Reseller registratie in een eCommerce CMS

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandewit
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-05 12:55
Tweaker,

Graag doe ik een beroep op jouw kennis van zaken.

Ik wil een webshop maken waar niet alleen klanten zicht kunnen registreren bij een aankoop, maar ook een verkoper zich kan registreren om een een product aan te melden en te verkopen in de shop.

Een startpunt voor mij is OpenSourceCMS.com. Er zijn daar veel gratis (=voorwaarde) CMS'en te vinden en ik kan de 'merchant' functie niet vinden in de overzichten met specs.

Ken jij een CMS wat een 'merchant' functie heeft? Hoe noemen ze zo'n functie eigenlijk?

Bedankt voor je antwoord!

Word een expert in het gebruik van Microsoft Word! www.jjdewit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wil je een reseller een account geven waarmee hij producten aan de shop kan toevoegen, of wil je juist een soort Marktplaats nabouwen?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandewit
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-05 12:55
Hey Codecaster,

Het eerste: een reseller registreert zich en voegt een artikel toe aan de shop. Het moet dus geen veiling worden, zoals MP.

Wat ik lees in de features van de CMS'en is alleen een mogelijkheid voor klanten om zich voor/tijdens/na een aankoop te registeren. Als extra wil ik dus de functie 'verkoper' toegevoegd zien, met andere rechten als een klant die zich registreerd.

Het mag ook met een plug-in o.i.d. Ik kan de oplossing gewoon niet vinden.. :(

Word een expert in het gebruik van Microsoft Word! www.jjdewit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Misschien zoek je iets wat gewoon niet beschikbaar is als gratis plugin/standalone webshop? Het lijkt mij in ieder geval niet een veel gevraagde functie, en kan me derhalve voorstellen dat zoiets gewoon domweg niet gratis beschikbaar is.

Sowieso mis ik in je post een overzicht met dingen die je zelf al gevonden hebt en wat de eventuele tekortkomingen er van zijn. Tevens is een duidelijkere omschrijving van want jij onder “reseller” of “merchant” verstaat lijkt mij wel handig, en wat de bijbehorende mogelijkheden daarvan zijn. Ik-zoek-dit-en-dat-script topics zijn vaak geen lang leven beschoren en zeker met weinig informatie is de kans groot dat hier een slotje op gehangen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sorry, maar ik kan hier toch niet heel veel meer van maken dan een Waar vind ik...? topic en daar doen we hier niet aan. Zoeken kun je prima zelf en in de Devschuur hebben we 't over zélf maken/programmeren ;)

Tevens zie ik niet helemaal in wat je topic in WEB doet; zie Waar hoort mijn topic?. En, naast voorgenoemde, mis ik vooral wat zaken uit onze Quickstart zoals wat je zelf o.a. al gezocht/geprobeerd/gevonden hebt etc. Maar dat is nu niet meer heel relevant want wegens de zaken vernoemd in de eerste alinea van mijn post gaat dit topic toch dicht.

[ Voor 46% gewijzigd door RobIII op 04-06-2012 10:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.