Toon posts:

SSD voor Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

heb net een nieuwe pc en heb een SSD schijf besteld om mijn windows 7 op te zetten, Ik wil geen andere programma's op mijn SSD schijf zetten en daarom heb ik een HDD bijgekocht.

Wanneer ik programma's installeer kan ik meestal de directory kiezen, soms gaat dat niet en installeert het programma zich op mijn SSD, kan ik dat op de ene of de andere manier tegen gaan? ik zou graag hebben dat elk programma automatisch de directory op mijn E: schijfstation kiest.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wat zonde, je moet juist zoveel mogelijk programmas op je SSD zetten, daar heb je hem toch voor gekocht?
Of heb je al dat geld uitgegeven alleen om iets sneller op te starten?
Dan had je beter de hibernate function kunnen gebruiken: dan start win7 ook in ongeveer 10 sekonden op, en dat van een HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:59
[google=windows 7 change install path]

Als je je dat googled, vind je dat je een register key aan moet passen waarna de standaard op jouw gekozen map wordt gezet. Als het goed is zal elk programma zich dan ook daarin installeren.

Ik vind het wel zonde dat je geen veelgebruikte programma's op je SSD installeert trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:58

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit heeft niet zozeer met SSD's te maken, maar meer met het gebruikte OS. Daarom een kleine verhuizing naar Windows Clients (WOS). :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Idd, waarom zou je niet al je programma's op je SSD zetten? Ik heb dat ook gedaan en heb van de beschikbare 120GB nog minstens 50/60GB over.... Dat maakt echt niet uit voor de rest van de data die op de disk staat hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

marcop23 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:36:
[google=windows 7 change install path]

Als je je dat googled, vind je dat je een register key aan moet passen waarna de standaard op jouw gekozen map wordt gezet. Als het goed is zal elk programma zich dan ook daarin installeren.
Dus niet, want je sloopt daarmee een aantal zaken waardoor Servicepacks of updates niet meer werken die wel in %programfiles% moeten zijn (meegeleverde software).

Als je het al wil aanpassen zul je met de WAIK een custom installatie moeten doen.

That said, belangrijkste is de %ProgramData% folder, en die kun je met een hardlink ook verleggen zodat de variabele programmadata (denk aan savegames, WMP library data en dergelijke) op je grootste disk past - en voor je documenten heb je je Libraries.

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 04-06-2012 21:26 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1