Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Ik gebruik al twee jaar een Acer 7740G en qua specificaties bevalt 'ie me prima, maar hij begint zo langzamerhand helaas uit elkaar te vallen en voor m'n nieuwe opleiding vind ik 17" iets te groot.
Als ik het zo zie lijkt het me dat de Toshiba grafisch de beste is, maar ik vind twee USB poorten toch wel een beetje weinig. De Fujitsu lijkt een betere processor te hebben denk ik, maar die is grafisch weer minder.
Achja, ik weet het allemaal niet, dus ik hoop dat jullie kunnen helpen.
- Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil mijn laptop natuurlijk gebruiken om te internetten, YouTube enz. (ik kijk graag in HD-kwaliteit) en daarnaast moeten programma's als Microsoft Office goed erop werken. Het liefste ook Fireworks/Photoshop CS4. - Wat mag je laptop gaan kosten?
Ik wil niet meer dan 400 á 500 euro uitgeven. - Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik ben van plan de laptop dagelijks mee te slepen, dus een formaat tussen de 13 en 15.6 inch zou goed moeten zijn. Het gewicht: ik lees dat veel laptops in deze klasse ongeveer 2,5kg wegen, daar kan ik mee leven. De accu moet wel een aantal uren mee kunnen gaan als er geen stopcontact voorhanden is, ik weet alleen niet wat tegenwoordig een reële eis is wat betreft accuduur. Ik vind 't eigenlijk wel noodzakelijk dat het toetsenbord ook een numpad heeft, ik weet alleen niet of daarmee de kwaliteit/comfort van het toetsenbord in z'n geheel erop achteruitgaan (omdat de laptop 15" moet zijn) - Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb al een aantal laptops op het oog, maar ik weet niet welke uiteindelijk beter is en misschien zie ik nog andere modellen over 't hoofd.
Toshiba L750-15Z: pricewatch: Toshiba Satellite L750D-15Z
ASUS K53U-SX194V: pricewatch: Asus K53U-SX194V
Fujitsu Lifebook AH531: pricewatch: Fujitsu Lifebook AH531 (VFY:AH531MP502NL)
Als ik het zo zie lijkt het me dat de Toshiba grafisch de beste is, maar ik vind twee USB poorten toch wel een beetje weinig. De Fujitsu lijkt een betere processor te hebben denk ik, maar die is grafisch weer minder.
Achja, ik weet het allemaal niet, dus ik hoop dat jullie kunnen helpen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2012 19:28 . Reden: aanvulling ]