Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:33
Op dit moment heb ik een Samsung 500GB F1, 1TB F1 en een 2TB F3 schijven partij in mijn pc zitten.
Echter de 500GB begint wat te vibreren en geluid te maken, gezien zijn leeftijd tijd voor een vervanger dus.
Alle schijven zitten nogal flink vol dus ik zit nog te twijfelen tussen 2TB (~100 euro) of toch 3TB (~150 euro)

Voor 2TB heb ik het volgende gevonden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB Sata2€ 99,-€ 99,-
1Seagate Barracuda Green 5900.3 ST2000DL003, 2TB€ 96,95€ 96,95
1Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB€ 102,-€ 102,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 297,95

3TB:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST3000DM001, 3TB€ 141,99€ 141,99
1Western Digital Caviar Green WD30EZRX, 3TB€ 149,90€ 149,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 291,89

Echter heb ik geen idee welk merk nou een beetje betrouwbaar is, van beide hoor je goede maar ook erg slechte verhalen en op internet is het vaak de persoonlijke voorkeur om een schijf aan te bevelen, het gaat me meer om cijfers dan merk voorkeur.

Op mijn werk gebruiken we veel W-D green 500 en 1TB schijven zonder al te veel problemen, echter heb ik geen ervaring met 3TB.
Met Seagate heb ik ook geen ervaring, al kan de 3TB Seagate best een Samsung zijn.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 21:22
Deze schijf is het energiezuinigste: Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB qua upspin en ik dacht ook in verbruik.

Seagate Barracuda ST3000DM001, 3TB <--- 1 TB platters waardoor ie energiezuinig maar wel weer een snelheid van 7200 rpm die je voor storage eigenlijk niet nodig hebt (en dus iets minder zuinig als 5400 rpm schijven)

Naar Sata 2 of 3 hoef je niet te kijken, geen enkele harde schijf heeft deze verbinding nodig, De maximale snelheid ligt rond de 140 MB per seconden (Seagate 3 TB ). Prijs/GB is de 3 TB beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:33
Energie verbruik is niet echt een belangrijk punt, het gaat me meer om het de betrouwbaarheid.

Voor m'n games is de van de Seagate 7200RPM wellicht een pluspunt, echter seagate's stonden (staan?) niet echt bovenaan qua betrouwbaarheid dacht ik.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
naaitsab schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:22:
Energie verbruik is niet echt een belangrijk punt, het gaat me meer om het de betrouwbaarheid.

Voor m'n games is de van de Seagate 7200RPM wellicht een pluspunt, echter seagate's stonden (staan?) niet echt bovenaan qua betrouwbaarheid dacht ik.
Zowel WD als Seagate maken zeer goede HDD's. Je ziet dan ook dat de een kiest voor WD en de ander voor Seagate op gevoel. Ze hebben nagenoeg identieke drives en bij consument A draait Seagate jaren en gaat elke WD schijf altijd kapot en consument B ervaart het omgekeerde.

Kortom, koop een HDD met de beste prijs/Gb verhouding en je doet geen miskoop.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• just_kevin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 13:34
Echt slechte merken bestaan niet. Slechte firmware daarentegen wel. Voor mijn NAS heb ik gekozen voor de Seagate 3TB harde schijven. Zoals Ibidem al zegt ga op je gevoel af het is vaak ook een kwestie van "geluk" hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:31
Ik heb 2 van de bovengenoemde 3TB Seagate schijven thuis in m'n pc en ben er prima tevreden mee; beste prijs/GB verhouding en ook behoorlijk snel (heb ze wel in Raid 0). Hetgeen wat over dat model de ronde doet is dat er wat kwaliteitsverschil in zit, afhankelijk van waar de schijf gemaakt is. Daarbij schijnen zijn de schijven geproduceerd in China slechter te zijn dan die uit Thailand. Dit kan ik niet verifiëren, weet eerlijk gezegd niet eens waar die van mij vandaan komen.

Enige wat op die schijf aan te merken is (uit eigen ervaring) is dat ze een merkbaar geluid maken wanneer de leesarm in ruststand gaat. Als "stil zijn" één van je top prioriteiten is van je systeem zou je dit wel eens als hinderlijk kunnen ondervinden. Mij interesseert het vrij weinig, ik heb in 99% van de gevallen wel iets van geluid aan staan (muziek over de boxen, tv, headset) dat ik het niet/nauwelijks merk.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sthij
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-02 19:58
maakt die van jouw ook een krakend geluid?
Pagina: 1