Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
In de volgende situatie met ficitieve data.

- Loonschaal vast personeel ( 10 - 20 )

Gemiddeld uurloon ( 13 )

Uitzendkracht fase a

Werktijd > 52 weken

- Loonschaal mw 1 ( 8 - 16 )
Uurloon ( 8 )

Mijn concrete vragen heeft mw 1 volgens de inlenersbeloning recht op dezelfde loonschaal als het vast personeel en indien ja heeft deze dan recht op het gemiddeld uurloon, of is het minimum van 10 geldig?

Uiteraard de cao doorgenomen, maar de verschillende doorverwijzing naar diverse artikelen maken het er niet overzichtelijker op.

Ook nog een vraag ivm instromen en de normschaal. Ik ben zelf ingedeeld in de instroomschaal, maar volgens de criteria had ik in de normschaal gemoeten. Zou ik dit laten corrigeren naar de normschaal wat zouden hier de voordelen van kunnen zijn?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2012 14:54 ]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:58
Vanaf de 27e week is de inlenersbeloning verplicht.
Onder de inlenersbeloning wordt verstaan: de bij de inlener geldende of wettelijk verplichte beloningsregeling of CAO. Uitzendkrachten die onder de inlenersbeloning vallen hebben dus dezelfde arbeidsvoorwaarden als de werknemers die in vaste dienst zijn bij het inlenende bedrijf. De volgende aspecten vallen onder de inlenersbeloning:

Het bruto loon conform de schaal waarin de werknemer is ingedeeld
ATV / ADV
Toeslagen voor overwerk en onregelmatige uren
Initiële loonsverhogingen, zoals bij inlener bepaald
Onkostenvergoedingen
Periodieken
Dat betekend dus dat je niet aan het minimum van 10 of gemiddelde van 13 zit, maar de hoogte afhankelijk is van je schaal.

[ Voor 8% gewijzigd door LED-Maniak op 03-06-2012 14:42 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

Topicstarter
LED-Maniak schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:41:
Vanaf de 27e week is de inlenersbeloning verplicht.

[...]

Dat betekend dus dat je niet aan het minimum van 10 of gemiddelde van 13 zit, maar de hoogte afhankelijk is van je schaal.
Gaat al om een periode van langer dan 52 weken.

Dit ook gelezen,maar dan zou die medewerker wel recht hebben op tenminste het minimum van 10 toch?

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:58
Als dat het minimum is dat je volgens de schaal van de inlener moet verdienen dan is dit inderdaad zo.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:18
Als het goed is krijg je bij een evaluatie gesprek te horen in welke loonschaal je het komende jaar valt.
Dat is afhankelijk van je functie, aantal jaren dat je die functie al uitvoert, en je prestaties het afgelopen jaar.

Maar er zijn genoeg manieren voor een werkgever om hier onderuit te komen. Bijvoorbeeld door inleners een andere functieomschrijving te geven.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op zondag 03 juni 2012 @ 15:15:
Als het goed is krijg je bij een evaluatie gesprek te horen in welke loonschaal je het komende jaar valt.
Dat is afhankelijk van je functie, aantal jaren dat je die functie al uitvoert, en je prestaties het afgelopen jaar.

Maar er zijn genoeg manieren voor een werkgever om hier onderuit te komen. Bijvoorbeeld door inleners een andere functieomschrijving te geven.
Betreft eigen situatie
Mij is nooit verteld welke loonschaal, volgens mijn contract staat de functie precies omgeschreven, zoals het vast personeel, maar goed qua loonschaal sta ik zelf wel goed. Hoopte alleen dat ik wel in aanraking kwam voor het gemiddeld salaris, maar dit is niet het geval het gaat puur om de brutoloonschaal. Alleen sta ik bij het uitzendbureau vermoedelijk onder de verkeerde schaal(instroomschaal). Zou dit eventueel een positieve omslag voor mij kunnen betekenen?

Ook las ik in het cao op een verhoging van minimaal 2.75% en als ik mijn brutoloon(start) en brutolaan (53 weken) vergelijk dit 1% betreft. Dan heb ik toch recht op 2.75%?

Betreft andere collega(mw1)
Die heeft daarom volgens mij gewoon recht op meer loon mits deze functieomschrijving gelijk is aan die van het vast personeel. Zou het wel krom vinden als het uitzendbureau door een andere functieomschrijving opeens de inlenersbeloning kan negeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2012 16:49 ]

Pagina: 1