Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Het leek mij wel een keer leuk om mijn beamer eens te gebruiken. Dat ding ligt hier stof te happen en gebruik hem nooit.
Dus het lijkt mij wel leuk om met wat vrienden een wedstrijd in de tuin te gaan kijken. Maar hoe kan ik dit het beste aanpakken?

De beamert is een Toshiba TDP TW90:
2000.0 ANSI lumens
Video Input
Analog Video Format PAL , NTSC , SECAM
Analog Video Signal Composite video , S-Video , RGB
Digital Video Format HDTV
Interfaces
1.0 x VGA input - 4 pin USB Type B X 2 , 1.0 x S-video input - 8 pin mini-DIN , 1.0 x Audio line-out - 15 pin HD D-Sub (HD-15) , 1.0 x VGA output - Mini-phone stereo 3.5 mm , 1.0 x USB - RCA , 2.0 x Audio line-in - RCA , 1.0 x Audio line-in - 4 pin mini-DIN , 1.0 x Serial RS-232C - Mini-phone stereo 3.5 mm , 1.0 x Composite video input - 15 pin HD D-Sub (HD-15)
(Er zit een aansluiting voor wifi kaart op maar mijn speciaal aangeschafte sweex kaartje wordt niet herkent)

Ik heb eigenlijk 3 vragen:
1 - Wat is de gemakkelijkste manier om signaal op mijn beamer te krijgen?
2 - Hoe kan ik het beste het geluid regelen?
3 - Wat zijn jullie ervaringen met het kijken via een beamer in de achtertuin (was het goed te zien of moet het echt donker zijn)

1 - misschien via een digitenne kastje? Die heb ik zelf maar daar zit alleen een scart aansluiting op
2 - misschien via pc speakers? ik kan wel aan een Logitech Z-640 PC-Speakerset 5.1 komen maar kan ik die ook aansluiten op de beamer?
3 - jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ehm, tech in de HK? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2023

Frerk

*bliep*

Mijn ervaring met beamers(We hebben meerdere soorten gehad) is dat het écht donker moet zijn voor het beeld goed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Koop een SCART->S-video converter ding. Dan kan je gewoon je digitenne (of kabel, via een videorecorder ofzo) op je beamert aansluiten, werkt perfect. Speakers gewoon via je meest geschikte aansluiting doen, ff een rca->jack kabeltje regelen, kost geen drol.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:22

Nox

Noxiuz

Inderdaad, echt goed beeld heeft een donkere ruimte nodig. Hoewel het grotendeels wel te doen is maar dan moet je niet te veel eisen stellen aan zwartwaarde e.d.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk
  • Laatst online: 06-02-2023

Frerk

*bliep*

NoxiuZ schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:08:
Inderdaad, echt goed beeld heeft een donkere ruimte nodig. Hoewel het grotendeels wel te doen is maar dan moet je niet te veel eisen stellen aan zwartwaarde e.d.
Mja, met bewolkt weer is het zo rond 8 uur ook wel te doen als je alleen voetbal wil kijken, maar dan moet de zon niet schijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Met een 2000 ANSI lumen projector moet 't wel redelijk donker zijn, ja.

Een simpele manier om beeld te krijgen is een videorecorder vinden met kabel in en composiet of S-video uit (of wat dan ook beter is en zowel je projector als je videorecorder hebben).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:29

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zet je dit in de HK omdat je bang bent dat de gemeente moeilijk gaat doen? :?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Laptopje aansluiten met D-sub en een stream kijken, geluid via de line-out of een USB geluidskaartje.

Die streams liggen meestal ook 2 seconden voor op de TV beelden, hier in de buurt zit altijd vertraging tussen de mensen die schreeuwen als er een goal valt :P

[ Voor 44% gewijzigd door Bierkameel op 03-06-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik zou geen stream doen, tenzij je een paid stream hebt. Sopcast en dergelijken failen altijd met grote events. Misschien kun je info inwinnen bij de gemeente over de source? In ongeveer elke stad staat wel een scherm op een plein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-07 17:34
Is een goedkope DVB-T antenne + notebook/pc + beamer niet de goedkoopste oplossing? Aangezien het een oude beamer is, volstaat de resolutie van de DVB-T-stream ongetwijfeld.

Ik spreek nu wel puur technisch, over de lichtomstandigheden en hoe je die kunt verbeteren, ga ik me niet uitspreken, want dat wordt tricky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43
1 - misschien via een digitenne kastje? Die heb ik zelf maar daar zit alleen een scart aansluiting op
Is inderdaad wel het makkelijkst. Meeste tuners kunnen rgb en composiet uitvoeren via scart. Met een simpel adaptertje van scart naar composiet kun je 'm zo op de beamer aansluiten. Niet de beste kwaliteit helaas.

[ Voor 165% gewijzigd door Nielson op 03-06-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 01-08 15:35
Doet de NOS, niet weer de live streams dit jaar?. In dat geval. Laptopje, en een audio plug naar je versterker.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:22

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Anders met een simpel Marmatek videotransmitter setje signaal van de TV binnen aftappen en naar buiten zenden. Kan je direct een leuk PC speakersetje op aansluiten.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:26

SmartDoDo

Woeptiedoe

Je vraag is meer iets voor in LCD, daar schrikken ze ook niet zo erg van technische vragen over beamers zoals we in de Huiskamer wel doen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door SmartDoDo op 03-06-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:12
Biersteker schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:33:
Doet de NOS, niet weer de live streams dit jaar?. In dat geval. Laptopje, en een audio plug naar je versterker.
Precies wat we twee jaar geleden deden.

Echter, het was zo dat we de vuvuzela's ongeveer 10 sec van te voren hoorden, dan kwam de buurman door de schutting heenrennen om de 'herhaling' te zien, en dan kwam de goal :+

Oftewel, koop gewoon een DVB-T sticky (voor €15 in de pricewatch), sluit hem aan op je laptop en die op de beamer (gewoon met VGA?) en geniet.

Wij hadden er overigens een simpel zeil (gewoon zo'n afdekzeil van de gamma) overheen gespannen, dan is het niet perfect, maar je kan de bal duidelijk volgen en de nummertjes makkelijk lezen. Ook het verschil tussen oranje en groen, en het verschil tussen <kleur tegenstander> en groen waren erg makkelijk uit elkaar te houden. Wat wil je nog meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 17:09

Sick Nick

Drop the top!

Koud bier erbij natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Bedankt voor de tips mensen ik ga even een paar dingen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:26
SCART - S-video halen, of SCART - Composite (gele tulpstekker)

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/357ow1s.jpg

En ik zou gewoon even proefdraaien. Kijken wanneer de vroegste wedstrijd van NL begint, en op dat tijdstip even proefdraaien om te zien of het helder genoeg is.

Speakers moet ook kunnen via dat blokje, alleen zul je dan ook weer verloopkabeltje nodig hebben om van 2x RCA naar 3.5mm te gaan. Tenzij je Digitenne kastje een koptelefoonuitgang heeft, dan zou dat ook nog kunnen.

Waar ga je op projecteren btw?

[ Voor 79% gewijzigd door ThinkPad op 06-06-2012 20:28 ]

Pagina: 1