[Windows7] Partitie verkleinen probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:25

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Hallo medetweakers.

Ik ben van plan om windows 8 eens een serieuze kans te geven. Ik heb het altijd maar prut gevonden, maar als je het test in een VM is de ervaring natuurlijk nooit hetzelfde.

Ik had al eens eerder een dual-boot gedaan, dus ik ging gewoon lekker naar disk management om mijn partitie te verkleinen, alleen daar loopt het mis.

Eerst en vooral gaf hij eerst wat vage errors, maar na wat zoeken bleek dat de Disk Defragmenter service moest draaien. Ik heb een SSD dus had die disabled. Alles goed en wel, service gestart, en nu dit:

Afbeeldingslocatie: http://img1.uploadscreenshot.com/images/orig/6/15401332322-orig.jpg

"Een ogenblik geduld"... Voor zover ik mij herinner heeft dit nog nooit lang geduurd bij mij. Ik wachtte daarnet al meer dan 15 minuten en nog niks. Iemand een idee hoe dit komt? Ik heb echt al massa's gegoogled, niks te vinden :-(

EDIT: Godverdomme. Ik druk op "Verstuur bericht" en wat gebeurt er (na 30 minuten)? Juist ja, hij werkt 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Mavamaarten op 03-06-2012 16:48 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:52
Zou windows dan misschien eerst de SSD gaan defragmenteren voordat je hem mag gaan partitioneren?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die C partitie heeft nog geen 6GB vrije ruimte , die kan toch niet veel kleiner . Als je die ssd gelijk verdeelt in 2 x 30 GB heb je twee partities voor twee ossen . Hier draait w8 ook multieboot en dat werkt wel goed , wel eerst de partities gemaakt en daarna pas de ossen erop .Juist omdat ik multieboot met w8 wilde proberen heb ik van te voren een ander os dmv cloning op een partitie gezet . Zoiets is vele malen makkelijker vanuit een multieboot positie , als je een hd hebt met w7 , even booten van w7 waarna je simpel de ssd kan voorberijden op de installatie/cloning van w7 en w8 .Dan is de ssd niet actief en gaan alle handelingen zoals verkleinen,clonen of een backup maken veel sneller .
Op die manier kun je als de ssd eventueel onberijkbaar wordt nog gewoon opstarten van hd ,wat je pc ineens extra redundancy geeft .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Easus partition manager werkt meestal wel als Windows Diskmanagement niet werkt.