Partities verwijderen van usb-stick

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een 4GB usb-stick die ik eens heb gebruikt om Ubuntu op te zetten. Daar staan nu 7 partities op, waarvan ik er 4 via Disk Management in Windows 7 heb kunnen verwijderen. Er staan echter nog 3 partities op waar ik niks mee kan:
- 1,00 GB RAW
- 16 MB
- 16 MB (EFI System Partition)

Als ik in Disk Management rechte rmuisknop doe op die partities kan ik niet kiezen voor 'Delete' en bij 'Format' krijg ik de melding 'Cannot find the file specified' :?

Hoe krijg ik deze usb-stick gewoon weer leeg, zodat ik er 1 4GB NTFS partitie van kan maken? Het liefst onder Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
diskpart clean?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Gebruik de GParted livecd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Palomar schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:35:
Hoe krijg ik deze usb-stick gewoon weer leeg, zodat ik er 1 4GB NTFS partitie van kan maken? Het liefst onder Windows.
Formateren al geprobeerd? Kan gewoon vanuit Windows. :) Rechtermuisknop op de partitie en kiezen voor de optie formateren. :) Dan zul je zien dat daarna alle partities samengevoegd worden tot 1 geheel. :) En anders is computer management er nog, ook beschikbaar in Windows, waarmee je alle beschikbare partities kan zien. :)

[ Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 03-06-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Het is al gelukt. Ik herinnerde me ineens dat ik nog een netbookje heb liggen waar Ubuntu op staat. Dmv. de Disk Utility kon ik de partities verwijderen en een nieuwe 4GB NTFS-partitie aanmaken. Wel vreemd dat de Windows Dismanagement er niks mee kon. Programma liep zelfs vast toen ik de properties van een partitie wilde opvragen. Of diskpart (reactie van Trommelrem) moest nog iets kunnen doen, maar dat is commandline en zou ik me eerst in moeten verdiepen :P
CptChaos schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:40:
[...]
Formateren al geprobeerd? Kan gewoon vanuit Windows. :) Rechtermuisknop op de partitie en kiezen voor de optie formateren. :) Dan zul je zien dat daarna alle partities samengevoegd worden tot 1 geheel. :) En anders is computer management er nog, ook beschikbaar in Windows, waarmee je alle beschikbare partities kan zien. :)
Ja, had ik als eerste gedaan, maar windows ziet maar 1 schijfstation. Als ik die probeerde te formatteren kwam er een melding in de trant van dat de schijf in gebruik was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-05 21:27
Mooi dat het is gelukt. En zoals Trommelrem al aangaf, met diskpart was je sneller klaar geweest mits je even de tijd nam de code te begrijpen.

Het eerste gedeelte van deze tutorial helpt je een eind opweg! http://www.pc-active.nl/s...eren-vanaf-usb-stick.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Palomar schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:46:
Het is al gelukt. Ik herinnerde me ineens dat ik nog een netbookje heb liggen waar Ubuntu op staat. Dmv. de Disk Utility kon ik de partities verwijderen en een nieuwe 4GB NTFS-partitie aanmaken.
opensource FTW.... oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
aan de andere kant had dat het probleem ook gecreëerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
aan de andere kant had dat het probleem ook gecreëerd
Oh ja? Als ik dit lees was het probleem dat Windows 7 Disk Management niet goed kan omgaan met partities op usb sticks. Dat probleem is niet gecreëerd door opensource, maar juist door closed source.
Als de source van Disk Manager open was, had allang iemand het probleem opgelost.
Pagina: 1