Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

moeilijke keuze:Samsung UE46D6200 (led) of PS51D550 (plasma)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan maar niet kiezen tussen deze 2 televisies. Dat het een Samsung moet worden staat vast, en na enige twijfel heb ik besloten dat er dan ook maar 3D op moet zitten en dat het een Full HD toestel moet zijn. Verder zijn mijn ogen niet heel goed meer en zit ik op 4,5 meter afstand, dus het scherm moet vrij fors zijn, meer dan 46 inch. Verder vind ik 850 euro wel een beetje de max. Naar mijn mening blijven er dan 2 opties over:

UE46D6200 46 inch 3d led
PS51D550 51 inch 3d plasma

Ik ben er al lang mee bezig en heb al rondgekeken bij Mediamarkt, maar ik kom er maar niet uit. Wie kan mij helpen mijn keuze wat makkelijker te maken? Mijn ogen vinden het grotere scherm natuurlijk fijn, maar ik lees overal dat LED de plasma inmiddels heeft ingehaald. En dat plasmaschermen onwijs spiegelen. Nu kijk ik meestal in de avond tv en heb ik meestal de luxaflex dicht en/of gordijnen gesloten, maar toch..

Wie kan me adviseren wat te doen? Iemand die toevallig voor dezelfde keuze heeft gestaan?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:57

mr.paaJ

generatie cmd+z

Vergeet die D550 en zoek bijvoorbeeld een Panasonic ST30. Die Samsung komt niet eens in de buurt...

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-11 19:56

Cybje

First Post!

Welke je moet hebben is vrij persoonlijk natuurlijk. Ik heb zelf de UE46D6200 en ben er erg tevreden over. Zelf vond ik het beeld mooier dan de PS51D550.

En zoals mr.paaJ al zegt kun je naar Panasonic kijken. Die schijnen over het algemeen beter te zijn met Plasma, maar ook dat blijft een kwestie van smaak ;)

Wat ruist er door het struikgewas

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Cybje schreef op zondag 03 juni 2012 @ 18:51:
maar ook dat blijft een kwestie van smaak ;)
In dit geval niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat was niet mijn vraag maar vooruit: de Panasonic TX-P50UT50 is ongeveer net zo duur als de Samsung UE46D6200. Als je de schermgrootte vergeet, welke zouden jullie dan kiezen en waarom?

http://www.samsung.com/nl...ons/led-tv/UE46D6200TSXXN

pricewatch: Panasonic Viera TX-P50UT50

pricewatch: Samsung UE46D6200

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:39:
Mijn ogen vinden het grotere scherm natuurlijk fijn, maar ik lees overal dat LED de plasma inmiddels heeft ingehaald.
onzin, beiden hebben hun eigen sterke en zwakke punten en LED is vooral goed in randzaken zoals dikte, energieverbruik, felheid en gewoon meer keus.
En dat plasmaschermen onwijs spiegelen. Nu kijk ik meestal in de avond tv en heb ik meestal de luxaflex dicht en/of gordijnen gesloten, maar toch..
In dat geval heb je de felheid van LED niet nodig en zal een plasma op vrijwel alle andere punten een LED voorbij steken. Met name bewegingsscherpte zonder te veel trucjes en echt contrast wat meer diepte in het beeld geeft.
De Samsung D6200 spiegelt overigens minimaal net zoveel.

is er trouwens een reden dat je specifiek een Samsung wil? Misschien is het interessant om naar de iets hogere plasmareeksen te kijken (D6900), die kunnen wel met Panasonic meekomen en hebben veel betere internet en media ondersteuning dan Panasonic.

[ Voor 20% gewijzigd door mr.paaJ op 03-06-2012 22:37 ]

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:48
Heb zelf de Samsung ue46d6200 staan, bevalt me erg goed. Beeld is erg mooi. De plasma van Samsung hoor/lees ik vaker dat die niet al te best is. Panasonic daarin tegen wel weer. Vriend van me heeft er 1, zwart is meer zwart. Verder vind ik het verschil wel meevallen.

Verwijderd

Topicstarter
plasma geworden.. panasonic p50st50. geen spijt :)
Pagina: 1