Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:22
Goedemiddag Tweakers,

het is weer zo ver, na 2 jaar mag ik mijn abonnement verlengen! Normaal gesproken erg leuk, maar ik ben op het moment enorm besluiteloos, en ik zal uitleggen waarom:

- Abbo's zijn een stuk duurder, maar daar valt mee te leven
- Er zijn erg veel nieuwe telefoons die allemaal hun eigen voor- en nadelen hebben.
- Ik kan slecht kiezen 8)7

Anyway, heb al even gezocht en ik twijfel nog tussen een paar modellen:

pricewatch: Sony Xperia P Zwart

pricewatch: Sony Xperia S (LT26i) Zwart

pricewatch: HTC One S Zwart

En eventueel een One X, maar die vind ik eigenlijk wat te groot. De Galaxy S3 valt sowieso af, te groot, te duur en TouchWiz. De iPhone en Windows toestellen vallen ook af, ik ben op zoek naar een nieuwe Android.

Van de P is eigenlijk nog weinig bekend, ik heb nog geen echt goede reviews kunnen lezen. Wel weet ik dat de CPU iets trager is dan de CPU in de Xperia S, terwijl hij per maand even duur is, dus eigenlijk valt hij om deze reden al af, tenzij iemand een goede reden heeft om voor de P te gaan.

Dan de S: een prachtig toestel, goede camera (jammer dat hij cropt) maar hij draait nog op een verouderde CPU en Android versie. Wel relatief goedkoop per maand bij Hi, en hij heeft een erg mooi scherm. Bovendien vind ik de Sony interface het mooist van alle custom interface's.

De One S dan als laatst: het snelst, nieuwste Android versie, de Krait-dualcore is net zo snel en soms zelfs sneller dan de Tegra 3, en ook een redelijk mooi design. Nadelen: de blauwe rand om de camera (ja, ik ben een mierenneuker :+), Pentile scherm, lage resolutie, en eigenlijk ben ik ook niet zo kapot van de Sense schil, hoewel ik met de nieuwste nog niet echt heb gespeeld. Daarnaast las ik in het One S topic dat de zwarte versie (die ik wil) nogal gevoelig is voor krassen, maar dat is inmiddels verholpen volgens HTC.

Eigenlijk kan/wil ik ook niet heel veel langer wachten met verlengen, mijn X10 begint op zijn laatste benen te lopen. Zo kraakt de speaker af en toe flink en is hij zo af en toe ronduit traag, zelfs met custom rom. Kan iemand mij helpen om een keuze te maken? Alvast bedankt ;)

Edit: ik zit nu bij Hi en blijf daar denk ik ook bij, het is het goedkoopst voor mijn gebruik. Ik ga dan gebruik maken van de Hi Messaging bundel (500 mb), met 75 belminuten/sms'jes met studentenkorting.

Edit2: misschien handig om erbij te vermelden wat ik zoal met mijn telefoon doe, het volgende:

- Whatsapp
- Facebook en Twitter
- Vrij veel zware PDF's lezen
- Browsen
- Af en toe wat Pokémon op de GBA emulator :)

[ Voor 8% gewijzigd door Knul op 03-06-2012 18:20 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:45
Weet niet wat je precieze abonnementsvoorwaarden zijn en hoeveel kortingen je kunt krijgen, maar let wel op dat als je nu verlengt bij Hi/Telfort/KPN, dat je een lease-toestel krijgt. Dat houdt in dat je tijdens de leaseperiode afhankelijk van je toestel en kortingen nagenoeg de hele telefoon betaalt, waarna je aan het eind dat ding in werkende staat in moet leveren, of de restwaarde moet afkopen.
Als ik de prijzen van die toestellen bekijk zijn dat bedragen die prima zelf te bekostigen zijn en waarbij je een simonly abonnementje kan nemen. Voordeel van die constructie is dat je zelf baas bent wanneer jij je toestel vervangt en zelf baas bent bij welke aanbieder je zit.
Voordat je dus voor een aanbieding bij verlengen gaat: kijk wat het je met simonly kost, kijk wat het toestel los kost en leg dat eens naastelkaar. Bij mijn toestel van 170 euro was het verschil tussen simonly+los toestel en hetzelfde toestel bij het abonnement over 2 jaar uitgesmeerd 300 euro in het voordeel van simonly.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:22
Ja, ik weet dat Hi aan telefoonlease doet. Ik vind dit op zich niet zo'n ramp: mijn telefoons werken altijd nog wel na 2 jaar en mocht hij stuk gaan, heb je binnen 4 uur een nieuwe telefoon. Sim-only is in mijn geval niet heel veel goedkoper, het zal een tientje schelen. Bovendien ga ik niet in één keer 450 euro voor een telefoon neerleggen, ik moet nog op vakantie :).

