Toon posts:

Hardeschrijf niet te zien bij mijn computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb gister/vandaag een nieuwe pc in elkaar gezet maar nu zie ik mijn hardeschrijf niet bij mijn computer.
Na wat gegoogelt te hebben kwam ik uit op "computer management" en nu zie ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/ezizqt.png

Disk 1 is mijn SSD
en Disk 0 moet dan mijn hardeschrijf zijn en wat unallocated is moet ik een volume van maken, maar waarom staat er system reserved data op mijn hardeschrijf? iets verkeerd gegaan tijdens de installatie?
Ik koos duidelijk de SSD met windows install

Alvast bedankt

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je hebt je SSD blijkbaar aan een hogere sata aansluiting hangen dan je andere harde schijf? Daardoor heeft Windows er mogelijk een systeem-partitie op aangemaakt.

Testing, one, two ...

Verwijderd

Topicstarter
Maar is het erg? moet ik Windows opnieuw installeren maar dan wel met ssd en hardeschrijf in de juiste volgorde?

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Erg is het niet maar als je andere harde schijf om wat voor reden dan ook uit het systeem verwijderd wordt zal Windows niet meer starten vanaf je SSD. Wil je dit niet hebben dan moet je zorgen dat je (bij installatie) je SSD aan een sata aansluiting hangt (bij voorkeur 1) die lager ligt dan die van je andere opslag.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 03-06-2012 16:17 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik zou het gewoon even opnieuw doen.

Alleen de SSD erin hangen, windows erop,
andere schijf eraanhangen.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
A: Wat googlewerk kan nooit kwaad.
B: het is een harde schijf, of harddisk, en geen hardeschrijf.
C: Idd, alleen je SSD aansluiten en Windows een opnieuw installeren lost alles op. Waarschijnlijk ook te vinden in Tokkes's zijn linkje...
Pagina: 1