Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

welke omvormer maakt meer herrie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje. Neem aan dat er een hoop ervaringsdeskundigen in dit forum zitten. Welke omvormer maakt meer herrie? Een SMA of een Mastervolt. Van een aantal kan ik de specs terug vinden op de site van de fabrikant maar niet van alle.
Alvast dank voor de reactie

Even berichtje aangepast om verzoek van de moderator.

De Mastervolt XS2000 en SMA 2000 HF (de laatste maakt overigens 38 dB herrie)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2012 21:07 ]

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 22:54
Van Mastervolt is de Soladin (bij kleine setjes van rond de 600Wp) berucht om bij piekvermogens geluid te maken.
Maar welke modellen van SMA of Mastervolt wil je eea weten?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Zonder modellen kun je niks zeggen, dit is als vragen wat zuiniger rijdt, een Opel of een Volkswagen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hoi, en welkom op GoT.

Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst zichtbaar onderzoek doet voordat je hier een topic opent. Maak dus eens een lijstje van merken en types met waardes die je kan vinden, post dat hier en dan kan het verder aangevuld worden.

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid dat voorkomt teleurstellingen in de toekomst.

[ Voor 5% gewijzigd door teacher op 03-06-2012 17:54 ]

Wise enough to play the fool

• SpeksteenWP
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-01 21:43

SpeksteenWP

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon

De SMA 2500 HF die ik heb maakt amper geluid, zelfs bij volle bak vermogen.
Overigens een prima vraag hoor, door een vraag te stellen volgt de discussie van zelf ;)

Overigens "het vraag en krijg antwoord" gehalte was bij het TOON topic wel erg hoog.
Een zak met geld vergoed veel neem ik aan

[ Voor 146% gewijzigd door teacher op 03-06-2012 19:31 ]

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Idd, daar heb ik mijn fisker van betaald :)

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn vraagje aangepast. En een discussie uitlokken wilden ik niet Opels blijven lelijke auto's :)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2012 21:09 ]

• SpeksteenWP
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-01 21:43

SpeksteenWP

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon

In het topic "Elekticiteit opwekken met zonnepanelen" werd de herrie van de XS2000 nog aan de kaak gesteld.
Volgens gebruikers maakt hij veel lawaai.

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:28
Ik heb gekozen voor een versie zonder ventilator. SMA 3000 TL 20. Hangt binnenkort.
Of de ventilator nu echt het onderscheidende onderdeel is weet ik niet. Voor hetzelfde geld maakt dit ding gekke piep geluiden.

• Houtkern
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-10 19:24
Speksteenkachel schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:30:
In het topic "Elekticiteit opwekken met zonnepanelen" werd de herrie van de XS2000 nog aan de kaak gesteld.
Volgens gebruikers maakt hij veel lawaai.
Ik heb een xs2000. Het lawaai wat hij maakt is voor mij het eerste positieve ventilator geluid: er wordt zonnestroom gemaakt! Maar dat is mijn ervaring. De omvormer hangt op zolder met een open trap.

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:44
MeTooPV schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:51:
Ik heb gekozen voor een versie zonder ventilator. SMA 3000 TL 20. Hangt binnenkort.
Of de ventilator nu echt het onderscheidende onderdeel is weet ik niet. Voor hetzelfde geld maakt dit ding gekke piep geluiden.
Nee, wel of geen ventilator is niet doorslaggevend. Ik heb twee Delta 3.3's hangen en bij vermogens vanaf ~1kW is er duidelijk coil-whine hoorbaar. Ze hangen hier beschut in de tuin en 20 meter verderop is het nog hoorbaar. (Het is bij ons erg rustig.) Het is trouwens geen 50hz, maar een veel hogere frequentie die dus ook veel irritanter is. Maar gelukkig is dat geluid geassocieerd met geld verdienen. Vol vermogen €3,- p/u. Dat maakt veel goed! :9

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn vader heeft een SMA SB3300TL HC, en die maakt geen geluid. Ook geen coil whine of iets gelijkaardig. Maar dat is dan ook een passief gekoelde versie. Warm wordt hij wel bij piekvermogen, maar in de zomer staan er 2 casefans zacht op te blazen :9

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 09:55
Ik heb een powerstocc 2000 maar die hoor ik helemaal niet, vraag me af of er wel een ventilator inzit

Verwijderd

Ik heb een SMA 400TL20. Deze is zeer stil, Zelfs als de ventilator aanslaat hoor je op meer dan 1 meter afstand nauwelijks nog geluid.
Pagina: 1