Het gaat me dus puur om de toestellen, niet om de abonnementsvormen :).

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11 11:31
Ik heb zelf de S en heb nog geen spijt van mijn keuze. Het toestel is erg snel, krijgt spoedig een update, maakt goede foto's, zie ook http://blog.dialaphone.co...ony-xperia-s-vs-nokia-n8/. Daarnaast is dat scherm echt goddelijk, die resolutie maakt alles haarscherp en ik vind het veruit de mooiste telefoon van't moment ;)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35
Knul schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:39:
Ja, ik weet dat Hi aan telefoonlease doet. Ik vind dit op zich niet zo'n ramp: mijn telefoons werken altijd nog wel na 2 jaar en mocht hij stuk gaan, heb je binnen 4 uur een nieuwe telefoon. Sim-only is in mijn geval niet heel veel goedkoper, het zal een tientje schelen. Bovendien ga ik niet in één keer 450 euro voor een telefoon neerleggen, ik moet nog op vakantie :).

Het gaat me dus puur om de toestellen, niet om de abonnementsvormen :).
Je kan natuurlijk ook meer dan 2 jaar met een telefoon doen...
Zit je ook niet 2 jaar vast aan een abonnement met veel te veel belminuten en SMSjes die je nooit gebruikt.
Ik wou dat ik het 2 jaar geleden had gedaan, dan kon ik nu mn abbo met onbeperkt 7.2Mbit internet voor €3,75/maand door laten lopen....

TheS4ndm4n#1919

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Inderdaad, elke twee jaar een nieuwe telefoon, waar is dat voor nodig? Met name ingeval van een beperkt budget. Ik heb met mijn vorige 13 jaar gedaan, toen was de niet meer verkrijgbare batterij versleten (na ongeveer 4 uren was hij leeg), thuis of in de auto aan de voeding deed hij het nog uitstekend.

Maar ik begrijp best dat dit met alle opties van tegenwoordig geen echte vergelijking is. Niettemin, biedt een nieuwe echt zoveel meer dan eentje van maar twee jaar oud? Heel eerlijk gezegd vind ik deze trend nogal een voorbeeld van verkwisting. Tenzij de oude versleten is natuurlijk
Bovendien levert dit wereldwijd een berg afval op waarop je 's winters met een dik pak sneeuw erop kan skiën. Ik zou daar zelf niet aan mee willen werken.

En zie topictitel, waarom lastig, je hoeft toch niet?

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:20

StrongArmLance

Endless flow

Om inhoudelijk te reageren:

Een Xperia S of een HTC One x, de x is beter dan de htc one s. En staat bijna gelijk aan de samsung galaxy s3.
Voor de beste uit het lijstje dus de one x. Design is aan jezelf.

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Ik zou ze zelf gaan bekijken en uitproberen. Als je het scherm van de One S mooi genoeg vindt en de nieuwe Sense ook dan zou ik voor de One S gaan, anders de Xperia S.
De One S is natuurlijk veel sneller, zeker grafisch. De GPU van de Xperia S is vrij mager voor een full HD RGB scherm.
Pagina: 1