Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Server 2008 SBS RWW Remote Desktop Tab

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Zoals de titel al zegt ik heb een 2008 SBS server met RWW. Wanneer ik vervolgens naar de remote.domein.nl ga zie ik normaal 3 opties. Check mail, Internal website en Remote desktop.

De optie Remote desktop is spontaan verdwenen voor alle gebruikers. Wanneer ik in SBS console de rechten check staat alles correct. Ook onder gebruikers eigenschappen -> remote access staat alles aangevinkt.

Enige idee wat het probleem zou kunnen zijn? Alvast bedankt!

Edit: Zojuist heb ik ondekt dat op de server zelf ik de optie wel te zien krijg. Hetzelfde account waarmee ik inlog gebruik ik ook vanaf buiten het netwerk. Dan zie ik de optie weer niet!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2012 16:25 ]

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:11:
Beste Tweakers,

Zoals de titel al zegt ik heb een 2008 SBS server met RWW. Wanneer ik vervolgens naar de remote.domein.nl ga zie ik normaal 3 opties. Check mail, Internal website en Remote desktop.

De optie Remote desktop is spontaan verdwenen voor alle gebruikers. Wanneer ik in SBS console de rechten check staat alles correct. Ook onder gebruikers eigenschappen -> remote access staat alles aangevinkt.

Enige idee wat het probleem zou kunnen zijn? Alvast bedankt!

Edit: Zojuist heb ik ondekt dat op de server zelf ik de optie wel te zien krijg. Hetzelfde account waarmee ik inlog gebruik ik ook vanaf buiten het netwerk. Dan zie ik de optie weer niet!
remote desktop werkt alleen vanaf internet explorer, deze gebruikt?

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wizzard nog een keer draaien, lijkt erop dat de rechten voor de RDP sessie's niet helemaal lekker zijn.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Echter bleek het inderdaad aan de browser te liggen! De tab is alleen zichtbaar onder Internet Explorer en niet onder Firefox en Chrome. Zoals Oid al zei.

Via Internet Explorer werkt het prima. Echter krijgen sommige gebruikers de volgende melding meerdere malen per dag:

VBScript: Remote Desktop Disconnected
An internal error has occurred (error 50331657). For more information, please contact your network administrator or Microsoft Product Support

Van wat ik zie op google heeft het iets met een certificaat te maken die niet toegevoegd zou zijn maar dit is wel het geval. Iemand enig idee waar ik moet zoeken?