[TV kopen] Wel of niet wachten tot na EK?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Enkele vrienden van mij zijn toevallig op dit moment aan het kijken voor een (nieuwe) TV. Nu worden er tijdens grote evenementen zoals het EK altijd veel tv's verkocht (om de een of andere reden zijn er mensen die voor dat soort evenementen een nieuwe TV willen hebben).

Nu hoor je veel mensen zeggen dat je beter kunt wachten tot na EK, omdat TV's nu relatief duur zijn. Anderzijds zou ik nu juist zeggen dat er ook extraveel concurrentie is. Ik vraag me dus af of het echt zin zou hebben om te wachten. Prijzen dalen altijd langzaam aan wel en ik heb om eerlijk te zijn niet idee dat na het EK er ineens een prijsdrop zou zijn.

Heeft iemand toevallig ooit onderzocht of er na een EK/WK echt sprake is van grote prijsschomelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-05 18:25
Er komen rond deze tijd toch juist vaak ook wel goede aanbiedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 21:14

Barrycade

Through the...

En je hebt sinds 2001 nog nooit de Pricewatch grafiek ontdekt? :>

[ Voor 12% gewijzigd door Barrycade op 03-06-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 15:29
In de pricewatch kun je precies zien of je TV de afgelopen tijd duurder of goedkoper is geworden.
Mijn indruk is juist dat er vlak voor het EK/WK ect grote acties zijn met TV's.

En tot na het EK wachten heeft ook geen zin, want eind juli beginnen de OS. Dan moet je dus tot eind augustus wachten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Barrycade schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:53:
En je hebt sinds 2001 nog nooit de Pricewatch grafiek ontdekt? :>
Zoveel TV's staan er niet in de pricewatch die er ook al waren tijdens vorige EK/WK ;) :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 21:14

Barrycade

Through the...

Oscar Mopperkont schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:58:
[...]

Zoveel TV's staan er niet in de pricewatch die er ook al waren tijdens vorige EK/WK ;) :*
Tja als je vrienden een Tv van 2/4 jaar oud willen..... :o

Maar serieus ik zie bij de top 10 van tv s in de PW geen stijging van de prijs, eerder een doorzettende daling. Dus koop m nu en scoor een EK pakket er bij zou ik zeggen.

[ Voor 24% gewijzigd door Barrycade op 03-06-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 15:29
Oscar Mopperkont schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:58:
[...]

Dat is ook helemaal niet nodig...

Je kan, voor de TV die je wilt, zien of de prijs nu hoger of lager is dan 1-2 maanden geleden.
Je kan kijken bij een oud model, of de prijzen tijdens het vorige WK omhoog of omlaag gingen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Ik kan inderdaad zien hoe de prijs zich nu verhoudt. TVs zijn natuurlijk niet duurder geworden, maar dat is de vraag ook niet. Het is de vraag of tv's na een EK/WK ineens in prijs zouden zakken. Die infor haal ik iet uit de pricewatch en met wat oude modellen die ik opzocht kwam ik ook niet verder omdat die data niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:05
Na een EK/WK stijgen de prijzen meestal, voor een EK/WK gooit iedereen de tv's in de aanbieding, ze gebruiken het EK/WK juist als middel om meer tv's te verkopen. Erna zijn de aanbiedingen voorbij en worden de tv's weer verkocht voor de normale prijs.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Logischer wijs zou je verwachten dat omdat er meer vraag is, de prijs ook omhoog gaat. Maar in dit geval kunnen de winkels inspelen omdat er geen schaarste is van TV's en ze dus in grotere getallen kunnen inkopen of de marge bij elkaar weg concurreren.

Oftewel; voor het EK is een prima tijd om een leuke aanbieding mee te pakken bij bijvoorbeeld de MM of de BCC, de echte "kwaliteits" TVs (dus het duurdere segment laten we maar zeggen) zijn naar mijn idee iets minder gevoelig voor dit principe.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Daar is het antwoord al. TV die in the picture was is vandaag ineens EUR 350,- duurder geworden:

pricewatch: LG 55LM660S

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-05 00:30
Oscar Mopperkont schreef op maandag 04 juni 2012 @ 23:42:
Daar is het antwoord al. TV die in the picture was is vandaag ineens EUR 350,- duurder geworden:

pricewatch: LG 55LM660S

:X
Sja de laagste in de PW werken met inkoopprijzen he, kan altijd gebeuren. Nogal logisch als de rest op ~2000 zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 13:39
Winkels maken nu vrijwel geen winst op TV's, omdat ze deze zo goedkoop mogelijk willen aanbieden. De winst maken ze bij het verkopen van additionele spullen (blu-ray speler, kabels, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Nouja, op die LG tv's zit minimaal EUR 350,- marge. In de winkel zijn ze nog EUR 200 duurder, dus dat maakt EUR 550 marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:13
Vergeet niet dat een winkel veel meer kosten heeft dan een zogenaamde dozenschuiver en dat moet uiteraard doorberekend worden in de verkoopprijs. Genoemde marges is dus onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
Klopt ook dat een winkel meer kosten heeft. Maar de inkoopprijs van de TV is (ook voor een keten als MM) minimaal EUR 550 lager dan de verkoopprijs (Azerty zal hem immers ook niet met verlies verkopen en is kleiner dan MM dus heeft ook niet meer onderhandelingsruimte).

Van die marge zullen ze idd overhead van de winkel van moeten betalen en hun winst moeten pakken. Wilde meer aangeven dat de standaardprijzen bij deze TV nog lang niet zo heel scherp zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Tja hier kun je lang over discussieren.
Ik ken een bepaalde webshop (zal geen namen noemen :+) die bijv bij Samsung in het verleden altijd uitvroeg in welk kabel gebied iemand woonde. Samsung ondersteunde destijds upc smartcards nog niet. De klanten die UPC riepen kregen een of ander spaans model inkoop 90 excl goedkoper dan een model via samsung benelux, riep je ziggo dan kreeg je een NL model en namen ze met minder marge genoegen...

Zo werken shops, goedkoop inkopen het buitenland in plaats van via de officiële kanalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Zoek gewoon naar de leuke aanbiedingen. Met het EK krijg je misschien zo'n biertap erbij. Na het EK zal het even rustig zijn met de aanbiedingen en dan begint het volgende evenement alweer. Denk dat de prijzen niet zo heel veel zullen verschillen, alleen de aanbieding is wat meer gericht op een actueel thema. Ben persoonlijk wel van mening dat sommige acties interessanter zijn buiten de 'bijzondere' evenementen. Laatst kreeg je bij panasonic er een camera bij en vroeger gaf Sony nog wel eens een PS3 erbij.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:32
De acties komen veelal toch van de fabrikanten af. Gezien het huidige economische klimaat hebben die fabrikanten minder om mee te stunten. Ik verwacht dat de prijzen niet lager gaan dan deze EK weken. Waar je wel op kan hopen zijn de rest TV's. Er zal vast iets of iemand zijn die teveel TV's heeft ingekocht en ze niet allemaal is kwijt geraakt en daarom een speciale actie maakt.

Goed blijven zoeken :) In de pricewatch staan soms heel voordelige Tv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
We kunnen het nu een beetje gaan zien nu NL eruit is geknikkerd. ;)

Vooralsnog zie ik niet dat prijzen ineens aan het dalen zijn (althans in een ander patroon dan tot gister).

[ Voor 63% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 18-06-2012 12:31 ]

Pagina: 1