upgraden BTO17CL36 / Clevo P170HM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-10-2024
hi guys!

misschien is dit off topic, wist niet precies waar ik dit moest plaatsen..dus als dit off-topic is mijn excuses!

maar..ik heb een BTO17CL36...met een 17-2920XM processor, 12GB aan 1600 MHZ geheugen, en een GTX460M videochip..alles trekt het prima..alleen moet de 460M bij de nieuwere games te veel zweten naar mijn doen, en daarbij niet de prestaties haalt die ik eigenlijk eis..

nu heb ik contact gehad met BTO over een upgrade naar de GTX560M chip..(1,5 GB DDR5 of de 3.0 GB DDR5 -> alhoewel ik ga voor de 1,5 aangezien hij nooit de volledige 3,0 zal kunnen aanspreken) volgens BTO zou dit moeten kunnen qua hitte & stroom eisen..

GTX460M=72TDP
GTX560M=75TDP

nu zie ik de 560M eigenlijk wel zitten, nu aan jullie de vraag of ik nog hoger kan upgraden naar bijv de GTX570M of zelfs GTX580M (het is een dual-fan systeem..1 voor cpu 1 voor GPU)

dus aan jullie de vraag welke GPU's zouden kunnen, en eventueel met beschrijving waarom..(ben wel een beetje bekend op GPU gebied inmiddels)

GTX560M = JA
GTX570M = JA/NEE
GTX580M = JA/NEE
GTX660M = JA/NEE (geen idee of de GTX6xx uberhaupt wel werkt op sandy-bridge's
GTX670M = JA/NEE

alvast bedankt voor jullie tijd guyss! :9

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-04 21:03

Singular1ty

EV Evangelist

Alles kan, als het een kaart met BTO/Clevo bios betreft, en zeker als je een dedicated fannetje hebt voor je GPU. Hij zal alleen wat luider worden tijdens het gamen en als je een significant zwaardere kaart neemt, moet je misschien overwegen een hoger wattage voedinkje te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
Singular1ty schreef op zondag 03 juni 2012 @ 15:29:
Alles kan, als het een kaart met BTO/Clevo bios betreft, en zeker als je een dedicated fannetje hebt voor je GPU. Hij zal alleen wat luider worden tijdens het gamen en als je een significant zwaardere kaart neemt, moet je misschien overwegen een hoger wattage voedinkje te kopen.
Okee, super..bedankt vvoor je info..de ventilator zit tijdens gamen op zijn 4e snelheid (van de 5 steps) dus een iets sterkere zou moeten kunnen..

Betekend het dat dat ik dan de gpu even moet flashen met een bto/clevo vbiosje?

Thnxx so far :9

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-04 21:03

Singular1ty

EV Evangelist

Als je de kaart van BTO vandaan haalt lijkt het BIOS me geen issue, ga je op eBay koekeloeren zoals ik voor m'n MSI laptop heb gedaan, dan moet je inderdaad wel eventjes kijken bij welke fabrikant 'ie vandaan komt. Haal je iets dat in een Asus bak of Dell/Alienware zat, dan wil het soms niet werken en moet je inderdaad blind gaan flashen (omdat je geen beeld hebt), of je kaart terugsturen. Hoop gedoe. Clevo is gelukkig een grote OEM, dus daar is vrij veel voor te krijgen.

Overigens kun je ook best naar een AMD kaart kijken. Is allemaal MXM-3 standaard dus dat zou ook passen. 6990M is bijvoorbeeld een erg leuke kaart :9 Maar ga je de upgrade zelf uitvoeren of laat je dit aan BTO over ivbm garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
De P170HM is verkocht met een 580M, dit is dus een optie.

Mss wel eens kijken naar een 6990M, even snel ongeveer maar wel goedkoper! Best even op Ebay kijken voor verkoper van deze MXM kaartjes.

Frag_Zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
Frag_Zero schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:09:
De P170HM is verkocht met een 580M, dit is dus een optie.

Mss wel eens kijken naar een 6990M, even snel ongeveer maar wel goedkoper! Best even op Ebay kijken voor verkoper van deze MXM kaartjes.
jaa, dit klopt..heb inmiddels een persoon op BTO gevonden die er wat meer over kon vertellen..en ze boden mij een goeie deal aan incl. inbouwen & koeling upgrade (andere heatpipe's ect.) dan ga ik van 3 heatpipes naar een whopping 4 Heatpipes! :D ziet er altijd koel uit haha :9

alvast bedankt voor jullie info, toch ga ik voordat ik ga upgraden even wachten op BTO..
hij zou namelijk deze week de GTX6xx series binnenkrijgen (losse MXM-3 boards)
en zou die even testen op de P170HM..als dat kan ga ik denk ik toch voor de GTX6xx serie :D (die hebben nog veel potentie met latere software updates komen die waarschijnlijk 30% boven de GTX580M uit, en dat is FUN :9

alvast bedankt voor de info guys!
mvg
sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
Singular1ty schreef op maandag 04 juni 2012 @ 01:48:
Als je de kaart van BTO vandaan haalt lijkt het BIOS me geen issue, ga je op eBay koekeloeren zoals ik voor m'n MSI laptop heb gedaan, dan moet je inderdaad wel eventjes kijken bij welke fabrikant 'ie vandaan komt. Haal je iets dat in een Asus bak of Dell/Alienware zat, dan wil het soms niet werken en moet je inderdaad blind gaan flashen (omdat je geen beeld hebt), of je kaart terugsturen. Hoop gedoe. Clevo is gelukkig een grote OEM, dus daar is vrij veel voor te krijgen.

Overigens kun je ook best naar een AMD kaart kijken. Is allemaal MXM-3 standaard dus dat zou ook passen. 6990M is bijvoorbeeld een erg leuke kaart :9 Maar ga je de upgrade zelf uitvoeren of laat je dit aan BTO over ivbm garantie?
een AMD videokaart is voor mij geen optie, aangezien ik deze gebruik met Rendering software, en CUDA daar veel in helpt..blijf ik toch liever bij Nvidia..ook al is AMD net iets beter in gamen..de Nvidia vind ik een betere Allrounder :)

greeetzzz

Pagina: 1