Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug]Externe links openen niet in een nieuw tabblad op iPad

Pagina: 1
Acties:

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zowel op de frontpage als in het forum worden externe links niet geopend in een nieuw tabblad in Safari op de iPad, wat mij betreft erg onhandig is.

In myReact heb ik de optie al een keer uitgezet en weer aan maar dat maakte niks uit.

Ik werk op een New iPad met Safari en iOS 5.1

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:23

TommieW

Numa numa.

Kan je niet gewoon long press op het linkje doen en vervolgens openen in nieuw tabblad? :)
(Geen idee of het kan trouwens, ik heb geen ervaring met iPad. Het kan iig wel in Android.)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• GloriX
  • Niet online
Ja, dat kan wel, maar het is natuurlijk niet logisch en vaak denk je daar dus niet aan.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Wat mij betreft mogen ze inderdaad wel openen in een nieuw venster (het zijn geen tabbladen in iOS). Ik kan me echter ook indenken dat sommigen daar juist weer niet fan van zijn

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:35

crisp

Devver

Pixelated

Ze zouden ook in een nieuw venster moeten openen als die optie aanstaat in je voorkeuren en je browser gewoon javascript support heeft. Geen idee waarom de iPad dat niet doet; klinkt eerder als een browser-bug of uitgeschakelde javascript support.

Intentionally left blank

• GloriX
  • Niet online
Mijn voorkeur staat ingesteld op het openen van links in een nieuw tabblad/venster en JavaScript staat aan. Ingelogd of uitgelogd maakt ook niks uit.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Uitgelogd zou het zelfs het standaard gedrag moeten zijn. Het enige dat ik me nog kan voorstellen is dat je iPad niet herkent wordt als een device met javascript-support. Kan je eens kijken op http://tweakers.net/devicedetect hoe je iPad herkend wordt en welke device-grade wij eraan hangen?

Intentionally left blank

• GloriX
  • Niet online
Hij wordt geclassificeerd als grade B, inclusief JavaScript. Als ik hem forceer op A, dan openen de links wel in een nieuw venster, dus dat zou een workarround zijn, maar er lijkt iets niet goed te gaan bij grade B.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

GloriX schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:43:
Hij wordt geclassificeerd als grade B, inclusief JavaScript. Als ik hem forceer op A, dan openen de links wel in een nieuw venster, dus dat zou een workarround zijn, maar er lijkt iets niet goed te gaan bij grade B.
Da's interessant; ik zal eens kijken of daar dan inderdaad sprake is van een bug :)

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

En gevonden; de betreffende javascript functie werd inderdaad (niet intentioneel) uitgeschakeld voor mobiele devices. Ik heb dat in ieder geval alvast gefixed in onze overhaul branche. Of we dat ook in de huidige site moeten fixen laat ik over aan onze productmensjes :)

Intentionally left blank

• GloriX
  • Niet online
d:)b

Ik hoop dat het alvast geïmplementeerd wordt en anders zie ik uit naar de nieuwe versie!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Het is imho niet noodzakelijk om het direct te implementeren (er loopt wat mij betreft geen bloed uit), dus ik wacht er liever mee tot de nieuwe versie :)
Pagina: 1