Toon posts:

Pinnacle - PCTV Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

FF een vraagje... Ik heb onlangs een PCTV kaart gekocht en :( GRRRRRR wat een frustraties nix werkt gewoon zoals het moet. na uren op de support site en forum (tweakers is vet beter 8-) )rondgehangen te hebben heb ik wel wat ideeen opgedaan om hem aan de praat te krijgen. Wie van jullie heeft ook problemen gehad met deze kaart - of juist niet? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met dit "wonder der techniek" windows is nog stabieler ......... thnx

Verwijderd

Ik kon em via via regelen, en geinstalleerd met ab op com poort, COAX eraan.. en het werkt! That's it... done...

Geen gezeik gehad ermee :)

Verwijderd

ik heb 'm ook ja... maar ginne probelemen hier...
* Strak beeld, beter als hauppage (ik heb er een gehad) vind ik!
* Heftige Teletext, doormiddel van een cgi-bin ding in je browser, supersnel! (weer een puntje voor op Hauppage)
* De afstands bediening is wel serieel, dat is wel cool, maar is toch minder makkelijk in te stellen als de .ini file van de Hauppage Remote :(

Kijk anders ff voor een update, 4.02b ofzoiets, dat hiel bij mij wel in stabiliteit!

Wat zijn jou ervaringen dan?

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Die software die erbij zit is zwaar klote,
Bij mij doet hij het onder win98 wel ok.

Onder win2000 werkt hij 1 keer per reboot, dus windows is opgestart en dan doet hij het.Vervolgens sluit je het programma af en dan weer starten en dan doet hij het pas weer als je gereboot hebt.

Heel vaag, die updates van de software werkt ook voor geen fuck.

Dus dat is mijn ervaring. Oja, hij houd ook niet alle kanalen vast.

Laetrzzz,

DP.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• JaNNeS
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik heb er ook zo een :)
Werkt goed in Linux en BeOS5, in Windows98 heb ik er problemen mee gehad; kanalen werden niet onthouden, en crashes at random.
In Windows2000 heb ik hem nog niet aan de gang gekregen. De software was te oud en Pinnacle's support is :r

Verwijderd

Dutchplayer,

Dat had ik dus eerst ook! Maar door software update's was alles ok!

vaag is het wel....

Verwijderd

Problemen? Welke problemen? Mijn kaartje werk perfect :-) Juist die remote is moeilijk te configgen voor een ander programma (vind ik toch). Draai wel windows 2000 :-) Win98SE is niet zo stabiel in het algemeen & WinMil is zo stabiel dat je tijdens de installatie al kernell error krijgt (kwestie van de gebruiker tijdens de installatie te waarschuwen).

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik ben blij om te horen dat hij het wel kan doen dus zal ik er nog wel een poosje mee aan de slag gaan. Mijn ervaringen zijn: win 98 SE software versie 4.01 draait en freezed, heb ik kunnen oplossen, full screen werkt deze kaart alleen als ik een volledige installatie doe in 640x480. De update naar 4.02 werkt niet en al lukt het en start ik de meegeleverde software dan krijg ik een berichtje dat de benodigde harware niet aanwezig is???!!!??? wel ingebouwd en geinstalleerd. ik denk echt dat het een config issue is dan maar. Ik heb een tnt2 m64 met en zonder detonators geprobeerd. PIII 500 MHZ 192MB intern. Ik heb zelfs de kaart in een ander PCI slot gedrukt en in de BIOS lopen rommelen. De TV assistant crasht, is soms suxccesvol en soms lukt de tv-functie test niet. Frustraties dus. :?

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:57
Zorg er in iedergeval voor dat de kaart geen IRQ moet delen. De meeste mobo's hebben wel een PCI slot die geen irq's met andere apparaten deelt (bijv. slot #5 op de abit kt7a).

Sluit alle programma's af die draaien, soms willen die niet samen werken met de tv kaart.

Had ik al gezegd dat een TV kaart een eigen IRQ vaak leuk vindt?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal, Bedankt voor de vele reacties; het is gelukt ik kan nu tv kijken op de machine, ik heb de kaart in een ander PCI slot gepropt en de soundcard drivers gedeinstalleerd toen de card geinstalleerd en de software, soundcard drivers erop en tatata beeld 8-) Nou wilde ik de upgrade maken naar versie 4.02 van de meegeleverde software (4.01 was bij mij erg instabiel) dat lukte telkens niet, toen heb ik alles uit de taskmanager beeindigd behalve systray en de explorer en de update gedaan het werkte toen wel. :p
Pagina: 1