[Windows 7] Trema's werken niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandertju
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-07-2019
Beste iedereen,

Mijn broer heeft sinds vandaag, out-of-nowhere, het probleem dat zijn toetsenbord geen trema's meer geeft. Aangezien hij een Duitse studie volgt zijn trema's nogal vaak benodigd, erg vervelend dus.

Normaal gezien doe je Shift + ' = ë, of ' + e = é.

Als hij nu Shift + ' doet krijgt hij ""e, en bij ' + e, "e.

Nu heb ik als ICT'er zijnde al het volgende gecontroleerd en geprobeerd.

- Toetsenbordinstelling is Taal: Nederlands (Nederland), Toetsenbord: Verenigde Staten (internationaal)
- Een volledige scan met Malwarebytes Anti-Malware. Leverde geen virussen op. Ook een scan met Microsoft Security Essentials leverde 1 hit op, deze verwijderd, probleem blijft bestaan.
- Nieuw toetsenbord aangesloten; ook geen effect.
- Drivers van huidige toetsenbord verwijderd, opnieuw geïnstalleerd; ook geen effect.

Het is niet aan een bepaald programma te koppelen, want het gebeurd in elk tekstverwerkingsprogramma (WordPad, Notepad, Office).

Een aantal keer opnieuw opstarten mag ook niet baten, en nu weet ik het ook niet meer.

Heeft iemand een idee?

Alvast dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat heeft MSE precies verwijderd? Heb je ook al een 'sfc /scannow' gedraaid om zeker te weten dat de systeembestanden in orde zijn? Andere gebruiker aangemaakt en daarmee getest?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1974
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 13:33
Staat er bij de toetsenbordinstellingen nog een toetsenbord-taal?

Zie vaak dat een abusievelijke ctrl-shift een hoop grote ogen veroorzaakt...
Maw: kan dit het zijn?

(De toetsenbord-taal wisselen is vaak maar niet altijd te doen met ctrl-shift. Er zijn ook andere combo's).

The Truth Is Our There ✨🛸✨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandertju
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-07-2019
Bedankt voor alle hulp jongens.

Bleek helaas toch dat 'ene' virus te zijn wat MSE verwijderde. Eergisteren de PC uitgezet, gisteravond weer aangezet, bleek het volgende virus te zijn binnengekomen. (let op: dit is een link naar een uitleg over het virus, niet het virus zelf!!) 8)

Dit virus heb ik na een aantal uur er af weten te krijgen (via Kaspersky Rescue CD, Malwarebytes, deze handleiding), en daarna werkten ook gelijk de trema's weer goed.

Toch wil ik hierbij waarschuwen dat dit virus binnenkwam via Internet Explorer en het surfen op YouTube. Ik heb dit gelijk getest met Firefox icm Adblocker Plus en ik had nergens last van.

Denk dat er dus ergens op het net een geïnfecteerde advertentie zit rond te zwerven.

In ieder geval is het opgelost, maar toch wil ik nogmaals bedanken voor het helpen.

Groet,

Sander

[ Voor 4% gewijzigd door sandertju op 05-06-2012 22:14 ]