Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorritHalff
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-02-2021
Hey beste tweakers,

Ik ben een paar dagen geleden tegen een nogal vervelend probleem aangelopen met mijn xfx hd 7950. de kaart viel namelijk onder normaal gebruik( film kijken) uit samen met mijn hele pc. na een tijdje zoeken naar het probleem kwam ik erachter dat als ik 1 van de 6-pins pci-e kabel erin stak hij kortsluiting maakte en mijn pc weer uitviel. Het maakt niet uit of ik een andere kabel pak en de andere aansluiting doet het wel gewoon. na de kaart uit mijn kast te hebben gehaald en wat nader te bekeken te hebben zag er niks kapot uit en rook hij niet verbrandt. de vraag is dus of iemand een idee heeft wat er met de kaart aan de hand is?

mijn systeem specs zijn dit:

i5-2500k
asrock z68 extreme 3 gen 3
scythe mugen revb 2
corsair vengance 8gb 1600mhz
xfx hd 7950 black edition
asus xonar dg
ocz modxstream pro 600w
1tb samsung spinpoint f3
dvd speler/brander
cm storm enforcer
liiama prolite 2473hds
cm storm sentinel
asus vulcan anc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus als je een voedingskabel aansluit dan maakt die gewoon kortsluiting in idle mode waarna je PC uitvalt?
Lijkt me duidelijk een geval van fabricagefout. Gewoon terugsturen naar de winkel dan en garantie claimen.

Zeker omdat die GPU je bijna €400 heeft gekost zou ik er niet mee gaan kloten maar gewoon garantie claimen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je hebt een modulaire voeding zie ik, maakt het nog uit of je een andere lijn pakt vanuit je voeding? Het zou anders ook de voeding kunnen zijn.

Je wisselt de kabel toch niet als hij aanstaat mag ik hopen? Dan is het logisch dat hij uitvalt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorritHalff
nee het maakt niet uit of ik een andere lijn pak, het is gewoon de aansluiting die niet werkt.

Ik vraag me trouwens af of ik nog garantie kan claimen aangezien de koeler er al een keer af is geweest om nieuwe koelpasta d'r op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 20:08

superwashandje

grofheid alom

weet je zeker dan dat het kortsluiting is en niet oververhitting nadat je de koeler niet goed terug heb geschroefd?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:15
De kaart maakt ook niet ergens contact met de kast oid waar dat niet zou moeten gebeuren?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorritHalff
met de koeling is niks mis aangezien hij altijd netjes rond de 70 graden bleef.de thermische tape over het geheugen en andere onderdelen zit ook nog steeds goed.

de kaart zit gewoon in een pci-e 16x 2.0 slot dus lijkt me niet dat daar iets mis mee is, hij maakt trouwens geen kortsluiting als hij op de andere 6-pins van de kaart aangesloten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:15
JorritHalff schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:03:
met de koeling is niks mis aangezien hij altijd netjes rond de 70 graden bleef.de thermische tape over het geheugen en andere onderdelen zit ook nog steeds goed.

de kaart zit gewoon in een pci-e 16x 2.0 slot dus lijkt me niet dat daar iets mis mee is, hij maakt trouwens geen kortsluiting als hij op de andere 6-pins van de kaart aangesloten wordt.
Ik zou toch proberen RMA aan te vragen.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Pagina: 1