Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nieuw forum lid en heb een vraag.
Mijn leverancier (2009) laat mij in de steek, om zo efficient als mogelijk een paneel bij te plaatsen, heb ik hem gevraagd om de specificaties van mijn 5 180w/p panelen. Aangezien mijn omvormer (sunny Boy 1200) makkelijk nog een paneel kan hebben. Uiteraard zijn de huidig leverbare panelen van de gangbare afmeting hoger qua cappaciteit en wordt het puzzelen of er zo wie zo iets bij past?

Gegevens: 5x CSG PV TECH 180Wp panelen. (1580x808x35mm)
Niet reagerende leverancier:Infinty NRG BV.

Wie kan mij verder helpen?

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 22:54
website producent: http://www.csgpvtech.com/en/product_1.aspx

de 180Wp geeft nog geen datasheet, wel de 200Wp versie
Polykristallijn van de fabrikant geeft ca. 7,5A (voor 205Wp) bij 27,1Volt.
Ik weet niet wat je 180Wp doet, daarvoor zul je je datasheet moeten raadplegen.
Goede kans dat je een ander merk paneel kan toepassen als je rekening houdt met spanning/stroom (Imp en Vmp). Mag je zelf nog de fysieke afmetingen gaan bekijken :)

Overigens niet zo 'netjes' om maar gelijk de leverancier hier minder positief neer te zetten. Houdt dergelijke 'vetes' maar gewoon tussen jullie, wie weet is er een verklaring dat deze nog niet gereageerd heeft!
En wat zelf zoeken had al eea kunnen opleveren (zie dat je zojuist geregistreerd bent).

[ Voor 10% gewijzigd door NielsTn op 03-06-2012 14:54 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Verwijderd

Topicstarter
Pertinent niet om mijn gelijk te krijgen, maar wanneer ik 06 tel; inspreek en diverse male`s stuur en nog geen reaktie krijg?

Maar O.K. ben uiteindelijk alleen gehlopen met een advies, zeg er ook bij dat ik geen electro technikus ben dus niet echt thuis ben in de materie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen logger op mijn install. dus ben afhankelijk wat de sunny boy op het display aan geeft. Ik zit in de meest gunstige situatie dicht op de 900Wp.

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:57
Het vermogen van je panelen in Wp is niet afhankelijk van de omstandigheden. Dit wordt namelijk gemeten bij vastgestelde omstandigheden (1000W/m², 25C en AM=1,5). Hoeveel te panelen opbrengen t.o.v. het gespecificeerde vermogen is wél van de omstandigheden afhankelijk.

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 22:54
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:32:
Pertinent niet om mijn gelijk te krijgen, maar wanneer ik 06 tel; inspreek en diverse male`s stuur en nog geen reaktie krijg?

Maar O.K. ben uiteindelijk alleen gehlopen met een advies, zeg er ook bij dat ik geen electro technikus ben dus niet echt thuis ben in de materie.
Gelijk halen of krijgen is een wezenlijk verschil. Je kan zo je eigen ramen ingooien bij b.v. garantieafhandeling. Overigens, na 3 jaar zou je ook eens gewoon dezelfde vraag bij derden (andere leveranciers) kunnen stellen.

Je bent dus eigenlijk niet echt gebonden aan de eerdere panelen,als je maar even goed kijkt naar de specificaties. Jouw 180Wp panelen hebben aan de achterzijde ook een sticker zitten met de essentiele informatie. Daarna zoek en kijk/vergelijk. succes

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Pagina: 1