aanlevert werd niet gehaald, de verbinding bleef steken op 20Mbit.

Omdat ik érg veel heb getest ga ik er geen heel verhaal van maken maar zal ik opsommen wat ik heb gedaan:
- Laptop via een netwerkkabel op het modem aangesloten
- Speedtest met de laptop die via een netwerkkabel op het modem is aangesloten gedaan. Resultaat is 98Mbit download en 7Mbit up.
- Laptop via een netwerkkabel op de router aangesloten.
- Speedtest met de laptop die via een netwerkkabel op de router is aangesloten gedaan. Resultaat is 91Mbit down en 7Mbit up.
- Via de software InSSIDer (www.metageek.net/products/inssider/) een ander WiFi kanaal opgezocht wat niet in gebruik is en de router hier op ingesteld
- Alle 13 de WiFi kanalen getest
- Andere netwerkkabel tussen modem en router getest
- Andere recentere laptop getest

Omdat de Linksys WRT54GL router al een jaar of 4 á 5 mee ging hebben we besloten deze te vervangen voor de nieuwere D-Link DIR645. Helaas blijft na het plaatsen van de nieuwe router de situatie ongewijzigd.

De volgende punten heb ik nog getest met de nieuwe router:
- Router verplaatst naar verschillende punten binnenshuis (meterkast, woonkamer, eerste verdieping, 2e verdieping)
- Met de laptop nog net niet op de router gaan zitten
- D-Link's automatische kanaal selectie getest
- Alle 13 de WiFi kanalen nagelopen

Schiet mij maar lek. Ik ben geen nono op dit gebied, ik werk bij een ISP en heb in de afgelopen 5 jaar heel veel WiFi problemen opgelost maar dit is de eerste keer dat ik er niet aan uit kom.

Iemand enig idee?

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Is het in de stad of op het platteland?
Heb je het al getest met alle UTRAN apparaten uitgeschakeld?
Wat gebeurt er met de snelheid als je de magnetron aan zet?
Heb je de 5 GHz band al geprobeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Trommelrem op 03-06-2012 21:38 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hoeveel dB komt je singaal binnen ? op zolder. 2 verdiepingen geeft wel vaker problemen

20 mbit , klinkt alsof je wireless g (op laptop) hebt waar de max op ~25 mbit ligt

heb je geprobeert antennes te richten?

Iperf

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Bedankt voor de tips, ik ga er mee aan de slag en laat jullie weten wat er uit is gekomen. Ik kan het niet direct testen omdat ik niet veel bij mijn ouders thuis ben maar probeer het z.s.m. op te pakken.