Toon posts:

SSD voor M1730, binnenkort XPS15

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Momenteel heb ik nog een erg oude XPSM1730 (specificaties staan hier) en ik ben op de volgende generatie van de XPS15 aan het wachten, welke ik hoogstwaarschijnlijk ga kopen.

In afwachting wou ik alvast een SSD kopen die nu in mijn M1730 past en ook binnenkort in een caddy in mijn nieuwe laptop.

Budget is rond de 100€, dus kom ik uiteraard bij de Crucial M4 en de Samsung 830 uit (128GB). Ik wil hem zelf gaan afhalen, bv bij MyCom, maar daar is de Samsung (in België) een heel pak duurder dan de M4 dus gok ik dat het de M4 zal worden.

Zal deze Crucial m4 - 128GB dus bruikbaar zijn in mijn huidige M1730 (plaats voor 2 HDD's)? (En hoogst waarschijnlijk ook in mijn volgende laptop?). Het gaat mij dan vooral om het SATA I / II / III deel waar ik maar weinig van af weet, vandaar dat ik mijn specificaties bovenaan gaf.

Ik zag ook dat er bv van de Samsung 830 verschillende kits bestaan: een notebook kit, een basic kit en een desktop kit. Van de Crucial zijn die er niet. Maakt dat iets uit?

Jeroen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2012 17:32 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:31
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:26:
Het gaat mij dan vooral om het SATA I / II / III deel waar ik maar weinig van af weet, vandaar dat ik mijn specificaties bovenaan gaf.
Ze zijn beide SATA-600 / III maar werken ook gewoon op SATA-300 of 150.
Ik zag ook dat er bv van de Samsung 830 verschillende kits bestaan: een notebook kit, een basic kit en een desktop kit. Van de Crucial zijn die er niet. Maakt dat iets uit?
Die zijn er van de Crucial ook, en op zich maakt het niet zoveel uit. Kan handig zijn indien je de bestaande hdd wilt clonen naar ssd, maar een verse Windows installatie is eigenlijk wel net zo fijn.

Verwijderd

Topicstarter
Goed om te weten dat ze backward compatible zijn.

Bij een 'notebook kit' zit blijkbaar ook een extra soort 'spacer'. Wanneer heb je die nodig ?